Ervaringen met Mebeverine

Tempocol (16 meningen)
Panzytrat (9 meningen)

13-01-2021 | Vrouw | 37
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik gebruik dit al een jaar of 3, helaas is van dit merk de werking toch echt niet zo best. Ik heb in het verleden een ander merk gehad, groen met wit doosje, merk weet ik niet meer, deze had een veel betere werking en had weinig last van krampen. Als ik een flinke aanval krijg, helpen ook die niet meer maar met aurobindo heb ik toch weer meer pijn. Wat ik ook vreselijk e[lees meer...]igelijk vind is dat het laatste jaar het aluminium op de strips dikker is gemaakt. Hierdoor zijn de pillen moeilijker uit de strip te drukken en heb ik me al meerdere keren venijnig aan het aluminium gesneden!!!

08-07-2012 | Vrouw | 24
mebeverine
Gebruik het medicijn ivm lekkage's bij een continent urine stoma. Effectiviteit is niet continu, soms dagen dat het goed gaat, soms dagen dat ik meerdere lekkage's (matig tot 'ernstige') op een dag heb.

15-10-2010 | Man
Darmkrampen
Tot op heden geen verbetering of afname van de klachten.

31-10-2023 | Man | 63
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Volgens huisarts heb ik pds en kreeg dit medicijn. Het hielp de eerste maanden prima maar begin nu weer vaker terugkerende klachten te krijgen zoals kramp etc

18-10-2022 | Vrouw | 82
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Na dit medicijn gebruikt te hebben, geen buikpijn meer.

21-04-2021 | Vrouw | 30
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Sinds een week ben ik gestart met Mebeverine na, volgens de huisarts, het opnieuw oplaaien van PDS klachten na een darminfectie. Ik had veel last van heftige krampen links onderin de buik en links onderin onderrug. Ook last van ongewenst afvallen, flatulentie en slecht slapen door pijn. Toen de klachten na een aantal weken niet vanzelf weggingen, schreef de huisarts mij d[lees meer...]eze medicatie voor. Ik vroeg ik de apotheek waarom ik niet de variant kreeg die ik een aantal jaren eerder voorgeschreven kreeg, namelijk Duspatal Retard Mebeverine. De apotheek gaf aan dat ze nu over zijn gestapt op deze variant en dat de werking exact hetzelfde zou moeten zijn, doordat de bestanddelen identiek zijn. Na enkele dagen met de medicatie werden de buikkrampen een minder heftig. Tot nu toe gaat het elke dag een beetje beter. Ik hoop dat dit doorzet. Ik ervaar tot dusverre geen opvallende bijwerkingen.

09-04-2021 | Vrouw | 48
Darmproblemen - verstopping
Ik ben zeer tevreden met deze medicijn. Ik slik nu 10 dagen 2 tabletten p/d. (Sinds 3 dagen slik ik 1 tablet) Heeft goed geholpen bij mijn maag en verlichting gegeven aan darmstelsel maar onderbuikpijn nog steeds ong. 4 weken last van. Enige bijwerkingen die ik heb is heftige, sterke dromen en opgezette, dikke ogen. Hier had ik direct last van. Maar kan ik hebben als me[lees meer...]dicijn voor de rest zijn werk goed doet .

22-11-2020 | Vrouw | 61
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik was sceptisch over dit middel omdat je vaak te horen krijg dat het ook wel eens geen effect kan hebben. Toch doorgezet en na 2 weken kan ik eindelijk zeggen dat de pijn stukken en stukken minder is. Ik maak de capsules wel open en drink het met een vol glas water weg nadat ik eerst een maagbeschermer heb ingenomen. Al met al toe nu toe erg tevreden.

30-06-2020 | Vrouw | 21
Maagklachten
Maagklachten, moet zijn maag-en darmklachten. Begon hoog de pijn en zakte daarna naar beneden. De pijn werd steeds erger, maar ik heb nooit een serieus onderzoek gehad. Toen ik bij de dokter uitkwam en die mij mebeverine meegaf was ik een beetje sceptisch, want een duidelijke oorzaak gaf hij mij niet. 60 capsules. 2 maal per dag na een week zou ik het verschil merken. Zo o[lees meer...]ok de eerste week heel erg veel pijn nog gehad, maar al snel werd dit minder. Nu 3 weken bezig en al 2 weken nergens last van. Vraag me nu af of dit medicijn de pijn enkel onderdrukt of dat het de pijn wegneemt. Wat gebeurd er als me strip straks op is? Enige bijwerking trouwens , lichte misselijkheid zo nu en dan, maar ik ben erg tevreden.

11-10-2011 | Vrouw | 31
Scherpe darmpijn linksonder
Paracetamol, ibuprofen en Diclofenac hielpen niet tegen de scherpe pijn links in mijn onderbuik. Het was geen dikke darmontsteking aangezien ik geen verhoogde ontstekingswaarden in het bloed had. Toch deze medicatie gekregen, werkt heel goed, nog steeds drukpijn en bij veranderen houding, maar dat scherpe is eraf, net alsof ze een mes in je buik steken, kan nu normaal func[lees meer...]tioneren, hopelijk is het snel over.

06-04-2011 | Vrouw | 33
PDS
Dit medicijn werkt echt super bij mij! Had ik het maar 10 jaar eerder gekregen. Naast Colitis heb ik ook PDS en dus heel veel buikpijnklachten. Sinds ik dit middel slik ben ik klachtvrij.

20-01-2011 | Vrouw | 40
Prikkelbare darm syndroom
Ik ben begonnen met 2x per dag maar ben uiteindelijk overgegaan naar 1x per dag aangezien dat weinig verschil maakte. Ik neem hem iedere dag tussen 15.00 en 16.00 ergens, dan heb ik er baat bij rond de maaltijd en de avond. Ik merk duidelijk verschil nu ik het gebruik, maar niet als je toch "spicy" dingen gaat eten. Dan zijn je darmen nergens tegen bestand....

07-06-2023 | Vrouw | 65
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
na een paar dagen verdwenen de krampen en had ik nergens meer last van. Na het stoppen met het medicijn, omdat ik maar voor twee weken had gekregen, kwamen de krampen in alle hevigheid terug, ook na een paar dagen. Ik hoop dat het opnieuw zijn werk gaat doen.

13-09-2021 | Vrouw | 45
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik had veel kast van buikpijn opgeblazen buik, in de nacht vaak buikpijn en zeurend gevoel in de buik,Kon er niet van slapen . Mebeverine werk super voor mij en de klachten zijn zo goed als verdwenen en tot nu toe geen bijwerkingen.

05-04-2020 | Man | 58

04-08-2019 | Man | 57
Darmproblemen - diarree
Had last van rommelende darmen. Na enkele dagen Mebeverine ben ik ervan verlost. Geen enkele bijwerking. Top !