Anastrozol

Femara (72 meningen)
Lucrin (70 meningen)
Zoladex (66 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

06-10-2019

Borstkanker

Ik ben in juni 2019 gestopt met Anastrozol, omdat het verschil in risico bij mij klein was en ik slecht sliep en spierpijn had en liever geen medicijnen neem.
17-09-2019

Borstkanker

ik ben 71jaar.slik sinds een jaar anastrozol. . Na 2 en half jaar tamoxifen geslikt te hebben. in 1993 een carcinoom ontdekt in rechterborst. Toen een borstsparende operatie gehad met bestraling. in 2016 in dezelfde borst een carcinoom van 2 cm. waarvoor chemokuren zijn gegeven, gevolgd door operatie(weghalen van de borst). nu dus anastrozol. Ik heb weinig opvliegers. wel[lees meer...] tintelingen in handen en voeten, maar vooral na met mijn handen gewerkt te hebben.smorgens algehele stijfheid van botten en gewrichten, maar in de loop van de dag wordt dat minder. bewegen en fietsen is heilzaam. snachts kramp in kuiten en bovenbenen. maar is te verhelpen door bewegen. verder weinig bijwerkingen. wel veel zin in eten.,maar had ik altijd al. dus of dat aan het medicijn ligt , weet ik niet.
09-06-2019

Anastrozol (anastrozol)

Ik heb deze medicatie nog maar 2 weken gebruikt om te zien hoe ik er op reageer. Ging eerst goed. Tot dat ik plotseling vanaf mijn heupen naar mijn voeten, behoorlijk ging tintelingen kreeg . Was er erg beroerd van . Later mijn rechter onderbeen tintelingen en doof tot geen gevoel meer. Rechterhand tintelingen. Ben er mee gestopt dit wil ik niet. Zit weer op de Tamoxif[lees meer...]en
03-05-2019

Borstkanker

Bij mij is in februari borstkanker geconstateerd. Laag-risicotumor, geen chemo, geen bestraling, in juni wsch. operatie. Middel werkt goed, tumoren zijn kleiner geworden. Aanvankelijk had ik geen klachten, maar nu bemerk ik dat mijn gewrichten en spieren pijnlijk worden en heb ik overgangsklachten, die ik nooit gehad heb (opvliegers). Ook heb ik last van vermoeidheid en ([lees meer...]lichte gewichtstoename). Ik gebruik dit middel nog maar pas, wat staat me nog te wachten? De klachten zijn wel aanvaardbaar.
28-04-2019

Borstkanker

Kleine tumor linkerborst is operatief verwijderd, geen uitzaaiingen, maar was agressief. Na bestraling advies antihormoonpillen. Eerste jaar tamoxifen. Veel bijwerkingen vnl spierpijn en slecht slapen. Sinds maart 2019 anastrozol voorgeschreven maar dezelfde bijwerkingen. Volgens de berekening van de specialist heb ik 20% kans dat de borstkanker binnen 10 jaar terugkomt en[lees meer...] met antihormoonpillen is dat 17%. Een klein verschil, dus ik twijfel of ik hiermee wel door wil gaan.
26-04-2019

Borstkanker

In 2015 hormonale borstkanker, operatie, bestraling. Juli 2015 Tamoxifen vanaf januari 2018 Anastrozol. Pijnlijke voeten na het opstaan, moet even op gang komen, maar daarna geen last meer. In het begin behoorlijk veel opvliegers gehad maar valt nu enorm mee. Voor mij prima mee te leven.
10-04-2019

Borstkanker

Vreselijk zware medicatie waarbij ik mij afvraag of het wel toegevoegde waarde heeft om dit paardenmiddel 5 jaar te slikken.
30-01-2019

Borstkanker

Eerst 5 maanden tamoxifen geslikt, kreeg daar opvliegers from hell van. Check: door alle behandelingen definitief in de overgang, dus over op letrozol. Daar kreeg ik zware nek- en hoofdpijn van. Met 20 dagen gestopt. Nu anastrazol. Alleen als ik erg moe ben wordt mijn lichaam stijf, 's morgens stap ik uit bed zonder problemen. Volgens mij krijg ik er wel vreetkicks van en [lees meer...]heb ik vreemd genoeg sinds de start 1 oksel (de gezonde kant) die snel stinkt, ook al was ik die 2x per dag. Ook wat rode vlekjes in het gezicht. De opvliegers zijn er ook nog, maar die had ik ook toen ik tussentijds geen meds gebruikte. Al met al kan ik dit zeker 5 jaar volhouden. Geen droge vagina of andere slijmvliezen en ook nauwelijks libidoverlies.
18-01-2019

Borstkanker

Ernstige spier en gewrichtsstijfheid en artritis. Dit naast de normale overgangsklachten.
17-12-2018

Borstkanker

Elke dag opnieuw moet ik pijnstillers slikken om de dag door te komen. Ik neem anastrozole sinds iets meer dan een jaar. Opvliegers, gewrichtspijn, stijfheid in handen, benen heupen....
05-11-2018

Borstkanker

Eerste maanden lichte hoofdpijn. Iets meer haargroei armen en gezicht
26-10-2018

Borstkanker

Na 3 jaar tamoxifen ben ik op advies van de specialist overgestapt naar Anastrosol. Langzaam aan merkte ik meer algemene lichamelijke stijfheid. Het begon met een triggervinger: mijn duim kon niet meer buigen. Hiervoor heb ik een spuit gehad. Daarna meer last van voeten, enkels, heupen, rug en handen. Na 3 maanden begon het me in mijn functioneren te belemmeren. En na 4 m[lees meer...]aand waren de klachten zo heftig, ik kon bijna niet meer lopen!, dat ik me ziek gemeld heb op mijn werk. In overleg met de specialist ben ik toen gestopt met de anastrosol en weer verder met tamoxifen . Wat mij opviel, was dat de gewrichten waar ik in het verleden ook last van heb gehad: slijmbeursontsteking in de heup, enkelfractuur, problemen met SI gewricht, de heftigste klachten geven.
03-10-2018

Borstkanker

Ik neemt anastrozole sinds 1 jaar en de bijwerkingen zijn zo zwaar..... Ik weet niet of ik nog 4 jaar op deze manier wil leven!
12-09-2018

09-03-2018

Borstkanker

Al snel nadat ik anastrozol ben gaan gebruiken begon met pijn onder bal van mijn voeten. Kwam plotseling heel heftig. Heb speciaal gezondheidszorg sandalen moeten kopen. Maar ik bracht nog niet het verband met het medicijn. Later kreeg ik pijn van bovenbeen naar knie met uitstraling en naar kuit alleen LINKS. Nu krij.g ik ontzettende pijn aan mijn Rechter knie, zodat ik [lees meer...]bijna niet meer kan lopen. Hiervoor gebruik in nu een spierpijnolie Shangan Lun.Dat helpt goed, maar ik moet het wel blijven gebruiken. .
16-12-2017

Borstkanker

Na 3 jaar tamoxifen te hebben gebruikt moest ik over naar anastrozol. Tamoxifen had ik veel last van spierpijn en kramp in de benen, dit was goed te onderdrukken met irhibin en diazepam. Nu over dus en ik heb erg veel pijn onderin mijn buik, (specialist had er nog nooit van gehoord. In eerste instantie dacht ik blaasontsteking, maar was niet, zo erg dat ik naproxen slik. O[lees meer...]ok lijkt het net of mijn tong constant verbrand is. En ben ik vaak down en bang dat er iets aan de hand is. Ook mijn haar is veel dunner en verminderd. Komende week belafspraak met specialist

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum