Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

18-03-2011 | Man | 43
Jicht
Urinezuurgehalte gaat naar beneden. Jichtaanvallen van 2 per maand naar 1 per drie maanden. Bijwerkingen. Duizelig en down.

07-09-2017 | Man | 46
Jicht
Ik gebruik Allopurinol al 10 jaar tegen Jicht, om het urinezuur gehalte op peil te horen, maar ik krijg toch 1 a, 2 x per jaar een jicht aanval.

29-01-2012 | Man | 46
allopurinol
Vanaf mVanaf mijn 27ste ben ik jichtpatiënt. Altijd met colchicine diclofenac weten te redden. Ik ben geen pillen slikker dus ik heb er minimaal gebruik van gemaakt. Na jaren jicht voornamelijkin mijn grote teen (beide) gehad te hebben is de jicht naar mijn knie ‘verschoven’. Waarschijnlijk zijn de gewrichten in mijn tenen dusdanig opgerekt dat de kristallen hier niet meer[lees meer...] neer slaan. Op aanraden van mijn arts ben ik aan de allopurinol gegaan. Ik heb deze misschien 2 maanden gebruikt, (te kort om z’n werk te laten doen) maar omdat ik ze meerdere keren per week vergat in te nemen ben ik ermee gestopt. Toen ben ik opzoek gegaan op internet en zag dat jicht verzuring is. En wat helpt tegen verzuring, Ontzuren. Ik ben AlkaZone pH druppels gaan gebruiken en na het gebruik hiervan heb ik nog 1 lichte aanval gehad en ook ben ik nu vrij van het gebruik van medicijnen. Daarnaast ben ik meer te weten gekomen over verzuring en wat het allemaal kan veroorzaken. Als je daarvan op de hoogte bent dan wil je wel alkaliseren. ijn 27 ben ik jichtpatient.

16-05-2017 | Man | 47
allopurinol (10mg)
Jicht
Chronische jicht, meer dan 4 x per jaar. Na gebruik van geneesmiddel nooit geen jicht meer gehad.

05-09-2017 | Man | 48
Jicht
Na de derde aanval te hebben gekregen binnen 2 maanden kreeg ik allopurinol voorgeschreven door de arts evenals colchichine en diclofenac. Colchichine werkt prima, maar heeft zeer heftige bijwerking (diarree). Na met Allopurinol gestart te zijn verlengde de periodes van jicht vrij te zijn. Na +- 1 jaar geheel jicht vrij.

28-11-2014 | Vrouw | 48
Jicht
Hallo allemaal, Ik kan het niet voor mij houden om mijn verhaal te vertellen, want ik weet wat voor een pijn dit kan veroorzaken. Had last van een zeer pijnlijke arm, grote teen, kleine botjes van handen, bekkenbodem instabiliteit (die ook verdwenen is wonderbaarlijk na 15 jaar) en knie. Dit had ik al jaren, maar omdat je ouder wordt denk je kan gebeuren, maar doordat [lees meer...]mijn arm zo'n pijn ging doet (ik wilde deze zelfs laten amputeren zo'n vreselijke pijn) toen stuurde mijn huisarts mij door naar de internist. Deze heeft een jaar onderzoeken gedaan en omdat hij het ook niet wist waar het vanaf kwam na alle onderzoeken die er maar te bedenken waren wilde hij ermee stoppen. Ik werd boos omdat ik niet met deze pijn wilde en verder kon leven, toen nam hij alles door wat we hadden onderzocht en bleef hij bij het verhaal van een reumatoloog hangen (gelukkig had ik hem dat verteld) die zei n.l. tegen mij aan je nagels kan ik zien dat je iets van reuma hebt, maar na onderzoeken kwam dat niet naar voren, dus stuurde ze mij naar huis en ik moest terug komen als ik aanvallen had. Mijn internist zei toen ik denk dat ik het weet wat je hebt, ga maar bloed prikken en dan bel ik je morgen als het dat is. Ja hoor hij belde met de mededeling dat ik jicht had en zwaar vitamine D tekort. Door die urinezuur aanvallen (dat is belangrijk dat je daarop geprikt wordt) slik ik nu Allopurinol Sandoz 100mg 2 tablet per dag en ik was na 4 weken pijnvrij. Wat een verademing, enigste nadeel bij mij is dat ik soms last van jeuk heb maar na het stoppen van dat medicijn (mijn wondermiddel noem ik het nu :-) ) 4 weken geleden om te kijken of de jeuk daar afkomstig van was (en dat is gebleken) kreeg ik weer zoveel pijn in mijn knie (ook deze kon ik op en neer schuiven), onderrug, arm (maar niet zo erg als de eerste x) en weer schuivende bekken (is echt onvoorstelbaar dat je die over elkaar voelt schuiven) waardoor ik weer bijna niet meer kon lopen, heb ik na 4 weken gestopt te zijn met Allopurinol mijn internist opgebeld en verteld dat ik zoveel pijn had en hij zei gelijk weer beginnen met de medicijnen en nu na bijna een week ben ik weer bijna pijnloos ZALIG. Ik slik er ook Colchicine 0,5 mg 2 tabletjes per dag erbij. Ik raad het iedereen aan die pijnlijke arm(en), knie(en), onderrug, grote teen, kleine botjes van vingers/handen enz. om je op urinezuur te laten prikken. Ik had dit graag jaren eerder willen weten, dan was ik al die tijd pijnloos geweest en kon ik gewoon overal naar toe lopen. Hoop dat ik iemand hiermee geholpen heb qua info en dat je van die vreselijke pijn af bent.

02-04-2018 | Man | 49

21-07-2011 | Man | 49
Jicht
Met het gebruik van 1X1 tablet van 100 mg ging het goed. De jicht bleeft nagenoeg weg. Af en toe speelde het op. Door dit af en toe opspelen heeft de dokter de dosis naar 2X1 tablet van 100mg verhoogd. Met deze dosis verhoging ontstonden er vele bijwerkingen die best wel onaangenaam waren en pijnlijk.Ben zelf weer teruggegaan naar 1X1 tablet van 100 mg en dat gaat beter.

20-04-2022 | Man | 50
Jicht
Bij mij duurde het 2 jaar voordat ik met 300 mg mijn jicht onder controle kreeg. Nu geen last meer. Bijwerkingen: weet ik niet. Vermoeidheid maar ik weet niet of dat door het middel komt

30-12-2020 | Man | 52

25-07-2014 | Man | 52
Jicht
Ik ben nu een paar maanden bezig omdat de aanvallen de laatste jaren steeds meer werden. Na aanvang nog 1 grote aanval gehad op de grote teen en nu alweer een week of 7 jichtvrij. Wel voelde ik van de week een aanval aankomen maar die kon ik eenvoudig wegdrukken met Brufen, ook binnen 1 dag ipv een aantal dagen die ik daarvoor nodig had. Vooralsnog red ik het met 100mg p[lees meer...]er dag, mocht dat toch niet voldoende zijn dan overleg ik met mijn huisarts. Leve de pijnvrije momenten.

12-09-2021 | Man | 53

11-09-2021 | Man | 53
allopurinol (20mg)

17-07-2018 | Man | 53

16-11-2017 | Man | 53
Jicht
Vele jaren getobt met jicht. nadat ik ontstekingsvrij was (en dat is héél belangrijk voor u aan dit medicijn begint) is het urinezuurgehalte al twee jaar op de normale waarde. Ik heb geen ontstekingen/jichtaanvallen gehad. Ik neem ze wel trouw in. Start u met allopurinol tijdens een jichtaanval zullen de klachten verergeren. let dus goed op.

10-04-2013 | Man | 53
Jicht
Had veel last van jicht aanvallen. Uiteindelijk werden die chronisch en had ik er elke 2 weken wel last van. Heb allopurinol voorgeschreven gekregen en sindsdien nooit meer een jichtaanval gehad. ASlik de allopurinol nu al vele jaren. Helpt ook bij nierstenen waar ik last van had. Ben zeer tevreden en ervaar geen bijwerkingen