Ervaringen met Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (6 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

13-04-2009 | Man
goed

12-04-2009 | Vrouw
pantoprazol
Ik heb een vraag ivm met pantozol. Ik moest vorige keer beginnen met tabletten van 40 mg in te nemen en ik had thuis nog van 20 mh liggen... Mag ik dan 2 tabletten van 20 mg nemen om aan 40 mg te komen?

17-04-2008 | Man
Maagbescherming ivm pijnstiller
prima, bevalt goed

15-03-2015 | Vrouw | 75
pantoprazol (40mg)
Angina pectoris
in 2011 kreeg ik ongelooflijk zware pijn in de borst in spanje. hebben toen hartfilmpje gemaakt maar was alles in orde. in nederland huisarts gegaan en verteld wat er was gebeurd. foto gemaakt e.d. kreeg pantozol voorgeschreven. slik het nu al lang en heb gelezen over de bijwerkingen vooral niet opnemen van calcium en andere problemen. heb veel last van droge huid en jeu[lees meer...]k e.d. heb geprobeerd niet meer te slikken voor een week maar kreeg vreselijk maagzuur. iets wat ik nooit had gehad. ook niet zonder pil. nu met ik vitamine D innemen van de huisdokter. vandaag een pil genomen van 20 mg. tot op het moment niks bijzonders gevoeld. blijft dat zo dan voortaan halve pil in lijven nemen. en proberen helemaal er mee te stoppen.

12-01-2012 | Vrouw | 75

01-12-2011 | Vrouw | 60
steeds ander merk.

21-11-2011 | Man | 65
Maagbeschermen
via internist bij iedereen boven 65 jr. geen specifieke reden.

16-06-2011 | Man | 67
Maagbeschermer
lang gebruikt. nu moest ik stoppen ivm een bacterieel onderzoek. Ik had al zeer lange tijd elke dag een zwaar opgeblazen gevoel bij maag en darm, wat schertst onze verbazing, tijdens deze stopzet- ting, verdwenen mijn klachten van maag en darmen. ik kon volstaan met 2kopjes maag/darm thee per dag. Na het onderzoek, hervatting van pantoprazol gelijk weer maag/darmklac[lees meer...]hten. iom.huisarts gestopt en verder met mijn thee. gaat nu prima!! zo zie je maar weer,zelfs een beschermer,KAN LASTIG WORDEN.

12-02-2011 | Vrouw | 37
Maagzweer
Al 4.5 jaar gebruik ik pantozol, vanwege een ernstige maagzweer destijds. Sinds een half jaar pantoprazol en ik ben het er mee eens dat deze (een stuk) minder sterk is dan pantozol. (ws door de sorbitol). Het medicijn opzich, beide varianten al is pantoprazol minder sterk, werkt goed, echter had ik 2.5 jaar geleden een ernstig B12 en ijzertekort en nu, 2 jaar later, weer e[lees meer...]en ijzertekort. Groot nadeel van maagzuurremmers is dat het voorkomt deze (en andere) stoffen goed op te kunnen nemen, vanwege een te lage zuurgraad i/d maag, komt erg vaak voor (veel hits google) en afbouw van pantozol/pantoprazol is na langdurig gebruik ook erg moeilijk.

23-01-2011 | Vrouw | 67
Maagbescherming
ik merk er eigenlijk geen affect van.

18-03-2010 | Vrouw
pantoprazol
Maagzuur pijn op de borst
Na omeprazol ranitidine, nexium en nu pantozol vind ik dat mijn bijwerkingen voornamelijk w.b.darmklachten zoals winderigheid en af en toe zomaar diarrhee nog steeds blijven.Moet slikken wegens steeds pijn op de borst.Weinig last van maagzuur reflux.Jaren NSAID gebruikt.

30-12-2009 | Vrouw
pantoprazol
Pijn in maag na medicijngebruik en refluxaandoening
Ik slik nu sinds een week pantoprazol na ze in het verleden ook al eens geslikt te hebben voor maagklachten. Heb al een middenrifbreuk waardoor reflux onstaat en al een aantal maal de helicobacter bacterie gehad. Ik slikte hier preventief pariet 20 mg voor. Nu na het gebruik van tramadol en morfine erge last van maagpijn. Arts heeft mij 2x daags 20 mg pantozol voor geschre[lees meer...]ven. Zoals al eerder vermeld...een uur voor het ontbijt innemen is waanzin natuurlijk maar wat ik mij afvraag is wanneer ik die tweede dan in moet nemen. Neem hem nu maar een uur voor de avondmaaltijd in, maar daar schrijven ze niets over in de blijsluiter. Ik moet zeggen dat ik tot op heden totaal geen verbetering merk. Heb nog meer pijn in mijn maag eerlijk gezegd. Iemand hier ervaring mee?

15-11-2009 | Vrouw
Maagpijn/maagzuur
ik het begin was ik erg tevreden over pantozol tot dat ik steeds meer maagpijn kreeg dit kwam doordat ik een vitamine b12 tekort had door de pantozol 3 maanden te gebruiken zijn de klachten erger geworden en heb ik er bloedarmoede bij gekregen. wees hier alert op als je pantozol lang gebruikt en je vegetarier bent en weinig producten met ijzer eet. ik ben nu sinds een aan[lees meer...]tal weken gestopt met pantozol en heb ferrofumuraat gekregen van mijn arts het gaat nu gelukkig weer iets beter met me.

08-10-2009 | Man
Maagzuur
Gebruik al jaren pantoprazol van Sandoz; kreeg nu pantoprazol 20 A met de onmogelijke toevoeging innmenen 1 uur voor het ontbijt. Blijkt inderdaad slecht te werken bij ander tijd innemen. Gebruik al jaren maagzuurremmers tot volle tevredenheid zonder daar voor gedwongen 1 uur eerder opstaan. Is inmogelijke eis. Volgens leverancier kan het niet anders. Wat mij betreft[lees meer...] is het dus geen vervanger van Pantoprazol 20 van Sandoz. Voorbeeld de wekker staat nu op 5.uur om voor het ontbijt tablet te gebruiken. Wat mij betreft niet marktconform in vergelijking met eerder medicijnen.

10-04-2009 | Vrouw
Maagpijn
Had al ruim 8 maanden ernstige maagklachten. Niet eens zozeer oprispingen of iets dergelijks, maar vooral pijn. Kreeg in eerste instantie Omeprazol (Losec) maar dat hielp helemaal niet. Vervolgens 2dd 40 mg Pantozol (is ook een hoge dosering). Heb denk ik voor 80% afname van mijn klachten. Wel duidelijke bijwerkingen: duizeligheid (heel vervelend), bovenbuikspijn, zo nu en[lees meer...] dan hoofdpijn en snel zweten. Niet echt aangenaam, maar goed, zonder die medicijnen trek ik het al helemaal niet.

28-02-2009 | Man
Reflux