Maagzuur (11 meningen)
Maagklachten (8 meningen)
Maagzuur (brandend) (7 meningen)
Middenrifsbreuk (5 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagbeschermer (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)

03-11-2015 | Vrouw | 51
omeprazol (40mg)
Maagzweer
Ik heb constante zweren en bloedingen in mijn maag, dit ten gevolge van een maagballon en totale verwoesting van mijn maag door maagband, heb in coma gelegen en maag moet er helemaal uit, is geen echte maag meer, slokdarm en maag helemaal open gelegen. Heb een fistel in mijn overgebleven maag, vernauwingen, maag zweert als ik de Losec niet neem, en bloed constant. Als ik d[lees meer...]e Losec van AstraZeneca niet neem dan krijg ik een maagbloeding. Andere middelen ben ik allergisch voor, of helpen niet, of maken het erger zoals de Actavis, van de Sandoz heb ik een anafylactische shock gehad. De Losec Mups moet ik slikken als ik een maagbloeding heb gehad, de hoogste dosering van 4 maal daags 40 mg. En nog wil de apotheek het niet verstrekken. Heb een medische noodzaak verklaring.

22-10-2013 | Vrouw | 66
omeprazol (20mg)
Ik gebruikte Losec vanwege ernstig zuurbranden ( met als gevolg een verbrande slokdarm) omdat mijn middenrif is gescheurd. Bovendien gebruik ik Ascal dat het zuurbranden ook nog wat erger maakt. Losec heeft altijd prima gewerkt! Nu geeft mijn apotheek mij sinds vorig jaar omeprazol, maar dat werkt niet echt goed en ik moet er soms meer van innemen dan de 1 die wordt voorge[lees meer...]schreven en dan nog werkt het niet echt goed. Van de losec had ik er nooit meer dan 1 nodig en ik vind dat het anders werkt. De apotheek ontkent, maar een andere apotheek zegt dat het wel een verschil maakt vanwege de bijgevoegde stoffen waarop mensen verschillend reageren en waar de een wel en de ander niet goed op reageert en er zijn meer mensen die erover klagen. Men wil mij wel de Losec leveren, maar dan moet ik het wel uit eigen zak betalen. Ik betaal echter al genoeg aan ziektekosten en ik vind het geen stijl dat men de mensen met maagklachten ( die niets met overgewicht te maken hebben) zo in de kou zet. Ik heb het wel gemeld bij de Agis, maar die zeggen dat het aan de apotheek ligt en de apotheek zegt dat het aan de verzekering ligt. Hoe stuur je je klanten met een kluitje in het riet! Vreemd is wel dat mijn zus met dezelfde klachten en die ook Agis verzekerd is wel haar Losec geleverd krijgt .

26-09-2013 | Vrouw | 72
omeprazol
Had heel veel last van maagzuur (ook maag-onderzoek gehad) en kreeg destijds Losec (was nog niet lang in de handel. Moest destijds 1 tablet 20 mg. per dag nemen, maar naar verloop van tijd werd dat om de dag en weer jaren later en nu ook nog 1 en soms 2 keer per week. In 2009 omdat ik het niet meer kreeg Omeprazol radiopharm 20 mg. van de apotheek geleverd gekregen, uit[lees meer...]geprobeerd en moest weer iedere dag gebruiken en effect was veel minder. Heb toen na veel praten weer gewoon org. Losec-mups gekregen en werkt prima, dus geen verbeelding en had toen uitgerekend, dat het eigenlijk haast niet duurder was omdat ik veel minder gebruikte. (in die tijd stonden de prijzen van de medicijnen nog op de doosjes en kon je het ook zelf zien wat iets kostte en daardoor ook uitrekenen. Vanaf 2011 staat het er niet meer op. Heb destijds gevraagd waarom niet en kreeg vaag verhaal van de apotheek mensen raken daardoor in de war. Vanmorgen ging ik mijn medicijn weer ophalen en kreeg ik geen Losec meer en heb de andere geweigerd, wil eerst proberen welke stappen ik kan ondernemen om wel hetzelfde te krijgen. Had vanmorgen mijn verzekeraar gebeld en deze zei de org. Losec mupt zijn er niet mee, wat ik erg wantrouw. Gelukkig mijn verhaal even kwijt, Deze site kwam ik bij toeval tegen

13-12-2012 | Man | 68
Maagzuur
ben met losec begonnen na mijn infarct. helemaal geen probleem werkte prima. enige jaren geleden op aanraden apotheker omeprasolgenomen. ik kreeg heel veel last van mijn slokdarm. toevallig op aanraden van een kennis met ruzie met de apotheker weer de orginele losec. mijn klachten vedweenen en nu na jaren weer gewoon functioneren. dus laat ze nooit meer zeggen "het is hetz[lees meer...]elfde"bij een goedkope vervanger

21-10-2012 | Vrouw | 52

12-09-2012 | Man | 52

12-09-2012 | Man | 70

11-09-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
ik gebruik nu al jaren losec heb wel eens wat anders gehad omdat losec niet meer geleverd werd en dat hiepl voor geen meter moest er nog veel regla bij nemen.nu eindelijk na jaren weer losec gehd en begin dirt jaar een crhonische aantekeing ervoor maar vanmorgen kreeg ik dus geen loec meer moet de dokter zelf een aantekeing op het recept zetten want de apotheek mag het nie[lees meer...]t meer ik naar de dokter toe om het te regelen krijg ik te horen dat als je heveige allergie's reaktie krijg van de andere medijcen dan pas weer losec krijg en dat de apotheek het dan moet betalen.ja heb ik geen boodschap aan ik wil gewoon losec morgen weer bellen met de dokter of het nu geregled is.maar wat te doen als ik hetniet meer krijg wat dan te doen ik weet het niet meer ik ben zo vreselijk boos hierover dat ik ook kwaad de praktijk uit ben gelopen. sorry voor de schrijffouten komt omdat ik boos ben. dus als iemand iets weet hoe ik het moet aanpakken dan graag melden.

07-08-2012 | Man | 73
Maagzuur
De gereguleerde afgifte van Losec Mups is uiterst prettig. Ik heb de goedkopere generieke vervanger van de apotheek twee maanden geprobeerd, een regelrechte ramp. De bewering dat het generieke product precies hetzelfde werkt hoort in de Efteling thuis.

07-07-2012 | Man | 83
Maagklachten
Als u al jaren losec gebruikt en chronisch patient bent, Is de apotheker verplicht te leveren dit is bij de zorg verzekering bekend. Ik heb geen enkele last. De apothekers zijn hiervan op de hoogte.

21-06-2012 | Vrouw | 57
Auto-immuunziekte
Vandaag gehoord dat ik een verklaring moet hebben waaruit blijkt dat ik niet tegen een hulpstof kan die in omeprazol wel zit waardoor ik losec moet blijven gebruiken!!!!!!!!!!!. Ik heb een auto-immuunziekte en wordt van heel veel medicijnen en voeding ziek, hoe kun je dan aangeven om wat voor stof het gaat!!!!!!!! Wanneer ik het niet meer vergoed krijg weet ik het niet mee[lees meer...]r.

19-06-2012 | Man | 36
Maagzuur
fantastische medicijn! die goedkope zooi van de apotheker werkt niet, losec mups nergens geen last meer van. Alleen nu gaat de apotheker moeilijk doen dat het slecht te krijgen is, ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn losec bestelling en nog steeds niet binnen. Apotheek zei je gaat maar andere gebruiken, maar ik niet. Ik wil losec mups 40 mg. Wie heeft er ook probleme[lees meer...]n mee om dit medicijn te bestellen dat ze niet kunnen leveren?

25-05-2012 | Man | 47
Maagklachten
gebruik losec al 8 jaar bevalt prima , maar nu loopt de apother te zeuren , dat het niet meer wordt vergoed, heb andere goedkope rotzooi meerdere malen gebrobeert maar erkt niet , ja veel bijwekingen , dat dan weer wel , wie krijgt ze nog wel vergoed ? help

26-03-2012 | Vrouw | 48
Maagklachten
Losec is een gemakkelijk in te nemen medicijn. Ik ervaar geen bijwerkingen. Gebruik het al jaren. Het helpt erg goed. soms wat minder, dan slik ik er tijdelijk twee per dag. Mijn maag en darmen zijn een stuk rustiger.

06-03-2012 | Man | 64
Reumatoïde artritis
hallo ben sinds zes weken losec mups aan het gebruiken vorig middel omeprazol na jaren gebruik hiep niet. had veel last van zuurbranden en voortdurende keelpijn wel veel problemen om het recept te krijgen maar star volgehouden, heb i.v.m met reuma al problemen genoeg. en betaal hier door al een hoge premie. Losec voldoet heel goed.

17-02-2012 | Vrouw | 55
Maagzuur
Heb overmatige maagzuur productie, resultaat reflux in slokdarm met aantasting van stem enz. Uiteindelijk ontdekt een maagbreuk plus ontstoken slokdarm als resultaat van maagzuur. Sinds 2002 na gastroscopie 20 mg per dag op aanraden van specialist. Die wilde eerst dat ik 60 mg per dag slikte, ben begonnen met 20 mg en alleen in tijden van extreem stress slik ik iets meer. [lees meer...]Als dat over gaat terug naar 20 mg. Over de jaren heen alle andere goedkopere variaties geprobeerd v.w. de zorgverzekeraars. Gelijk weer klachten. Heb constant moeten vechten voor Losec, wordt er zo moe van. Heb het nu als medisch noodzakelijk maar toch probeert de huisarts en zorgverzekeraar het steeds opnieuw te veranderen. Nu heb ik deze week ineens heel veel last van maagzuur, winderigheid, misselijkheid enz. Er is niets in mijn leven veranderd maar ik ben wel met een nieuwe potje Losec begonnen. Nu hoor ik van een bevriend arts dat de fabricant een van de grondstoffen in Losec vervangen heeft omdat dit goedkoper is en dat er nu veel Losec patienten maagklachten hebben. Wil weten of er meer mensen nu last hebben ondanks het slikken van Losec. Als dat zo is moet dit aan de grote klok gehangen worden want ik ben het zat dat er met mijn gezondheid wordt gesold. Hoop gauw van jullie te horen.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum