allopurinol

Bij  JichtX

Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

21-04-2018 | Man | 69
Jicht
Ik had al jaren jicht, werd steeds erger, soms 1 aanval per week. Niets hielp, anders eten niet, levensstijl veranderen niet. Jicht was erfelijk. Nadat ik allopurinol gebruik geen problemen meer, geen aanval meer. Echt voor mij een wonder.

14-03-2022 | Vrouw | 70
allopurinol (300mg)
Jicht
Tintelen in handen en voeten ,En al jaren reuk en smaakverlies En dat wordsteeds erger ,heeft iemand hier ervaring mee ,

05-07-2021 | Vrouw | 70
allopurinol (150mg)
Jicht
Ik neem nu 1maal 150mg per dag, maar toch nog regelmatig last en neem dan colchicine. Ik krijg van beide hevige diaree. Ik moet de dosis dus verhogen maar ik kan niet verhogen zo lang ik niet klachtenvrij ben. Ik kan niet echt veel meer plannen ofwel een opstoot ofwel diarree.

07-10-2021 | Man | 72
Jicht
Jicht, vond het medicijn onprettig ben gestopt, naar reumatoog, toch allopurinol. 1 jaar gebruikt bloedwaarde naar 0.35 mmol/ l. Klachten werden steeds erger ( geen jicht) meer), pijn in onderrug - tranende ogen- hoofdpijn- trillen , heupgewrichten voelde aan als van 80 jarige voorheen nooit last. Na gesprongen ader in oog bloeddruk gemeten, torenhoog , gestopt weet nog [lees meer...]niet hoe verder Ondertussen pfizer vaccin gehad, kies met ontsteking laten verwijderen, 72 jaar, Voorheen altijd steady blokeddruk, time will tell?

23-02-2020 | Man | 72
allopurinol (300mg)
Jicht
Sinds gebruik Alupurinol geen jichtaanvallen meer. Vermoeidheid en evenwichtsprobleem neemt wel toe.

03-03-2020 | Man | 75
Jicht
zeer droge huid na gebruik van ongeveer 10 mnd. vet nu mijn huid in met zalf .Helpt enigszins maar niet afdoende. wordt gek van de jeuk op rug ,borst benen.armen. huisarts denkt dat dit komt door de droge lucht. niet waar !! Relatieve luchtvochtigheid in mijn huis is tussen de 85% en 87%. Ruim binnen de marges. De meter is onlangs gekalibreerd. De slaap kamer wordt[lees meer...] geventileerd in de nacht.

30-12-2018 | Man | 77
Jicht
aantal plekken neemt steeds verder toe en ook de jeuk

24-07-2018 | Vrouw | 84
allopurinol (10mg)
Jicht
Begon met Colchicine, maar na 2 dagen zware spierkrampen in bovenbenen, kon nauwelijks lopen. Gemeld, moest onmiddellijk stoppen. Over op Allopurinol. Na steeds meer hallucinatie verschijnselen ook hiermee gestopt. Gebruik nu Febuxostat. De jicht is op dit moment rustig, even geen aanvallen meer. Maar krijg nu wel constant jeuk bultjes hier en daar op mijn lichaam, armen[lees meer...], hals, bovenbenen. Zeer irritant en behandeling met 5 sec. hitte, wat bij muggenbulten uitstekend helpt, werkt hier maar deels. Jeuk is wel even weg, maar komt sneller weer terug, terwijl het bij muggenbulten echt weg blijft.