Ervaringen met Omecat

omeprazol

Reflux (4 meningen)
Maagzuur (brandend) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)

11-08-2021 | Vrouw | 76
omeprazol (10mg)
Maagklachten
Na jaren gebruik Omeprazol Auro moest ik van de apotheker Omecat gaan gebruiken, groot drama... Nu betaal ik zelf de Omeprazol en het gaat weer goed met grote maaghernia !!!!!

17-02-2018 | Vrouw | 70
Maagklachten
Toen ik vannacht wakker werd voelde ik me zo ziek. Dacht dat ik griep had. Voelde me al dagen zo moe en nu hele erge migraineachtige hoofdpijn met misselijkheid. Paracetamol genomen en de bijsluiter eens gelezen. Schrok. De bijwerkingen die daar staan, heb ik dus heel erg. Zo erg dat ik besluit die rommel niet meer te nemen. Bij het medicijn omneprazol dat ik slechts veert[lees meer...]ien dagen kreeg, had ik dat helemaal niet. Waarom maken ze die rommel als je juist je maagklachten weer terug krijgt?

26-07-2017 | Man | 50
Maagklachten
Na eerst een lichter medicijn tegen maagzuur klachten door huisarts omeprazol 40mg voorgeschreven. Dit medicijn bleek goed te werken, daarna herhaalrecept bij apotheek gehaald en kreeg ik Omecat mee. Na enkele dagen klachten weer volledig terug en ben ik naar apotheek teruggegaan. Bij navraag bleek dit op voorschrift van CZ. Nu weer Omeprazol meegekregen, zelf betaald want[lees meer...] wordt niet vergoed. Gelijk na 2 dagen klachten weer onder controle.

05-05-2017 | Man | 62
Maagklachten
Ik gebruik helaas al jarenlang Losec/Omeprazol vanwege een defecte maagklep. Nu voor de eerste keer van de apotheek Omecat uitgereikt gekregen ruim 2 weken geleden. Reden was: voorgeschreven door verzekeraar CZ. Sinds 2 weken in toenemende mate last van maagzuur, oprispingen en zelfs flinke maagpijn 's nachts, sinds gebruik van de Omecat. Lijkt net alsof ik nu 20 mg i.p.v.[lees meer...] de 40 mg heb ingenomen. Capsules zijn ook de helft kleiner als andere merken. Ben er zelfs mee terug geweest naar de apotheek omdat ik dacht dat ik de 20mg capsules i.p.v. 40mg had gekregen. Apotheek was e.e.a. ook al opgevallen maar ging er vanuit dat het toch de goede dosering was omdat de Omecat 20mg capsules nóg kleiner waren. Als het dan toch de goede dosering is dan helpt de Omecat toch een stuk minder effectief dan bijvoorbeeld Losec of Omeprazol.