Ervaringen met Bicalutamide

Prostaatkanker (12 meningen)

Behandelingen met nieuwe antikankermedicijnen worden te vaak onnodig stopgezet.

onderzoeker Christine Boers-Doets (11-09-2019)

06-09-2023 | Man | 74
prostaatkanker

15-06-2022 | Man | 74
Prostaatkanker
Het is mijn overtuiging dat deze testosteronremmer meer kwaad dan goed doet. Liever een wat korter leven zonder de narigheid van dit middel dan een gerekt onaangenaam bestaan.

28-05-2022 | Man | 75
bicalutamide (150mg)
Prostaatkanker
Puur door toeval geprikt op PSA, waarde 10.5 Diagnose Tc2.Behandeling, bestraling 35 keer, hormoon therapie. Bestralingen geen enkel probleem. Week na laatste bestraling, geheugenverlies, concentratieproblemen, depressief. Het ergste was het gevoel dat ik iemand anders was, behoorlijk traumatisch, Ben gestopt toen de site van AVL dit als symptoom opgaf. Gelukkig pi[lees meer...]llen i.p.v injectie voor een halfjaar. Ben weight watchers dieet gaan volgen, maar de bijwerking van gewichtstoename door de hormoonpillen levert na een week nog niks op,

31-03-2021 | Man | 76
Prostaatkanker
Na HIFU behandeling toch een paar uitzaaiingen. Na 1 jaar borsten laten bestralen om vergroting tegen te gaan. Ik reageer heel goed op deze medicatie en uroloog heeft dosis verlaagd. Nu nog 1 pil van 50 mg om de 2 dagen. PSA is 0,30. Borsten doen nu veel minder pijn en worden niet groter. Wel verdikking van buik met wel 8 cm. Opgeblazen gevoel en regelmatig oprispingen m[lees meer...]aagzuur.

22-09-2020 | Man | 67
Prostaatkanker
Sinds maart 2020 in aanvulling op de Zoladex-injecties (elke 3 mnd, sinds okt 2018) omdat mijn bijnier extra testosteron was gaan aanmaken. Nu sinds een maand duidelijker borstvorming en gevoeliger. Vaker bloed bij urine nadat dit maanden weg was gebleven. effect wel merkbaar: PSA van 1,7 naar 0,3.

02-04-2020 | Man | 67
Prostaatkanker
PSA in november 2015 35, glysonscore 9. Radicale prostatectomie in januari 2016, bestraald in de zomer van 2016. In oktober 2018 PSA waarde opgelopen naar 5,7, PSMA-Petscan liet 10 uitzaaiingen zien verspreid over het lichaam. Daarom aan de Zoladex. PSA daalde naar 0,2 - 0,3. Beetje opvliegers, maar verder geen bijwerkingen (wel wat zwaarder geworden, maar alles smaakt me [lees meer...]ook zo goed :). In februari 2020 PSA van 0,3 naar 1,5 in 3 maanden tijd (bijnier was meer testosteron gaan aanmaken!). PSMA - Petscan in februari liet 2 plekjes zien die actiever waren geworden + 2 nieuwe exposities. Sinds 18 maart (nu dus 16 dagen) slik ik Bicalutamide. Ik denk iets sneller vermoeid te zijn, maar ben iedere dag actief met wandelen en klussen. Voel me overigens heel gezond, maar mentaal doet het wel wat met je.

04-11-2019 | Man | 81
Prostaatkanker
Ben man van 81. Heb sinds juli 2019 prostaatkanker.Heb in juli injectie gehad met lucrin 11,25 mg en 1 maand tabletten dicalutamide van 50 mg.Heb veel last van opvliegers en sinds een paar week spierkramp in beide onderbenen en heb erg veel moeite met lopen,bijna geen gevoel in beide benen.Mijn PSA waarde is wel gedaald van 54 naar 0,57

23-09-2019 | Man | 89
Prostaatkanker
al enige jaren prostaatkanker;ik ben 89 jaar en mantelzorger voor mijn dementerende vrouw.elke dag neem ik met tegenzin mijn 50 mg.tablet in. de PSA -waarde blijft hierdoor mooi laag plm.6. ik wil de medicatie niet stoppen, ik heb nog plezier in het leven al is dat sterk beperkt . de controle is slechts 2 maal per jaar, wat ikzelf een beetje magertjes vind. ik heb veel[lees meer...] slechte dagen maar soms ook betere gelukkig

20-11-2018 | Man | 66
Prostaatkanker
Totaal (nog) geen bijwerkingen. Mogelijk dat mijn conditie hierbij een rol speelt; geregeld hardlopen en meestal iedere dag een stevige wandeling met de hond. Ook is een implantaat ingebracht dat 3 maanden moet werken. wat het effect is moet de PSA-meting in februari 2019 uitwijzen.

10-10-2018 | Man | 78

06-08-2018 | Man | 68
Prostaatkanker
PSA gedaald na 4 mannden gebvruik, maar heb last van pijn/overgevoeligheid van de borsten

15-08-2013 | Man | 72
Prostaatklachten (overig)
gebruikt tamsulosine en avodart en bicalutamide, hoop dat het na 4 maanden beter gaat met plassen,en dat de catheder er uit gehaald kan worden. Veel slapeloosheid en opvliegers,en moeilijke stoelgang. houdt jullie verder wel op de hoogte,psa wel gedaald van 57 naar 0,95 Voelt me nu wel beter,en sport weer met catheder,en fiets er mee.

14-07-2012 | Man | 64
Prostaatkanker
April 2011 prostaatkanker geconstateerd PSA 95 8 maanden lang bicalutamide gebruikt samen met halfjaarlijkse lucrin injectie. PSA terug gedrongen tot 4.5 13Juli 2012 weer voor controle PSA was nu 50 . Er is nu weer Bicalutamide voorgeschreven deze heb ik 2 keer gebruikt,en m'n maag begint nu alweer vervelend (pijn) te doen, samen met een opgeblazen gevoel.