Ervaringen met Orencia

Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)

31-03-2023 | Vrouw | 51
Reumatoïde artritis
Ik ben dit medicijn gaan gebruiken om mijn immuunsysteem te onderdrukken omdat ik CTLa4 heb. Bij elke injectie kreeg ik pijn op de borst en pijn tussen mijn schouderbladen en het leek of mijn keel een beetje dichtgeknepen werd. Na 4 weken kreeg ik ook last van duizeligheid, misselijkheid en zwakte. Na 6 weken moest ik accuut stoppen omdat ik allergisch reageer op abatace[lees meer...]pt. Minder dan 0,5% van de gevallen krijgt dit. In deze 6 weken is de allergische reactie steeds erger geworden. Nu al 3 maanden bezig om de abatacept uit mijn lichaam te krijgen, ik ben er nog steeds ziek van en merk kleine stapjes verbetering.

23-03-2023 | Man | 73
Reumatoïde artritis
Heeft mijn leven bijna gekost,alle bijwerkingen die dit middel aangeeft heb ik gehad, moest verboden worden

24-05-2022 | Man | 65
Artritis

05-08-2021 | Vrouw | 55
Reumatoïde artritis
Sinds 2 jaar gebruik ik het 1x per week voor Reumatoïde Arthritis. Eerder 5 jaar Enbrel gebruikt maar vanwege verminderde werking overgestapt op Orencia. Ben wel een keer vanwege een infectie gestopt en na ongeveer een maand had ik aanzienlijk meer pijn. Dus het werkt naar mijn gevoel wel erg goed.

23-12-2020 | Vrouw | 63
abatacept (11mg)
Kijk bij xeljanz

13-07-2020 | Vrouw | 37
Reumatoïde artritis
Sinds 10 maanden gebruik ik orencia. Het heeft eerst 2 (ellendige) maanden geduurd voor ik enige werking ervoer. Na 4 maanden was ik vrij tevreden over de werking (er zijn nog altijd dagelijkse beperkingen door pijn/stijfheid, maar geen echte opstoten meer). Na 6 maanden moest ik 2 injecties overslaan wegens ziekte. Toen kreeg ik opnieuw duidelijk meer pijn en heeft het w[lees meer...]eer weken geduurd voor het weer onder controle was. Waar ik problemen mee heb is de vermoeidheid die na elke injectie komt. Dikwijls ben ik zo moe dat ik er misselijk van word. Ik heb zelf de indruk dat die vermoeidheid nu erger is dan de eerste maanden. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

25-11-2018 | Vrouw | 51
Reumatoïde artritis
Per infuus geen bijwerkingen , gemakkelijk in gebruik Is er een interessant naslagwerk?

16-12-2017 | Man | 65
Reumatoïde artritis
Reuma word alleen maar erger, als ik dit medicijn drie maanden heeft gebruikt stappen we over na en ander medicijn. nu ondersteuning van pretnison.

26-10-2017 | Man | 57

10-07-2017 | Vrouw | 52
Reumatoïde artritis
medicijn werkte tegen de reuma, maar helaas kreeg ik ernstige psoriasis die gewoon te pijnlijk waren, dus ik ben gestopt.

02-06-2015 | Vrouw | 49
Reumatoïde artritis
Sinds 10 jaar zeer ernstige reumatoide artritis. Humira gebruikt maar na een paar jaar werkte dat niet meer en was ik ook continue verkouden. Nu sinds 2 jaar gebruik ik Orancia en ik was er erg tevreden over want mn ontstekingen zijn erg gedaald, maar kreeg wel beetje bij beetje meer bijwerkingen zoals slechter zien, droge huis, bloeduitstortingen, sneller bloeden als ik e[lees meer...]en wondje heb. Maar sinds januari continue verkouden, pijn op longen, zelf een keer koorts gehad. En verschrikkelijke last van psoriasis gekregen! Dit alles zegt mij nu ik ben er klaar mee! Maar nu? Wat moet ik nu? Welk medicijn kan ik nu gaan gebruiken? Ik hoop dat mijn dokter een goed alternatief heeft.

26-03-2015 | Man | 64
Reumatoïde artritis
Eerst Humira gespoten, maar na mijn operatie, waardoor ik een tijd moest stoppen, sloeg Humira niet meer aan.

19-10-2012 | Man | 65
Reumatoïde artritis
na alle TNF-alpha blokkers gebruikt te hebben ben ik overgestapt op Orencia ( abatacept ). Van de TNF-alpha blokkers gaf Remicade de beste resultaten. Helaas maak ik hiertegen antistoffen aan.

10-11-2009 | Vrouw
Ra