Ervaringen met DTP-vaccin

Bij  VaccinatieX

02-02-2016 | Vrouw | 22
Vaccinatie
Na mijn vorige inenting voor Azië waar ik heel bang voor was, viel deze mij in eerste instantie mee. Hij prikte niet heel erg met het plaatsen (ik val snel flauw) en alles ging prima, totdat ik thuis opeens extreme hoofdpijn kreeg. In eerste instantie dacht ik dat het door de spanning kwam die eruit kwam, maar het werd gevolgd door kouden rillingen die twee dagen aangehoud[lees meer...]en hebben. Geleidelijk kwam spierpijn opzetten in de armen en werd ik ziek. Ik ben nooit ziek...! Vandaag zo'n 5 dagen later ben ik nog steeds ziek en wordt de plek van de prik steeds gevoeliger. Volgende week vertrek ik al naar Azië. Ik ben dus niet tevreden over het vaccin. Of het er aan bijwerkt dat het eerst aanbevolen middel al een jaar niet leverbaar was aan de apotheek en ze nu een tweede keuze verkochten vraag ik me af!

12-02-2015 | Vrouw | 27
Vaccinatie
In verband met reis naar gambia dtp vaccinatie gehaald. Ik was er erg bang voor want hoorde allemaal enge verhalen. Het is mij alles meegevallen. De prik zelf doet nauwelijks pijn en dag erna alleen last van stijve arm, vergelijkbaar met spierpijn! Dat is alles. Geen rare enge verhalen dus bij mij, ik ben tevreden.

10-06-2016 | Vrouw | 40
Vaccinatie
Afgelopen maandag vaccinaties gekregen ter voorbereiding van reis naar Bali in september. DTP en hepatitis B. Prik verliep goed. 'savonds koude rillingen, diarree en braken. In bed 2 ,5 uur liggen rillen van de kou. Daarna zweten en hitte. Afgelopen dagen erg moe. Veel geslapen, tot gister koorts en misselijk. Daarnaast zeer regelmatig onrustige benen en armen. Lijkt meer [lees meer...]op spierkrampen, waardoor ik 's nachts niet slaap van de pijn. Meerdere malen gevaccineerd in mn leven ivm reizen, maar dit heb ik nooit eerder gehad. Ga morgen de GGD en/huisarts maar bellen.

25-11-2018 | Vrouw | 43
difterie-/ tetanus-/ poliovaccin (1000mg)
Vaccinatie
S avonds, paar uur na prik, opeens enorme rillingen en koorts. Bloed voelde soort stroperig. Constant het gevoel dat ik m’n lijf moest strekken. Diarree. 3 dagen heel ellendig gevoeld, zo erg dat ik in bed moeten liggen. Kwam ook misselijkheid bij. Arts gebeld en verteld over deze enorme bijwerkingen. Zij beweerde dat het niet van vaccinatie kan zijn maar dat ik vast al[lees meer...] virus onder de leden had. Geloof ik niets van. Ik was top fit en heb ook geen hoofdpijn/ keelpijn/ verkoudheid gehad. Nu dag 5 na prik.. nog altijd heel moe en zeer pijnlijke plek op arm. Ook nog misselijk. Prik vaker gehad maar nooit zulke bijwerkingen!!

01-07-2022 | Vrouw | 49
Vaccinatie
Mensen kijk uit met dtp reisvaccin. Ik heb er neurologische aandoeningen van gekregen. Heb door dtp reisvaccinatie in 2018 maanden erna spieruitval in armen en benen gehad en nu in 2022 m'n rechterheup. Mensen pak deze gifspuit niet. T is onnodig maar de gevolgen kunnen desastreus zijn

17-07-2023 | Vrouw | 52
difterie-/ tetanus-/ poliovaccin (0)

19-01-2019 | Vrouw | 69
difterie-/ tetanus-/ poliovaccin (1)
Vaccinatie
Dinsdag 15-1-'19 's morgens vaccinatie gehaald, 's avonds lichte pijn in arm en rillerig. Volgende dag met hoofdpijn en rillerig wakker geworden, hele dag moe en 's avonds koorts. Donderdag hele dag in bed met hoge koorts, 's nachts veel getranspireerd (3x verschoond en toen maar handoek op mijn lichaam gedaan, was ook doornat). Vrijdag voelde ik me kiplekker alleen pijn [lees meer...]en zwelling die warm aanvoelt en jeuk nog steeds niet weg ook vandaag zaterdag nog. Sta ook nog steeds met hoofdpijn op welke na een paar uurtjes verdwijnt. Mijn man dezelfde dag injectie gehad en nergens last van.