Femara

Borstkanker (65 meningen)
Baarmoederkanker (1 mening)

03-05-2019

Borstkanker

bij inname van de 2e tablet ( dag 2 dus van de behandeling na omstellung van Aromasin naar femara) direct allergische reactie: ongeveer 15-20 minuten na inname de volgende reacties: knalrode (massief rood, overgangen gevlekt) huid gezicht, Thorax, extremiteiten behalve handen en voeten, duizeligheid, licht hoofd, evenwichtsstoringen, toename misselijkheid, hoofdpijn kanlle[lees meer...]nd, paniek-stress. Ongeveer na 10 minuten akuut sterke diarhhee. Direct inname van - Zyrtec + Spiricort- als noodgevallen Medicamenten bij reeds (andere) bekende Allergien. Na ongeveer 3 uur is het meeste weer veel beter of weg. Consequentie dus directe stop van Femara.
21-09-2017

Borstkanker

Last van lichte bijwerkingen, vooral de eerste 2 maanden meer spier- en gewrichtspijn. Kan er nu prima mee leven, specialist wilde dat ik ermee stopte wegens te hoge cholesterolwaarde (minimaal) maar er is niet bewezen dat dit van de Femara kwam. Liever iets te hoge cholesterolwaarde dan terugkeer van borstkanker. Moet wel per se via de specialist besteld worden, anders k[lees meer...]rijg je problemen met de zorgverzekering en moet je de goedkopere versie nemen, welke meer kans op bijwerkingen geeft.
24-11-2016

Borstkanker

Na 3 jaar Tamoxifen over gegaan op Letrozol. Na 3 maanden ellende besloten te stoppen, dit is geen leven meer. Veel last van bijwerkingen (stijf , pijnlijke gewrichten, depressief, moe) en algehele malaise. In december overleg met oncoloog hoe nu verder. Een duivels dilemma.
01-07-2016

Borstkanker

Ik heb 15-04-16 laatste chemo gehad na 1,5jaar. Ik voelde me al een beetje beter als oncoloog Femara voorschreef eind mei. De laatste tijd voelde ik mij moe, had nergens geen zin meer in, alles deed pijn. Ik ben van natuur iemand die alles onder controle wil hebben, geen hulp vraagt. En zeker nu niet, mijn gezin heeft al die tijd alles moeten doen en ik wil nu bewijzen dat[lees meer...] ik dat terug kan(tijdelijk dan toch,want genezen kan ik niet meer, teveel uitzaaiingen). Ik vraag me nu af, is het nog zinvol dat ik Femara neem? Het is nu toch afwachten wanneer de uitzaaiingen terug opzetten.
24-10-2015

Borstkanker

Ik moet femara nog 3jaar nemen en heb veel bijwerkingen, hoofdpijn, droge slijmvliezen, botpijn, moeheid, knikvingers en duim, futloos, down, je zou voor minder depri worden?
05-06-2015

Borstkanker

Rotmedicijn. Ben ermee gestopt. Extreem vermoeid, depressief, arthritis-achtige pijn in vinger, pijn in enkels en achillespees, moeite met stappen, zware benen, ben ervan verdikt, verlies van libido, dunner wordend haar, etc. Geen kwaliteit van leven meer. Echte gruwelijke rommel. Ongehoord dat de farmaceutische industrie zo'n product op de markt brengt voor vrouwen. Mann[lees meer...]en zouden dat niet pikken.
10-02-2015

Borstkanker

Gebruik na borstamputatie met okselkliertoilet 2005. Eerst twee jaar tamoxifen , maar hiervan veel bijwerkingen en nu bijna acht jaar Femara/letrozol . Hiervan ook bijwerkingen. Bot en spierpijn. wazig zien, emotioneel, gewichtstoename. Zal nu moeten gaan stoppen, maar zou graag weten hoe het met vrouwen gaat die na zo lange tijd zijn gestopt. Gaan je hormonen opnieuw [lees meer...]werken en moet je nog een keer door de overgang? Was 45 toen ik ziek was en ben nu dus 55.
09-02-2015

Borstkanker

Ik ben na 5 jaar tamoxifen overgestapt naar 3 jaar Femara . Maar 2 bijwerkingen dus dat valt wel mee. Alleen zijn het wel twee vervelende. Droog down under wat het sexleven een stuk minder heerlijk maakt. Bij Tamoxifen slikken had ik daar helemaal geen last van. Wel een voorschrift met ampullen van de gynaecoloog gehad om dat vochtgehalte tijdelijk op peil te brengen. Daar[lees meer...]naast het ergste nl. 60 % van mijn haardos verdwenen pffff gelukkig dat er hairweaves bestaan zo ziet niemand er iets van. Ik kan echter nergens op internet terugvinden of mijn haargroei herstelt na het stoppen van Femara. Mijn god, ik hoop het......Maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat ik niet herval.
22-10-2014

Borstkanker

Hallo allemaal, Ik wil graag iedereen op de Pink Ribbon attenderen van oktober '14. Op pagina 70, 71 en 72 staat het verhaal van Pien. Toen ik dit las was het alsof ik (grotendeels) mijn eigen verhaal zat te lezen. Wat een herkenning. Ik was zo opgelucht om te lezen dat de meeste vrouwen (die door borstkanker in de overgang komen, en hormoontherapie hebben (gehad))m[lees meer...]et dit grote probleem zitten. Het is een taboe waar niet over gesproken wordt, ik ben blij dat door het verhaal van Pien dit onder de aandacht wordt gebracht. Lees het, en voel je niet langer alleen hierin! Groetjes, Monique P.s. Ik ben na 3 jaar hormoontherapie op eigen initiatief gestopt. (wel in overleg met de internist)
15-06-2014

Borstkanker

Vooral last van gewrichten en opvliegers
06-01-2014

Borstkanker

Van femara had ik veel last van botpijn. Overgegaan naar exemestaan in de hoop dat het hiermee minder zou zijn. Dit is niet echt het geval. De bijwerkingen zijn van beide gelijk. Wel heb ik het idee dat ik depressiever ben van exemestaan.
21-12-2013

Borstkanker

Femara : haaruitval, hoofdpijn, haargroei in gezicht en moeheid, ik hield teveel vocht vast en Tamoxifen (qua bijwerkingen even erg ) veel vocht, pijnlijke botten, zware vermoeide benen, slijmvliezen drogen uit, gewrichtspijnen, spierpijn in rechterbeen. Gauw moe, je kan niet veel doen. Volle maangezicht (dat men dacht dat ik prednison aan het slikken was, wat niet k[lees meer...]lopt) Er komen klachten bij, gewichtstoename, je zou minder klachten moeten hebben maar het wordt erger. Je kan niet werken, al wilt de staat je laten werken, maar dat lukt niet want je bent te moe. Je bent kapot Je pusht jezelf om door te gaan.
19-10-2013

Borstkanker

Okt 2008 Borstamputatie rechts met directe reconstructie , tumor 3 cm en groot gedeelte borst DSIS, geen uitzaaiingen in klieren. Ik doe mee met Mindact onderzoek , geen chemo ( maar 2,4% winst) wel hormoontherapie, loting 2 jr tamoxifen en 5 jr Femara. In dec 2013 gaan de laatste 2 jr in. Iedere 4 weken zoladex injectie om in de overgang te blijven. Vooral het eerste half[lees meer...] jaar heel veel pijn in mijn lijf gehad van femara, daarna voornamelijk pijn in gewrichten na flinke inspanning of wandeling, steken in elleboog, pijn in handen en vingers, wazig zien en gezichtsvermogen is achteruit gegaan, gewichtstoename, problemen met kiezen in onderkaak zoals ontstekingen zover dat wortels oplossen en met spoed kiezen getrokken moeten worden, naderhand uitleg gekregen door kaakchirurg dat het botstructuur in de onderkaak aangetast wordt door deze medicijnen. Met tijden depressief , opvliegers maar dan voornamelijk door de zoladex. Al met al best veel klachten maar ik durf niet te stoppen. Ga het afmaken..............
29-08-2013

Femara (letrozol)

Borstkanker gehad, hele behandeling inclusief alles ondergaan. Vanaf maar 2010 tot nov.2012 Tamoxifen, daarna Femara. Langzaam oplopende stramheid in spieren, nu eerlijk gezegd nauwelijks meer te doen. Mijn linkerbeen doet bij zitten af en toe zeer heftig pijn. Overweeg overstap naar Exemestaan na overleg met de oncoloog. Opstaan na zitten is heel pijnlijk, etc etc.
03-06-2013

Borstkanker

November 2007 borstkanker geconstateerd. Slechts 1 klier besmet maar ivm kalkspatten toch algehele amputatie rechterborst. 25 bestralingen, chemo en herceptin. Herceptin liep uit op hartfalen dus daar moest ik mee stoppen. Daarna femara. De eerste drie jaar veel last van mijn gewrichten en gewichtstoename. Veel opvliegers, met name 's nachts!!! Geen enkele last van depress[lees meer...]iviteit gehad. Ben ook altijd normaal blijven werken (sta voor de klas) Na ongeveer drie jaar is de stijfheid volledig verdwenen. Opvliegers bleven maar ja, alles went...... Ik ben net gestopt dus ben benieuwd of ik de overtollige kilo's snel kwijt raak en de opvliegers af zullen nemen.
20-05-2013

Borstkanker

al 12 jaren gebruik ik femara, met vooral moeheid als bijwerking. nu ineens heel veel spier-en gewrichtspijn aan handen en armen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum