Ervaringen met Cafergot

Bij  MigraineX

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

09-12-2020 | Vrouw | 39
ergotamine / coffeine (0)
Ik was op zoek naar alternatieve geneesmiddelen/ therapie voor migraine en kwam dit middel tegen cafergot. Nu wil ik geen pillen meer erbij slikken wat een ellende, maar wat ik heb gelezen is dat New Zeeland deze medicatie per 1 mei 2020 verboden heeft. Vanwege alle bijwerkingen. Toch wel iets om over na te denken voordat je dit in je mond stopt en in je lichaam.

04-10-2019 | Vrouw | 52
ergotamine / coffeine (2/100mg)
Alles geprobeerd, maar dan ook echt alles. Altijd hoop gehad dat iets werkte en werd dan weer teleurgesteld. Neem de zetpillen nu al ruim 30 jaar, met tussenpozen omdat ik dan van de arts zonodig weer iets moest proberen. Mijn dank gaat altijd nog uit naar dokter die er achter kwam dat ik een hormoon migraine had en geen spanningshoofdpijn had. Moest wel wenen hoe en wanne[lees meer...]er je het moet nemen voor het beste resultaat. Neem in de je jaren juist minder dan meer zoals men zegt. Ben dankbaar dat dit er is anders had ik er allang niet meer kunnen leven met deze handicap

13-01-2017 | Vrouw | 64
ergotamine / coffeine (1/100mg)
Was niet goed voor mij, natuurlijk ging de migraine weg, maar de bijwerkingen (hartkloppingen, zo hard dat ik s'nachts niet meer kon slapen en misselijkheid) waren te sterk en ik werd er bang voor.

03-02-2014 | Vrouw | 66
ergotamine / coffeine
kreeg op latere leeftijd last van migraine , oorzaken stress en voedsel (tyramine). na de diagnose begonnen met imigran injectie en dat, naast af en toe een tablet blijven gebruiken. vanaf de nieuwe huisstijl van de verpakking paar jaar geleden, krijg ik hoofdpijn van imigran (nee, geen medicatie afhankelijke hoofdpijn) en heb ik een zoektocht ondernomen naar een ander [lees meer...]middel. eerst alle triptanen maar met overgeven ben je toch wel afhankelijk van een zetpil. uiteindelijk uitgekomen bij cafergot en ik wou dat ik dat veel eerder had ontdekt. belangrijk is onmiddellijk bij de eerste verschijnselen in te grijpen en migraine hoofdpijn en de aanloop zijn erg herkenbaar voor iemand die er al langer last van heeft. belangrijk is ook niet te gaan liggen maar een uur rechtop te blijven zitten en zo mogelijk actief te blijven, dan werkt het beter en sneller. met 5 kwartier is de aanval doorgaans gezakt, tenzij er heel veel verkeerd voedsel is gegeten. dan moet er nog een zetpil achteraan. en als je heel vroeg ingrijpt dan kun je met een halve of kwart zetpil doorgaans ook een aanval couperen. belangrijk is ook dat de halfwaardetijd vrij lang is, ergotamine blijft lang in je lichaam en ik kan tot twee etmalen na gebruik van cafergot geen koffie drinken, anders volgt aanval omdat de caffeine de werking van de ergotamine triggert. maar daar is goed mee te leven en ik ben erg enthousiast over cafergot. de bijwerkingen ervaar ik als zeer matig en veel minder dan bij de triptanen. van een aanval die ik in de kiem heb gesmoord heb ik behalve wat vermoeidheid geen bijwerkingen, van een volledige aanval ben ik anderhalve dag beroerd en doodmoe, maar dat komt door de migraine en niet van het middel.

26-06-2013 | Vrouw | 50

04-12-2012 | Vrouw | 56

08-11-2012 | Vrouw | 31
ergotamine / coffeine
Sinds het plaatsen van het spiraaltje heb ik last van migraine. De dokter schreef me Cafergot voor. Vandaag de 2e keer dat ik het in neem. Hoofdpijn is direct over maar de bijwerkingen zijn 10 keer erger dan de hoofdpijn. De eerste keer dacht ik dat het toeval was en nu is het terug zo. Koude rillingen, overgeven, buikkrampen. Zo zwak voelen dat ik bijna niet meer op mijn[lees meer...] benen kan staan. Allemaal in een uur na het innemen.

30-12-2022 | Man | 62
ergotamine / coffeine (1/100mg)
gebruik was al lang geleden, en is dit medicijn niet meer today.

31-01-2013 | Man | 63