Ervaringen met Pantozol

pantoprazol

Maagzuur (brandend) (25 meningen)
Maagzuur (6 meningen)
Maagklachten (4 meningen)
Reflux (4 meningen)
Maagzweer (2 meningen)
Middenrifsbreuk (2 meningen)
Barrett's slokdarm (2 meningen)
Ziekte van Crohn (0 meningen)

02-06-2011 | Vrouw | 50
Maagzuur
Mijn is het voorgeschreven omdat ik al jaren last had van maagzuur. Na een onderzoek bleek ik een helicobactery te hebben en een barret slokdarm. nu al die jaren later merk ik dat ik me in het algemeen al jaren ziek voel. en blijkt het aan de pantozolte liggen.. ik moet nu afbouwen, en hoop dat al mij klachten gaan verdwijnen.. Ik moet er wel bij vermelden dat ik in [lees meer...]italie woon. en hier niet een dokter me heeft gezegd, dat ik me misschien wel niet goed voel door die medicijnen. We wachten maar af.

01-12-2011 | Vrouw | 51
pantoprazol
in eerste instantie voldoende effect. momenteel toch weer last van zuurbranden, moet opletten met eten.

28-03-2011 | Vrouw | 52
Maagpijn
mij helpt dit medicijn zeer goed tegen de maagpijn, ik heb ook andere medicijnen gebruikt omdat de apotheek weer eens veranderde van leverancier, maar ik kreeg gelijk weer pijn in mijn maag. nu gaan ze weer moeilijk doen. Ik heb al 12 dagen geleden pantozol besteld maar het schijnt dat dit medicijn in de nalevering staat. Ik heb nog maar voor 1 dag dit medicijn, hoezo slor[lees meer...]dig. ik zie dat meerdere mensen dit medicijn gebruiken, ze doen net of ze het alleen voor mij moeten bestellen. Mijn huisarts heeft een machtiging hiervoor afgegeven...

25-06-2011 | Man | 53
Maagzuur-klep en slokdarm spasme
jaren omeprazol gebruikt en kreeg steeds meer last van pijnen iol met huisarts pandaprazol gaan gebruiken...binnen twee dagen alle pijnen weg... men zegt dat het het zelfde medicijn is maar daar heb ik zie bovenstaande twijfels over.

23-01-2011 | Vrouw | 57
helpen mij wel goed.

15-06-2023 | Man | 59
pantoprazol (40mg)
Maagzuur
Slik ze nu ruim 2 weken ivm maagzuur maar ze helpen totaal niet. Maagzuur blijft maar komen. Gekregen omdat mijn slokdarm een heel branderig gevoel heeft,en het gevoel van brok in keel. Wordt nu doorgestuurd naar kno arts. Voor mij is dit een waardeloos medicijn

18-03-2013 | Vrouw | 59
Maagzuur (brandend)
Na kijkoperatie blijkt beschadiging bij ingang bij de maag.1 maal daags pantoprazol.Ervaring van mij: 1 uur voor het avondeten 1 tablet innemen.Ook advies van de specialist.Gehoord van patienten. Minste last 's-nachts.Lig wel met hoofdgedeelte iets omhoog, maar merk dat ik 's-ochtends toch naar beneden gezakt ben. Enige bijwerkingen:af en toe opgeblazen gevoel van de maag[lees meer...] .

23-05-2012 | Vrouw | 59
Maagzuur
Een paar jaar geleden kreeg ik een ander merk van de apotheek met de verzekering dat hetzelfde middel was en dezelfde werking als Pantozol had. Ik heb het 3 dagen gebruikt en was 3 dagen doodziek. Ook was ik 3 kilo afgevallen want ik kon geen hap door mijn keel krijgen. Gestopt met het middel en aan de huisarts een nieuw recept gevraagd voor Pantozol. Ik gebruik nu al jare[lees meer...]n Pantozol in een lage dosering en het werkt prima! Maar ik moet het middel wel zelf betalen !

26-10-2011 | Man | 59
pantoprazol
in eerste instantie in combinatie met pijnstillers opgestart. nu is het nodig in combinatie met ascal

01-12-2011 | Vrouw | 60
steeds ander merk.

27-10-2011 | Vrouw | 61
Maagbescherming
prima middel, geen last van en werkt goed. ik merk het direct als ik het een dag niet inneem, dus die werking is effectief.

27-02-2011 | Vrouw | 61
geen probleem

17-06-2014 | Vrouw | 62
Maagzuur (brandend)
mijn halve leven al slik ik maagtabletten tegen aanmaak van te - veel maagzuur. tot ik vorig jaar ontdekte dat ik daarnaast ook nog eens zuuraanvallen kreeg na het eten van brood. tarwebrood. en na het eten van pasta, gemaakt van tarwe. wakker geworden door divere boeken over tarwe ben ik overgestapt op speltproducten. de maagzuuraanvallen zijn sindsdien enorm afgenomen[lees meer...]. ook slaap ik sinds ik overgestapt ben van tarwe op spelt lekker languit in plaats van halfzittend.... wat een heerlijkheid is dat!! en, het mooiste komt nog, afgelopen vrijdag was mijn voorraad pantozol op en het weekend moest ik dus zonder dagelijkse pilletje doorkomen. met de angst in mn schoenen zag ik het weekend komen.... maarrrr, het is nu dinsdag en ik heb nog geen kwartiertje 'last' gehad van mn maag! het is alsof me een wonder is overkomen. als dit zo blijft slik ik uiteraard geen enkel pilletje meer! niets meer pillen, weg met die zooi.... het zijn dus nog maar vier dagen zonder dagelijkse pantozol inname maar het lijkt wel alsof ik minder vocht vasthoud.... mijn gezicht en handen lijker slanker, mijn voormalige (brood)buik is nog slanker.... huh? wat zou hier aan de hand zijn???

27-10-2011 | Vrouw | 62

28-11-2011 | Vrouw | 63
Maag
hoeft niet elke dag alleen bij bepaald voedsel. heel soms als te gekruid redt 't net niet.

21-11-2011 | Man | 65
Maagbeschermen
via internist bij iedereen boven 65 jr. geen specifieke reden.