Ervaringen met Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (6 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

10-10-2011 | Vrouw | 70
pantoprazol
Als maagbeschermer bij gebruik van Brufen
Ik begon met Pantoprazol, januari 2011. Na ± 4 weken kreeg ik ernstige Rosacea. De huisarts verwees mij naar een dermatoloog om 't te laten laseren. Ik stelde dit uit tot een later tijdstip. In juni begon mijn gezicht 'op te zwellen': wallen onder mijn ogen, dikke wangen alsof ze gevuld waren met ronde plakken watten. Ik stopte met Pantoprazol. 1 week later: mijn wangen we[lees meer...]er normaal + was de Rosacea verdwenen. Ik hád geen rimpels in m'n wangen, maar ze zijn nu helemaal gerimpels. De schuld van de Pantoprazol.

04-10-2011 | Vrouw | 43
Maagzuur
na dit medicijn trouw elke ochtend in te nemen, had ik klachten van druk op borst en en keel, voelde me op gejaagd en bang dat er iets van binnen niet goed zat, omdat ik een anstig type ben, dacht ik dat het door angst gevoel kwam, na een oxazepam te hebben in genoemn om me van binnen rustig te voen, hielp dit niet, toen besloot ik om de pantazol niet te slikken de volgend[lees meer...]e dag, en inderdaad dat nare drukkknede gevoel was weg (dus kwam niet door spanning), dus pantazol slik ik niet meer, heb nu wel weer last van maag zuren.

02-06-2011 | Vrouw | 50
Maagzuur
Mijn is het voorgeschreven omdat ik al jaren last had van maagzuur. Na een onderzoek bleek ik een helicobactery te hebben en een barret slokdarm. nu al die jaren later merk ik dat ik me in het algemeen al jaren ziek voel. en blijkt het aan de pantozolte liggen.. ik moet nu afbouwen, en hoop dat al mij klachten gaan verdwijnen.. Ik moet er wel bij vermelden dat ik in [lees meer...]italie woon. en hier niet een dokter me heeft gezegd, dat ik me misschien wel niet goed voel door die medicijnen. We wachten maar af.

28-03-2011 | Vrouw | 52
Maagpijn
mij helpt dit medicijn zeer goed tegen de maagpijn, ik heb ook andere medicijnen gebruikt omdat de apotheek weer eens veranderde van leverancier, maar ik kreeg gelijk weer pijn in mijn maag. nu gaan ze weer moeilijk doen. Ik heb al 12 dagen geleden pantozol besteld maar het schijnt dat dit medicijn in de nalevering staat. Ik heb nog maar voor 1 dag dit medicijn, hoezo slor[lees meer...]dig. ik zie dat meerdere mensen dit medicijn gebruiken, ze doen net of ze het alleen voor mij moeten bestellen. Mijn huisarts heeft een machtiging hiervoor afgegeven...

11-03-2011 | Vrouw | 30
Maagklachten
af en toe gebruik. voel zelf aan wanneer

27-02-2011 | Vrouw | 61
geen probleem

20-02-2011 | Vrouw | 68
Reflux

12-02-2011 | Vrouw | 37
Maagzweer
Al 4.5 jaar gebruik ik pantozol, vanwege een ernstige maagzweer destijds. Sinds een half jaar pantoprazol en ik ben het er mee eens dat deze (een stuk) minder sterk is dan pantozol. (ws door de sorbitol). Het medicijn opzich, beide varianten al is pantoprazol minder sterk, werkt goed, echter had ik 2.5 jaar geleden een ernstig B12 en ijzertekort en nu, 2 jaar later, weer e[lees meer...]en ijzertekort. Groot nadeel van maagzuurremmers is dat het voorkomt deze (en andere) stoffen goed op te kunnen nemen, vanwege een te lage zuurgraad i/d maag, komt erg vaak voor (veel hits google) en afbouw van pantozol/pantoprazol is na langdurig gebruik ook erg moeilijk.

23-01-2011 | Vrouw | 65
Maag
ik heb eerder andere medicijnen gebruikt maar daar werk ik misselijk van. van dit middel heb ik geen last en het werkt goed, al word ik er soms wel duizilig van. ik gebruik ook medicijnen tegen bloeddruk en cholesterol. ik heb soms hoofdpijn, maar de oorzaak is onbekend.

23-01-2011 | Vrouw | 74
Maagbeschermer
Ik heb een maagbacterie gehad en daarom gebruik ik nu maagbescherming.

23-01-2011 | Vrouw | 57
helpen mij wel goed.

23-01-2011 | Vrouw | 67
Maagbescherming
ik merk er eigenlijk geen affect van.

14-01-2011 | Vrouw | 34
Erge maagpijn
Ik had herhaaldelijk zoveel maagpijn dat ik er haast niet van kon lopen. Producten zoals Gavison en Rennies en dergelijke hielpen niet, maar pantozol wel, tien dagen gebruikt en toen was het over. Ik had de eerste dagen 's avonds wel last van een lichte misselijkheid, maar dat was wel te hebben en ging snel over.

14-08-2010 | Vrouw
pantoprazol
Ik kreeg elke 3 maanden een herhalingsrecept, heb vorig jaar een bloedtest gekregen ivm met werking lever. Alles was prima, maar ik vraag me toch af of er door langdurig gebruik minder opname van vitaminen, mineralen o.i.d. is. Is dit wel eens onderzocht?

27-04-2010 | Vrouw
pantoprazol
Pijn op de borst en hevige maagklachten
met pantozol heb ik hele goede ervaring,maar met pantoprazol krijg ik weer dezelfde klachten terug dus het kan niet waar zijn dat het precies hetzelfde is ,ik vind het geen goede zaak dat een patient een goedkoper middel moet slikken wat niet werkt . uiteindelijk is het vele malen duurder als je weer naar de huisarts moet en weer opnieuw naar de apotheek

25-04-2010 | Vrouw
Middenrifbreukje