Ervaringen met Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (6 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

15-03-2015 | Vrouw | 75
pantoprazol (40mg)
Angina pectoris
in 2011 kreeg ik ongelooflijk zware pijn in de borst in spanje. hebben toen hartfilmpje gemaakt maar was alles in orde. in nederland huisarts gegaan en verteld wat er was gebeurd. foto gemaakt e.d. kreeg pantozol voorgeschreven. slik het nu al lang en heb gelezen over de bijwerkingen vooral niet opnemen van calcium en andere problemen. heb veel last van droge huid en jeu[lees meer...]k e.d. heb geprobeerd niet meer te slikken voor een week maar kreeg vreselijk maagzuur. iets wat ik nooit had gehad. ook niet zonder pil. nu met ik vitamine D innemen van de huisdokter. vandaag een pil genomen van 20 mg. tot op het moment niks bijzonders gevoeld. blijft dat zo dan voortaan halve pil in lijven nemen. en proberen helemaal er mee te stoppen.

19-11-2014 | Vrouw | 74
Maagklachten
Het bleek dat mijn hele leven mijn maagklep niet sluit !!ik kreeg van de specialist pantozol voorgeschreven het werkte wel maar niet al goed . kreeg van de apotheek een ander merk en kreeg heel veel maagklachten en moest er vaak Regla PH bij innemen . Nu heb ik ban ee vriendin een doosje van haar gekregen . Pantoprazol van Actavis en ik weet niet wat mij overkomt. MAAGK[lees meer...]LACHTEN WEG EN VOEL MIJ GOED !< Ik moet natuurlijk wel in de gaten houden weinig melkproducten en brood oppassen en s´nachts iets omhoog liggen . En in de avond geen wijn drinken of een halve glas . Ik wil dus proberen of ik ook dit merk kan krijgen .

17-06-2014 | Vrouw | 62
Maagzuur (brandend)
mijn halve leven al slik ik maagtabletten tegen aanmaak van te - veel maagzuur. tot ik vorig jaar ontdekte dat ik daarnaast ook nog eens zuuraanvallen kreeg na het eten van brood. tarwebrood. en na het eten van pasta, gemaakt van tarwe. wakker geworden door divere boeken over tarwe ben ik overgestapt op speltproducten. de maagzuuraanvallen zijn sindsdien enorm afgenomen[lees meer...]. ook slaap ik sinds ik overgestapt ben van tarwe op spelt lekker languit in plaats van halfzittend.... wat een heerlijkheid is dat!! en, het mooiste komt nog, afgelopen vrijdag was mijn voorraad pantozol op en het weekend moest ik dus zonder dagelijkse pilletje doorkomen. met de angst in mn schoenen zag ik het weekend komen.... maarrrr, het is nu dinsdag en ik heb nog geen kwartiertje 'last' gehad van mn maag! het is alsof me een wonder is overkomen. als dit zo blijft slik ik uiteraard geen enkel pilletje meer! niets meer pillen, weg met die zooi.... het zijn dus nog maar vier dagen zonder dagelijkse pantozol inname maar het lijkt wel alsof ik minder vocht vasthoud.... mijn gezicht en handen lijker slanker, mijn voormalige (brood)buik is nog slanker.... huh? wat zou hier aan de hand zijn???

29-07-2013 | Vrouw | 68
Reflux
Ben eenorm gevoelig voor medicijnen. Heb al verschillende maagzuur remmers gebruikt allen met veel bijwerkingen. Niet met pantosol.Voor mijn ostheoporose gebruik ik prolia/calcium/vit.

18-03-2013 | Vrouw | 59
Maagzuur (brandend)
Na kijkoperatie blijkt beschadiging bij ingang bij de maag.1 maal daags pantoprazol.Ervaring van mij: 1 uur voor het avondeten 1 tablet innemen.Ook advies van de specialist.Gehoord van patienten. Minste last 's-nachts.Lig wel met hoofdgedeelte iets omhoog, maar merk dat ik 's-ochtends toch naar beneden gezakt ben. Enige bijwerkingen:af en toe opgeblazen gevoel van de maag[lees meer...] .

25-05-2012 | Vrouw | 40
pantoprazol
ik gebruikte eerst pantozol en nu pantoprazol 20mg. ze zeggen de ene is een stofnaam en de andere is de merknaam, je weet ook niet wat je moet geloven ze geven de mensen gewoon goedkope medicijnen. het helpt tot nu toe wel, maar ik heb ook tijden dat ik gewoon stop. IK ben mijn eigen arts, dan blijf je ook langer leven.

23-05-2012 | Vrouw | 59
Maagzuur
Een paar jaar geleden kreeg ik een ander merk van de apotheek met de verzekering dat hetzelfde middel was en dezelfde werking als Pantozol had. Ik heb het 3 dagen gebruikt en was 3 dagen doodziek. Ook was ik 3 kilo afgevallen want ik kon geen hap door mijn keel krijgen. Gestopt met het middel en aan de huisarts een nieuw recept gevraagd voor Pantozol. Ik gebruik nu al jare[lees meer...]n Pantozol in een lage dosering en het werkt prima! Maar ik moet het middel wel zelf betalen !

20-01-2012 | Vrouw | 39
Maagzuur
iedere ochtend met water innemen op de nuchtere maag... Een half uur nix eten en ben de héle dag maagzuur-vrij!!!

12-01-2012 | Vrouw | 75

03-01-2012 | Vrouw | 71

01-12-2011 | Vrouw | 51
pantoprazol
in eerste instantie voldoende effect. momenteel toch weer last van zuurbranden, moet opletten met eten.

01-12-2011 | Vrouw | 60
steeds ander merk.

28-11-2011 | Vrouw | 63
Maag
hoeft niet elke dag alleen bij bepaald voedsel. heel soms als te gekruid redt 't net niet.

07-11-2011 | Vrouw | 75
Breukje diapharma
prima

27-10-2011 | Vrouw | 62
Maagklachten

27-10-2011 | Vrouw | 61
Maagbescherming
prima middel, geen last van en werkt goed. ik merk het direct als ik het een dag niet inneem, dus die werking is effectief.