Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

25-05-2012 | Man | 47
Maagklachten
gebruik losec al 8 jaar bevalt prima , maar nu loopt de apother te zeuren , dat het niet meer wordt vergoed, heb andere goedkope rotzooi meerdere malen gebrobeert maar erkt niet , ja veel bijwekingen , dat dan weer wel , wie krijgt ze nog wel vergoed ? help

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Losec is een gemakkelijk in te nemen medicijn. Ik ervaar geen bijwerkingen. Gebruik het al jaren. Het helpt erg goed. soms wat minder, dan slik ik er tijdelijk twee per dag. Mijn maag en darmen zijn een stuk rustiger.

06-03-2012 | Man | 64
Reumatoïde artritis
hallo ben sinds zes weken losec mups aan het gebruiken vorig middel omeprazol na jaren gebruik hiep niet. had veel last van zuurbranden en voortdurende keelpijn wel veel problemen om het recept te krijgen maar star volgehouden, heb i.v.m met reuma al problemen genoeg. en betaal hier door al een hoge premie. Losec voldoet heel goed.

17-02-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb overmatige maagzuur productie, resultaat reflux in slokdarm met aantasting van stem enz. Uiteindelijk ontdekt een maagbreuk plus ontstoken slokdarm als resultaat van maagzuur. Sinds 2002 na gastroscopie 20 mg per dag op aanraden van specialist. Die wilde eerst dat ik 60 mg per dag slikte, ben begonnen met 20 mg en alleen in tijden van extreem stress slik ik iets meer. [lees meer...]Als dat over gaat terug naar 20 mg. Over de jaren heen alle andere goedkopere variaties geprobeerd v.w. de zorgverzekeraars. Gelijk weer klachten. Heb constant moeten vechten voor Losec, wordt er zo moe van. Heb het nu als medisch noodzakelijk maar toch probeert de huisarts en zorgverzekeraar het steeds opnieuw te veranderen. Nu heb ik deze week ineens heel veel last van maagzuur, winderigheid, misselijkheid enz. Er is niets in mijn leven veranderd maar ik ben wel met een nieuwe potje Losec begonnen. Nu hoor ik van een bevriend arts dat de fabricant een van de grondstoffen in Losec vervangen heeft omdat dit goedkoper is en dat er nu veel Losec patienten maagklachten hebben. Wil weten of er meer mensen nu last hebben ondanks het slikken van Losec. Als dat zo is moet dit aan de grote klok gehangen worden want ik ben het zat dat er met mijn gezondheid wordt gesold. Hoop gauw van jullie te horen.

29-01-2012 | Vrouw | 60
Maagzuur
Aangezien ik in die tijd in een academisch ziekenhuis werkte kwamen wij er achter dat mijn maagzuur beschadigingen veroorzaakte aan mijn stembanden. De huisarts had gezegd "gaat wel over"dat was het ook gegaan maar dan waren mijn stembanden weg geweest. Met een gastroscopie is aangetoond dat mijn "maag open staat". In belgie kan je hier aan worden geopareerd maar in Nerder[lees meer...]land ben je veroordeeld tot je hele leven lang medicijnen slikken. Andere medicatie geprobeerd, maar alleen Losec helpt en ja ze doen vaak moeilijk over het uitgeven ervan. Ik ga met niets anders akkoord want de andere merken helpen niet, werken niet. Uiteraard zeggen vele apotheken dat dat "niet waar is"nu het is wel waar!!!!

09-01-2012 | Man | 61
Maagzuur
omeprazol werkte beduidend minder, terug naar losec.

22-11-2011 | Vrouw | 44
Behoorlijke maagklachten
Ik heb afgelopen 2 jaar Omeprazol gebruikt en wat een ellende, hevige maagpijn die niet wegging, extreem duizelig, druk onder mijn linkerribben. Onwel worden enz. Ben nu in onderzoek voor scheurtje in middenrif. Heb sinds vorige week Losec afgedwongen, want mijn huisarts deed enorm moeilijk en de apotheek bleef bijna 20 minuten volhouden dat het niet geleverd kon worden. M[lees meer...]aar ze toverden toen ik voet bij stuk hield een potje Losec Mups uit de kast. Na een week een opmerkelijk verschil. Eigenlijk vreselijk dat je 2 jaar kotsberoerd bent en bijna niet eens meer functioneerd omdat je een goedkoop rotzooi middel krijgt. Ik kon vorige week niet eens 2 uren rechtop zitten en had meerdere keren per dag een black out. Ben 5 dagen later weer begonnen met werken! Ik vind dat je met bijbetaling zelf moet kunnen kiezen welke medicijnen je gebuiken gaat.

12-11-2011 | Vrouw | 62
Scheurtje in middenrif
Na gebruik zere keel , en brandend gevoel in de keel,Wil nu eigelijk overstappen op Omeprasol.

10-11-2011 | Vrouw | 68
Maagklachten
regelmatig innemen, want zodra ik het niet inneem dan merk ik dat 's avonds. heb al sinds geboorte gaatje in middenrif, dus daar werkt dit perfect voor.

26-10-2011 | Vrouw | 69
omeprazol
losec werkt perfect, maar krijg nu meestal de andere goedkopere variant mee en die geeft wel veel klachten. daar baal ik van, want de apotheker wil me de losec niet geven ondanks dat ik ze er best voor zou willen betalen.

24-09-2011 | Man | 57
omeprazol
Breuk in diafragma van de maag
Bij het op de markt komen van Omeprazol (naam originele licentiehouder weet ik niet meer) kreeg ik dit middel voorgeschreven door de specialist. Het gaf een sterke verbetering en kon alles weer eten, mijn leven werd vrolijker. Toen Omeprazol werd vrijgegeven begon de ellende opnieuw, het originele product moest vervangen worden door een goedkopere uitvoering. Maagpijn, dia[lees meer...]rree, opboeren van maagzuur, pijn in de slokdarm tot in de mond kwamen terug. Ik viel 8 kilo af. Na veel geharrewar met de apotheek ben ik uiteindelijk overgestapt op een andere apotheek. Nu het originele product terug gekregen. Ik knap na 3 jaar ellende weer langzaam op. Tip; laat je niet manipuleren door de apotheek, (zij mogen niet op de stoel van de huisarts gaan zitten of zich verschuilen achter de zorgverzekeraar).

16-05-2011 | Vrouw | 37
Maagklachten
Prima medicijn, na een aantal jaren echter verminderde werking in mijn geval dus overgeschakelt naar wat anders.

20-02-2011 | Man | 46
omeprazol
Breuk in middenrif/druk op de borst door maagzuur
veel pijn in gewrichten,weinig energie,soms impotentie. Deze klachten gaan over als ik stop met de medicijnen maar dan krijg ik al gauw weer veel druk op miijn borst ook als ik langzaam afbouw, ben hiervoor vaak bij de huisarts geweest maar hij handeld niet.

23-01-2011 | Vrouw | 42
prima middel

23-01-2011 | Vrouw | 77
Maagpijn
maagbloeding gehad. sinds gebruik geen last.

23-01-2011 | Vrouw | 69
Maagpijn