allopurinol

Bij  JichtX

Niersteen / -stenen (1 mening)

Bojan Nikolik (29-06-2015)

14-03-2022 | Vrouw | 70
Jicht
Tintelen in handen en voeten ,En al jaren reuk en smaakverlies En dat wordsteeds erger ,heeft iemand hier ervaring mee ,

28-12-2021 | Man | 68

07-10-2021 | Man | 72
Jicht
Jicht, vond het medicijn onprettig ben gestopt, naar reumatoog, toch allopurinol. 1 jaar gebruikt bloedwaarde naar 0.35 mmol/ l. Klachten werden steeds erger ( geen jicht) meer), pijn in onderrug - tranende ogen- hoofdpijn- trillen , heupgewrichten voelde aan als van 80 jarige voorheen nooit last. Na gesprongen ader in oog bloeddruk gemeten, torenhoog , gestopt weet nog [lees meer...]niet hoe verder Ondertussen pfizer vaccin gehad, kies met ontsteking laten verwijderen, 72 jaar, Voorheen altijd steady blokeddruk, time will tell?

24-05-2019 | Man | 55
Jicht
Ik ben een zware jichtlijder vanaf mijn 40ste levensjaar. Heb nu 15 jaar jicht en altijd reactief jichtaanvallen met Colchine en diclofinac bestreden. Ik heb minimaal elke maand een zware of minder zware aanval. Om gek van te worden. Sinds 5 maanden gebruik ik Allopurinol 300mg per dag. Zelfs dat helpt niet. 2x per maand een aanval. Moet ik nu overgaan op een hogere doseri[lees meer...]ng 400, 500mg, of een andere medicatie zoeken. Wie heeft hier ervaring mee?

30-12-2018 | Man | 77
Jicht
aantal plekken neemt steeds verder toe en ook de jeuk

03-03-2020 | Man | 75
Jicht
zeer droge huid na gebruik van ongeveer 10 mnd. vet nu mijn huid in met zalf .Helpt enigszins maar niet afdoende. wordt gek van de jeuk op rug ,borst benen.armen. huisarts denkt dat dit komt door de droge lucht. niet waar !! Relatieve luchtvochtigheid in mijn huis is tussen de 85% en 87%. Ruim binnen de marges. De meter is onlangs gekalibreerd. De slaap kamer wordt[lees meer...] geventileerd in de nacht.

24-07-2018 | Vrouw | 84
allopurinol (10mg)
Jicht
Begon met Colchicine, maar na 2 dagen zware spierkrampen in bovenbenen, kon nauwelijks lopen. Gemeld, moest onmiddellijk stoppen. Over op Allopurinol. Na steeds meer hallucinatie verschijnselen ook hiermee gestopt. Gebruik nu Febuxostat. De jicht is op dit moment rustig, even geen aanvallen meer. Maar krijg nu wel constant jeuk bultjes hier en daar op mijn lichaam, armen[lees meer...], hals, bovenbenen. Zeer irritant en behandeling met 5 sec. hitte, wat bij muggenbulten uitstekend helpt, werkt hier maar deels. Jeuk is wel even weg, maar komt sneller weer terug, terwijl het bij muggenbulten echt weg blijft.

19-06-2022 | Man | 57
Jicht
Ik gebruik sinds kort Allopurinol en heb erge last van hoofdpijn en last van de ogen, kan iemand mij vertellen hoe lang deze bijwerkingen aanhouden ?

05-07-2021 | Vrouw | 70
allopurinol (150mg)
Jicht
Ik neem nu 1maal 150mg per dag, maar toch nog regelmatig last en neem dan colchicine. Ik krijg van beide hevige diaree. Ik moet de dosis dus verhogen maar ik kan niet verhogen zo lang ik niet klachtenvrij ben. Ik kan niet echt veel meer plannen ofwel een opstoot ofwel diarree.

08-07-2020 | Man | 55
Jicht
Sinds een jaar of 7 klachten in polsen, enkels, voeten, tenen of de gewrichten in de voet evenals peesaanhechtingen polsen. Klachten vaak onderdrukt met diclofenac destijds maar de klachten werden frequenter dus van de reumatoloog in eerste instantie allopurinol voorgeschreven gekregen dosering 2 maanden 100 mg daarna ophogen naar 300 mg per dag. Mijn waarden lagen destijd[lees meer...]s vrij hoog nl op 0,53. Dit bouwde in een jaar af naar eerst 0,43 daarna 0,35 en 0,31. Klachten werden minder maar verdwenen niet. Na 2 heupoperaties gehad te hebben welke de jicht getriggerd hebben zoals bekend is de Allopurinol opgehoogd naar 400 mg. Ik kreeg enorm dike enkels en onderbenen en mijn polsen waren ook vaak zeer dik en ontstoken. Vocht afgenomen om toch de conclusie te komen dat het wel jicht is maar met urinezuurwaarden van 0,28 dit weer niet paste bij de diagnose jicht. Wederom een verhoging van de Allopurinol naar 2x daags 300 dus 600mg p/d. Plus een injectie prednison in de pols en 1 in de bil als depot. Na 2 dagen klachten geheel verdwenen pijnvrij geen dikke enkels meer of polsen. Dat is nu 10 dagen geleden en mijn gevoel zegt dat de injectie prednison uitstekend helpt. Ik kan alleen nog niet zeggen voor hoelang omdat het nog te recent is. Maar wat een genot om weer normaal te kunnen lopen of dingen te kunnen doen. Het was echt een kwelling. Ik denk zelf omdat jicht een auto-inflammatoire aandoening is mij lichaam te heftig reageert op indringers in dit geval de kristallen. Vreemd blijft wel dat mijn waarden laag waren (0,28) en toch die aanvallen bleven komen. Verder heb ik gevraagd of eten en drinken van invloed is of kan zijn op jichtaanvallen. Blijkt dat dit slechts 10% van invloed is de rest is genetische aanleg. Wat ik wel weet na veel onderzoek op internet is dat er nog maar weinig bekend is over de juiste behandelingen en dat jicht ook een marker is voor cardiovasculaire aandoeningen. Dat is van mijn vader's kant het geval dus daar wil ik zelf iets meer onderzoek naar laten doen. Conclusie bij mij is dus dat Allopurinol na anderhalf jaar nog steeds niet afdoende werkt tegen jicht.

20-04-2022 | Man | 50
Jicht
Bij mij duurde het 2 jaar voordat ik met 300 mg mijn jicht onder controle kreeg. Nu geen last meer. Bijwerkingen: weet ik niet. Vermoeidheid maar ik weet niet of dat door het middel komt

23-02-2020 | Man | 72
Jicht
Sinds gebruik Alupurinol geen jichtaanvallen meer. Vermoeidheid en evenwichtsprobleem neemt wel toe.

01-10-2019 | Man | 69

02-04-2018 | Man | 49