Ervaringen met Rabeprazol

rabeprazol

Reflux (4 meningen)
Maagzuur (brandend) (1 mening)

12-05-2022 | Man | 38
Barrett's slokdarm
Rabeprazol voorgeschreven gekregen na jarenlang Pantoprazol geslikt te hebben . Middel werkt prima (2 x maals 2 tabletten) en geen last van maagzuur meer . Een nare bijwerking is het veel te vroeg wakker worden en dan heel moeilijk weer in slaap komen . Als dit nog weken zo blijft vraag ik de arts om een ander middel .

25-09-2017 | Man | 75
Barrett's slokdarm
Klachten begonnen in 2013 na ong. vier jaar gebruik! Dit culmineerde deze zomer in totale uitputting en zware maag/darmklachten afwisselen verstopping en diarhee Nergens werd een lichamelijke oorzaak gevonden, alle bloedwaarden normaal. Uiteindelijk eind augustus 2017 bleken de leverfunctiewaarden licht verhoogd. Leverecho vond een lichte leververvetting! Ik verdacht al[lees meer...] langer Rabeprozal als veroorzaker. Meteen opgehouden met dit middel en op een strak dieet gegaan bijna vetloos, geen koffie en geen druppel alcohol meer. NA 4 weken zijn alle bloedwaarden weer binnen de grenzen. Mijn conclusie is dat er geen maagzuur meer aangemaakt werd! Hierdoor is de gehele spijsvertering in het ongerede geraakt. Maak nu meer maagzuur aan wat slecht is voor mijn Barrett slokdarm. Heb dit in een week onder controle gekregen met: bed aan hoofdeind 10 cm hoger, Alka tabs en Alka Green. Droge havermoutvlokken als maagzuur toch naar boven komt. Hierdoor geen last van maagzuur meer!!!! Ik vermoed dat er duizenden mensen zijn die deze “bijverschijnselen” voor lief nemen. Vind dat huisartsen/ specialisten ook pro-actiever moeten zijn bij gebruik van maagzuurremmers!! Ik heb een heel ander leven in 4 weken tijd gekregen.

09-09-2017 | Man | 75
Barrett's slokdarm
Klachten bestaan al vier jaar en werden steeds erger. Alle gangbare onderzoeken wezen niet op een oorzaak, was dus kerngezond. Toen het te erg werd nuchtere echo van de lever samen met bloedonderzoek leverenzymen. Toen viel het kwartje. Meteen opgehouden met Rabeprazol overgestapt op ouderwets zuiveringszout. Geen druppel alcohol meer (was zeer matige drinker) en voorzic[lees meer...]htig met vet. Voel me als herboren, na twee weken reeds. Over een paar weken weer bloedonderzoek en dan kijken hoe ik verder moet met mijn Barretslokdarm en stille reflux