Femara

Anastrozol (82 meningen)
Lucrin (78 meningen)
Zoladex (70 meningen)
Arimidex (55 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

19-05-2020

Borstkanker

Hallo, ik ben Kris en er is bij mij borstbesparende operatie gebeurd met sentinel, klieren negatief maar wel agressief en high risk op herval. Heb chemo gehad met verl bijwerkingen en ben nu bezig met bestralingen en hormoontherapie met Femara. Ik lees niet veel positieve opmerkingen over Femara .... zijn er ook vrouwen die er weinig of geen last van hebben? Groetjes
14-04-2020

Borstkanker

Slik nu 16 maanden Femara, na borstbesparende operatie, okseltoilet, chemo en bestralingen. Twee maanden na het hele proces gestart met antihormoon tabletten. Heb een dubbel positieve hormoongevoelige kanker. Geen uitzaaiïngen. ‘s-Nachts (niet altijd) diepe pijn in vooral mijn scheenbenen of net in de strook daarnaast. Altijd compleet op slot als ik opsta uit bed, stoel.[lees meer...] Na enige tijd waggelen als een eend gaat het wel weer. Een wandelingetje maken is er niet meer bij: te pijnlijk. Nu beginnen sinds een paar maanden mijn haren, wimpers etc. weer uit te vallen. Had/heb nog neuropathie onder de bal van m’n voeten en onder wat tenen. De kwaliteit van leven is dusdanig verminderd dat ik vandaag mijn laatste pil heb genomen. Had voor volgende week een afspraak staan met de oncoloog om mijn voorgenomen stoppen te bespreken en samen te bekijken of er vaker een controle kan plaatsvinden. Deze afspraak is vandaag wegens Corona afgezegd. Voor mij het sein om nu te stoppen en oncoloog en huisarts schriftelijk op de hoogte te stellen. Ik zal over een aantal maanden In dit forum hierop terug komen.
19-02-2020

Borstkanker

Gestopt na 6 jaar Femara , geen leven meer door dit medicijn,alles doet pijn,thorax,schouders ,rug en handen, polsen , verleden jaar in 2019 door een val mijn heup gebroken omdat ik hevige botontkalking heb door Femara ...ik wilde zo niet verder leven want je hebt geen leven meer en die vermoeidheid vreselijk.
05-11-2019

Borstkanker

Neem Femara sinds 01 mei van dit jaar. Voel me extreem moe, pijn in spieren en gewrichten : vooral knieën en ellebogen, een slap gevoel in mijn ledematen, gewichtstoename, extreem moe. Ik dacht na mijn chemobehandeling en bestralingen mijn leven terug te kunnen opnemen. Niets is minder waar. Ik voel me na 6 maanden inname nog een schim van wat ik voor mijn ziekte was. [lees meer...] Ik kan met veel moeite het licht huishoudelijk werk aan. Moet in shiften een activiteit doen van maximum 1 uur en dan rusten.
01-09-2019

03-05-2019

Borstkanker

bij inname van de 2e tablet ( dag 2 dus van de behandeling na omstellung van Aromasin naar femara) direct allergische reactie: ongeveer 15-20 minuten na inname de volgende reacties: knalrode (massief rood, overgangen gevlekt) huid gezicht, Thorax, extremiteiten behalve handen en voeten, duizeligheid, licht hoofd, evenwichtsstoringen, toename misselijkheid, hoofdpijn kanlle[lees meer...]nd, paniek-stress. Ongeveer na 10 minuten akuut sterke diarhhee. Direct inname van - Zyrtec + Spiricort- als noodgevallen Medicamenten bij reeds (andere) bekende Allergien. Na ongeveer 3 uur is het meeste weer veel beter of weg. Consequentie dus directe stop van Femara.
21-09-2017

Borstkanker

Last van lichte bijwerkingen, vooral de eerste 2 maanden meer spier- en gewrichtspijn. Kan er nu prima mee leven, specialist wilde dat ik ermee stopte wegens te hoge cholesterolwaarde (minimaal) maar er is niet bewezen dat dit van de Femara kwam. Liever iets te hoge cholesterolwaarde dan terugkeer van borstkanker. Moet wel per se via de specialist besteld worden, anders k[lees meer...]rijg je problemen met de zorgverzekering en moet je de goedkopere versie nemen, welke meer kans op bijwerkingen geeft.
24-11-2016

Borstkanker

Na 3 jaar Tamoxifen over gegaan op Letrozol. Na 3 maanden ellende besloten te stoppen, dit is geen leven meer. Veel last van bijwerkingen (stijf , pijnlijke gewrichten, depressief, moe) en algehele malaise. In december overleg met oncoloog hoe nu verder. Een duivels dilemma.
01-07-2016

Borstkanker

Ik heb 15-04-16 laatste chemo gehad na 1,5jaar. Ik voelde me al een beetje beter als oncoloog Femara voorschreef eind mei. De laatste tijd voelde ik mij moe, had nergens geen zin meer in, alles deed pijn. Ik ben van natuur iemand die alles onder controle wil hebben, geen hulp vraagt. En zeker nu niet, mijn gezin heeft al die tijd alles moeten doen en ik wil nu bewijzen dat[lees meer...] ik dat terug kan(tijdelijk dan toch,want genezen kan ik niet meer, teveel uitzaaiingen). Ik vraag me nu af, is het nog zinvol dat ik Femara neem? Het is nu toch afwachten wanneer de uitzaaiingen terug opzetten.
24-10-2015

Borstkanker

Ik moet femara nog 3jaar nemen en heb veel bijwerkingen, hoofdpijn, droge slijmvliezen, botpijn, moeheid, knikvingers en duim, futloos, down, je zou voor minder depri worden?
05-06-2015

Borstkanker

Rotmedicijn. Ben ermee gestopt. Extreem vermoeid, depressief, arthritis-achtige pijn in vinger, pijn in enkels en achillespees, moeite met stappen, zware benen, ben ervan verdikt, verlies van libido, dunner wordend haar, etc. Geen kwaliteit van leven meer. Echte gruwelijke rommel. Ongehoord dat de farmaceutische industrie zo'n product op de markt brengt voor vrouwen. Mann[lees meer...]en zouden dat niet pikken.
10-02-2015

Borstkanker

Gebruik na borstamputatie met okselkliertoilet 2005. Eerst twee jaar tamoxifen , maar hiervan veel bijwerkingen en nu bijna acht jaar Femara/letrozol . Hiervan ook bijwerkingen. Bot en spierpijn. wazig zien, emotioneel, gewichtstoename. Zal nu moeten gaan stoppen, maar zou graag weten hoe het met vrouwen gaat die na zo lange tijd zijn gestopt. Gaan je hormonen opnieuw [lees meer...]werken en moet je nog een keer door de overgang? Was 45 toen ik ziek was en ben nu dus 55.
09-02-2015

Borstkanker

Ik ben na 5 jaar tamoxifen overgestapt naar 3 jaar Femara . Maar 2 bijwerkingen dus dat valt wel mee. Alleen zijn het wel twee vervelende. Droog down under wat het sexleven een stuk minder heerlijk maakt. Bij Tamoxifen slikken had ik daar helemaal geen last van. Wel een voorschrift met ampullen van de gynaecoloog gehad om dat vochtgehalte tijdelijk op peil te brengen. Daar[lees meer...]naast het ergste nl. 60 % van mijn haardos verdwenen pffff gelukkig dat er hairweaves bestaan zo ziet niemand er iets van. Ik kan echter nergens op internet terugvinden of mijn haargroei herstelt na het stoppen van Femara. Mijn god, ik hoop het......Maar ja het belangrijkste is natuurlijk dat ik niet herval.
22-10-2014

Borstkanker

Hallo allemaal, Ik wil graag iedereen op de Pink Ribbon attenderen van oktober '14. Op pagina 70, 71 en 72 staat het verhaal van Pien. Toen ik dit las was het alsof ik (grotendeels) mijn eigen verhaal zat te lezen. Wat een herkenning. Ik was zo opgelucht om te lezen dat de meeste vrouwen (die door borstkanker in de overgang komen, en hormoontherapie hebben (gehad))m[lees meer...]et dit grote probleem zitten. Het is een taboe waar niet over gesproken wordt, ik ben blij dat door het verhaal van Pien dit onder de aandacht wordt gebracht. Lees het, en voel je niet langer alleen hierin! Groetjes, Monique P.s. Ik ben na 3 jaar hormoontherapie op eigen initiatief gestopt. (wel in overleg met de internist)
15-06-2014

Borstkanker

Vooral last van gewrichten en opvliegers
06-01-2014

Borstkanker

Van femara had ik veel last van botpijn. Overgegaan naar exemestaan in de hoop dat het hiermee minder zou zijn. Dit is niet echt het geval. De bijwerkingen zijn van beide gelijk. Wel heb ik het idee dat ik depressiever ben van exemestaan.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum