Ervaringen met Arimidex

Borstkanker (51 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

25-07-2012 | Vrouw | 53
Borstkanker
eindelijk gestopt met de arimidex. De ene internist zegt doorgaan, de andere internist geeft aan stoppen want je hebt teveel last van de bijwerkingen. Leuk als je twee verschillende meningen krijgt. Dit medicijn 5 jaar geslikt maar omdat ik meedoe aan data onderzoek mocht ik van de ene internist/ chirurg niet stoppen. De ander geeft aan dat het belangrijk is dat je voor je[lees meer...]zelf kiest. Dus overwegen om te stoppen in verband met de bijwerkingen. Nu gestopt en heb nog wel regelmatig klachten maar deze zijn te overzien. Ik ben erg blij dat ik er vanaf ben en hoop van harte dat de beslissing goed is geweest van internist die mij dit geadviseerd heeft. De tijd wijst dit uit. Nu inmiddels bijna 9 maanden geen arimidex meer genomen. TOP

14-10-2011 | Vrouw | 53
Borstkanker
In juni 2006 geopereerd, daarna 6 x chemokuur en 35 bestralingen. Alles goed doorstaan. gebruik tamoxifen vanaf augustus 2006 tot en met april 2009, daarna bloedgeprikt om te bekijken of de overgang al voorbij is . blijkt van wel dus door de vele bijwerkingen overgegaan op arimidex. hierna veel last van opvliegers meer dan met de tamoxifen, veel onrust in de nacht slecht s[lees meer...]lapen. pijn in gewrichten met name hals, knieen, rug heupen en voeten. Veel last met op staan. maarja alles beter dan kanker terug krijgen. het is voor het goede doel zullen we maar zeggen. door medicatie arimidex wel beperkingen in mijn werk. met name tillen en zware zorgwerkzaamheden kunnen niet meer uitgevoerd worden dus moet mijn werk hier op aanpassen. De arimidex moet in in totaal nu nog 5 jaar slikken en hier zou ik graag vanaf zijn. Toen we er mee starten is er duidelijk aangegeven dat er intotaal 5 jaar medicatie bij hoort, maar dat is nu al in totaal 10 jaar dus ben ik pas klaar in 2016. duurt wel erg lang.

02-08-2011 | Vrouw | 53
Borst kanker
Gebruik het medicijn nog maar 5 maanden dus kan eigenlijk niets zeggen over de effectivitiet. Heb wel vertrouwen. De meest ingrijpende bijwerking is voor mij de stijve en stramme gewrichten -even door de knieen of 's morgens uit bed komen is een ware opdracht. Ook opvliegers, die gelukkig niet lang aanhouden, wat haaruitval en rode, geirriteerde huid rondom de ogen, voora[lees meer...]l als ik make-up heb gebruikt.

24-03-2014 | Vrouw | 51
Borstkanker
Ben eind januari 2014 geopereerd. Heb wel stramme benen bij het lang zitten of liggen. Als ik stap gaat het terug een stuk beter. Dus paar keer per nacht word ik wakker en moet ik even opstaan. Als ik terug ga liggen, doen mijn benen niet meer pijn. Dit herhaalt zich telkens. Vermits ik een zittend beroep heb, moet ik ook telkens opstaan en even rond lopen/gaan om m[lees meer...]ijn benen terug in beweging te zetten.

20-02-2012 | Vrouw | 51
Borstkanker
veel last van gewrichtspijn, schouderpijn. slecht slapen, gewichtstoename, stemmingswisselingen, opvliegers slechte voorlichting zowel in het ziekenhuis als van de apotheker, nu osteoporose, ben kort bezig dus dat wordt nog wat.............

14-01-2012 | Man | 51
Borstkanker
In het eerste gebreek ik anastrozole 1 mg na avondeten maar dat veroorzaktte duizeligheid en Vermoeheid en ik voel me niet lekker daarna gebreek ik anastrozole na slapen s'nachts en dat lukette goed maar ik heb altijd honger Kortom ik heb gegeeten als ik honger heb maar nu niet tijdens slapen en aldus mijn ervaring adviseer ik elke vrouw om niet te eten als zij honger he[lees meer...]eft

20-12-2012 | Vrouw | 49
Borstkanker
Arimidex een tijdje niet gekregen en een goedkope variant anastrozol, maar daardoor werden de klachten veel erger. Was mezelf niet meer en down en stram, nu weer Arimidex gekregen en na aantal dagen voelde ik me weer happy en afname van de andere klachten.

30-06-2011 | Vrouw | 49
Borstkanker
Na een dik jaar Tamoxifen te hebben gebruikt, kreeg ik vanwege de nare bijwerkingen medio maart Arimidex voorgeschreven. Ik was tijdens mijn behandelingen én door de Tamoxifen zo'n 15 kg aangekomen. Daarvan ben ik nu gelukkig weer 10 kwijt. Niet alleen door de Arimidex natuurlijk, je moet er wel wat voor doen (of laten eigenlijk). Nu krijg ik van mijn huisarts ineens als v[lees meer...]ervolgreceptAnastrozol Accord 1 mg..... Iemand daar ervaring mee?? Is dit middel even goed als de Arimidex?? Of kom ik weer in dezelfde negatieve spiraal als met de Tamoxifen, alleen omdat het stukken goedkoper is?!? Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven, want ik krijg mijn internist niet meer te pakken...

16-04-2011 | Vrouw | 44
Mammacarcinoom
zeer effectief in mijn geval, tenminste door de ogen van de oncoloog, die had zelden zo'n gunstig lage hormoonspiegel bij een vrouw van deze leeftijd gezien,maar vanuit mijn perspectief verschrikkelijk, alle overgangsklachten...

06-12-2011 | Vrouw | 39
anastrozol
Heel veel gewrichtspijnen zowel in ledematen als nek en schouders. Ik kan wel goed slapen.

07-12-2010 | Vrouw
Borstkanker
na 2 jaar ernstige botontkalking(waarvoor calci-chew),veel spier en gewrichtsklachten,vooral handen en benen bij opstaan.opvliegers vooral snachts heel veel

11-10-2010 | Vrouw
Borstkanker
Ook ik heb gewrichtsklachten en van verkrampen van spieren in vingers en benen. Veel opvliegers waarvan vooral 's-nachts veel last, vaker wakker dus meer moe. Het meest nare vind ik dat mijn libido gedaald is tot het nulpunt. Dat is voor jezelf maar zeker ook voor je partner geen sinecure. Maar er komt een keer een eind aan, over ongeveer 1,5 jaar.

12-09-2010 | Vrouw
Borstkanker
De 5 jaar zijn bijna om, "de laatste loodjes wegen het zwaarst"! Ontzettend veel last van bijwerkingen gehad, zoals opvliegers, stemmingswisselingen, haaruitval maar vooral gewricht- en spierpijnen. In oktober afspraak met oncoloog om te kijken of ik kan stoppen (de kans bestaat dat de richtlijnen veranderd worden, inplaats van 5 jaar slikken 7 jaar doorgaan) Ik ga in ied[lees meer...]er geval een tijd stoppen om te kijken of mijn klachten verdwijnen. Ik ben fysiek net een vrouw van 80 zo stram en stijf als ik 's ochtends opsta.

09-09-2010 | Vrouw
Borstkanker
Middel helpt tot nu toe prima, ben nog steeds gezond, maar het veroorzaakt heftige gewrichtsproblemen met veel pijn. Gebruik het nu 2 jaar en heb hierdoor ook osteoporose waarvoor ik word behandeld en de artrose van een persoon die 10-15 jaar ouder is. Ook grote dunne plekken in mijn haar, omdat het de oestrogenen totaal onderdrukt. Het werkt dus goed, maar de bijwerkingen[lees meer...] zijn heel heftig.

30-07-2010 | Vrouw
Borstkanker
Veel last van spieren en gewichten . opvliegers. Stemmiingstoornissen.

10-06-2010 | Vrouw
Borstkanker
hoewel ik nu op mijn gewicht blijf (wat met tamoxifen niet het geval was), vind ik de bijwerkingen wel ernstig. Elke dag heb ik tinteling in mijn handen