Aromasin

Lucrin (69 meningen)
Zoladex (63 meningen)

26-04-2019

Borstkanker

nog lichte soortgelijke bijwerkingen van Arimidex bij start Exemestaan en dan van week tot week toenemend: sterk "Katergevoel" hoofd, cognitieve Problemen, sterke misselijkheid, hoofdpijn, massieve spierkrampen, emotioneel dysbalans, sterke pijn Lever en nieren, moest na 3.5 maand onderbreken voor 18 dagen wegens onhoudbare bijwerkingen, voelde me, alsof vooral mijn centr[lees meer...]aal zenuwstelsel , Lever en nieren vooral regelrecht vergiftigd waren, nu sinds 2 weken weer begonnen en vam dag tot dag weer toename, eind inname waarschijnlijk één dezer dagen, omdat t weer onhoudbaar wordt.....
26-04-2019

28-08-2015

Borstkanker

Na de operatie heb ik Tamoplex genomen gedurende 2,5 jaar met zeer weinig problemen. De gyneacoloog stapte toen over op Aromasin met vrij veel bijwerkingen: hoofdpijn, misselijkheid maar vooral gewrichtspijnen en spierpijn, gezwollen en zeer pijnlijke vingers en handen met tintelingen in de toppen van de vingers en tenen. Ik had reeds een zwaar lymfoedeem in het rechterbe[lees meer...]en. Dit is sinds de inname van Aromasin nog toegenomen. Ik heb ook opvliegers bijna de ganse dag. Ik moet nog 2 jaar Aromasin innemen en ik hoop werkelijk dat ik dat nog kan volhouden.
05-01-2015

Borstkanker

Na borstkanker en de behandeling bestaand uit operatie, chemo en bestraling begonnen met Tamoxifen. Kon er niet van slapen, te hoge hartslag, ontzettend opgefokt, werd agressief. Na 3 mnd besloten te stoppen. Eierstokken laten verwijderen zodat ik met arometaseremmer kon starten. Ging gelijk bij het eerste merk langs de muur, nu slik ik sinds een jaar Exemestaan. Dit in co[lees meer...]mbinatie met een pil Seroquel voor de nacht. Door oncoloog verwezen naar psychiater ivm te veel bijwerkingen van Exemestaan, vooral in de nacht. Opgefokt waardoor ik niet kon slapen, geen innerlijke rust, te hoge hartslag. Deze pil voor de nacht kan ik iedereen aanbevelen! Heeft week nodig voordat men zich door de dag goed voelt met deze pil. Ik had het er graag voor over. De exemestaan geeft mij een enorme stijfheid in het lijf, vooral voeten en handen. Ik sport 2 x per week en dat doet wel goed. Door de exemestaan ben ik wat agressiever, vloekerig, dunne haren, minder eetlust, stijfheid, geen libido meer, hoge hartslag.
27-07-2014

Borstkanker

Gebruik het nu ongeveer 6 maanden. Daarvoor 2,5 jaar Tamoxifen, gevolgd door Femara waar ik (te) ernstige hartklachten van kreeg. Dit medicijn laat mijn hart met rust gelukkig. Wel zeer ernstige stijfheid, voel me 80. Ik beweeg zeer veel, wat wel scheelt. Wat je niet wegkrijgt met veel training is de pijn in voeten en vooral heupen en knieen. Die is echt heftig. Ik ervaar[lees meer...] dat als byzonder invaliderend, omdat je -nogmaals, beweegt als een hoogbejaarde. Dan nog 1 bijwerking: slapeloosheid. Ik slaap elke nacht pas in wanneer het alweer licht wordt. Dit is niet overdreven. Ik ben gewoon geweldig gespannen als ik in bed lig. Oorzaak: Exemestaan.
01-10-2013

Borstkanker

Heb na chemo (borstkanker) 2,5 jaar tamoxifen geslikt. last van opvliegers, maar verder geen klachten. Moest nu in juni overgaan op exemestaan 25 mg. Heb heel erge last van pijn in spieren, gewrichten, moeheid en erg slecht slapen. Heb al jaren last van rug/heuppijn door een versleten ruggenwervel. De pijn was soms heftig, maar andere periodes weer veel minder last. Sin[lees meer...]ds ik de exemestaan slik heb ik echter dag en nacht hele erge pijn. Dus ik denk er over met dit middel (in overleg met oncoloog) te stoppen en eventueel de tamoxifen verder te slikken.
12-09-2012

Aromasin (exemestaan)

In eerste instantie veel last van stijve gewrichten. Veel bewegen helpt. Nu ik 3 tot 4 keer in de week hardloop hier geen last meer van!!! Geen bijwerkingen.
26-01-2012

Borstkanker

Slapeloosheid, pijn in mijn gewrichten, kramp, hypertensie in mijn ogen, cholesterol, geen libido, veroudering, depressie. Effectiviteit, moeilijk vast te stellen omdat dit medicijn een recidief niet tegen gaat.... Het voordeel/risico, is het het waard?? Hoe kan je geen angst hebben om meer van dit in te nemen gezien de bijwerkingen??? Wat te denken van de farmaceutische[lees meer...] lobby als men weet dat de behandeling 123 euro per maand kost en dat hij voor 5 jaar is voor geschreven??
15-11-2011

Borstkanker met uizaaiingen

Ik gebruik dit medicijn als opvolger van Tamoxifen en Femara. Tamoxifen heeft mij 5 jaar geholpen om kankervrij te blijven. Na een medicijnvrije interval van 3 jaar toch uitzaaiingen. Na 2 jaar gebruik van Femara bleek het ziekteproces door te gaan. Hierna nu 10 maanden Aromasin. Ik kan niet beoordelen of het effectief is in het remmen van het ziekteproces. Ik ondervind we[lees meer...]inig bijwerkingen van alle genoemde medicijnen. Heb wel klachten, maar die zijn naar mijn idee gerelateerd aan de ziekte.
22-10-2011

Borstkanker

Belangrijkste bijwerking is depressie. Ik slikte al jaren citalopram en heb in overleg met psycholoog dosering vermminderd tot 20 mg citalopram per dag. Combinatie met hormoontherapie blijkt echter vrijwel niet mogelijk op langere termijn. Zowel met tamoxifen, arimidex als aromasin houd ik ernstig depressieve klachten. Andere klachten: - slaapproblemen - hoofdpijn -[lees meer...] gewrichtspijn - moeheid - opvliegers - zweten - suf gevoel - duizeligheid
22-09-2008
Vrouw

Uitgezaaide borstkanker

veel last van hoofdpijn, migraine.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum