Ervaringen met Allopurinol

Jicht (101 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

25-10-2011 | Man | 68
Chronische jicht
Sinds enkele jaren blijk ik chronische jicht te hebben: geen enorm pijnlijke aanvallen meer, maar al snel veel pijn in de voeten bij het lopen. Sinds een half jaar neem ik allopurinol, eerst 100 mg/dag, het urinezuurgehalte daalde maar weinig. Sinds enkele maanden is de dosis verhoogd tot 200 mg. Dat levert erge jeuk op. Om die te bestrijden (helpt weinig) neem ik Aerius. [lees meer...]Om de pijn bij het lopen te bestrijden neem ik geregeld diclofenac. De behandeling met allopurinol is tot nu toe dus niet erg succesvol.

01-10-2019 | Man | 69

28-01-2019 | Man | 69
allopurinol (200mg)
Heel mijn lichaam deed zeer, knieen, enkels en spieren, zeeer verzuurd alles, ondanks dagelijks gebruik van azijn, citroeen en biocarbionaat, overal onstekingen. Elke week een kuur van colchine en ubrifim, niets hielp, enkel voor 4 dagenen dan kwam het weer. EEN HEL, dan uiteindelijk, maar allupurol, geweldig, kan werr alles eten en drinken, wel met mate en veel water dr[lees meer...]inken per dag, maar ik heb weer een fijn leven.

21-04-2018 | Man | 69
Jicht
Ik had al jaren jicht, werd steeds erger, soms 1 aanval per week. Niets hielp, anders eten niet, levensstijl veranderen niet. Jicht was erfelijk. Nadat ik allopurinol gebruik geen problemen meer, geen aanval meer. Echt voor mij een wonder.

22-09-2015 | Vrouw | 69
Jicht
ik gebruik ook op advies van de reumatoloog allopurinol 300 mg ik krijg steeds meer rode vlekken en jeuk ondanks de medicatie heb ik nog steeds af en toe een lichte aanval wat met indometacine beter help wie herkent de rode vlekken en veel jeuk van allopurinol

23-01-2011 | Man | 69
Jicht
dit werkt prima en ik heb er geen bijwerkingen van

16-06-2023 | Man | 70

14-03-2022 | Vrouw | 70
Jicht
Tintelen in handen en voeten ,En al jaren reuk en smaakverlies En dat wordsteeds erger ,heeft iemand hier ervaring mee ,

05-07-2021 | Vrouw | 70
allopurinol (150mg)
Jicht
Ik neem nu 1maal 150mg per dag, maar toch nog regelmatig last en neem dan colchicine. Ik krijg van beide hevige diaree. Ik moet de dosis dus verhogen maar ik kan niet verhogen zo lang ik niet klachtenvrij ben. Ik kan niet echt veel meer plannen ofwel een opstoot ofwel diarree.

19-05-2017 | Man | 70
Jicht
Tientallen jaren last van ontstekingen: huid, longen, darmen, jicht. Onlangs zag ik zelf op bloedanalyse dat ik teveel urinezuur aanmaak. Het lichaam wil dat gif kwijt via bovengenoemde organen of slaat het op door aanmaak van kristallen (jicht).

17-03-2016 | Man | 70
Jicht
Ik heb slechts een beperkt aantal jichtaanvallen per jaar; verder geen kwalen of ziektes (voor zover ik weet). Bij wijze van APK laat ik om de twee jaar mijn bloed controleren, ook op urinezuur. Telkens blijkt dat te hoog. Als remedie werd in 2014 Allopurinol 100mg. voorgeschreven. Na het lezen van de bijsluiter van zowel fabrikant als apotheek besloot ik het middel niet [lees meer...]in te nemen - ik had er geen vertrouwen in. Met wat pijnstillers en de kiezen op elkaar liep ik na pakweg een week doorgaans weer als een kieviet. Na de laatste medische check up, heb ik me door mijn nieuwe huisarts alsnog laten overhalen het middel te gaan gebruiken 'om nierschade en schade aan andere dan het betreffende voetgewricht te voorkomen'. Na zeven dagen gebruik volgens voorschrift kreeg ik griepverschijnselen en ernstige huiduitslag - een vergelijking met mazelen is niet overdreven. Een plaatsvervangende huisarts raadde me aan direct met de medicatie te stoppen, hetgeen ik natuurlijk zelf ook al had bedacht. Ik denk dat ik het voorlopig maar weer even zonder medicijnen doe en nog kritischer ben op wat ik een en drink.

14-01-2012 | Man | 70
allopurinol
Zeer tevreden, werkt prima in deze dosering.

28-11-2011 | Man | 70
Jicht
eerder geen problemen, nu met 300mg wel problemen. plassen, veel uit bed.

18-10-2023 | Man | 71

02-02-2016 | Man | 71
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Sinds ca 40 jaar chronische vermoeidheid, die door Hulpverleners als depressie werd behandeld met diverse antidepressiva. Ook nierstenen /slecht werkende nieren. Zaadbalkanker gehad, ziekte van Lyme? willen artsen niet onderzoeken. Slaapproblemen.

12-01-2012 | Vrouw | 71
allopurinol
nauwelijks jicht-aanvallen meer nu.