ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

08-08-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik gebruik al 3nkek3 jaren Maxalt smelttabletten ivm migraine. Bij het opkomen van de hoofdpijn neem ik meteen een tablet en meestal is d1 tablet voldoende om de aanval te stoppen. Onlangs heeft de huisarts mij gevraagd om vanwege de kosten over te stappen op het generieke Rizatriptan. Dit werkt ook prima alleen zijn de tabletten erg moeilijk uit de verpakking te krijge[lees meer...]n en smelt de tablet ook minder goed op de tong! Dit is echter geen reden om terug te gaan naar het duurdere Maxalt. Ik draag graag mijn steentje bij aan het beperken van de zorgkosten.
05-08-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Hiervoor gebruikte ik sumatriptan maar dat deed bij mij steeds minder vaak iets. Toen met rizatriptan gestart en dit werk bij mij tot nu toe altijd. Wel is het zo dat de migraine op de eerste dag vaak terug is voordat ik een volgende tablet mag nemen. Maximaal 2 per 24 uur. De tweede en derde dag gaat wel goed. Ik ben er heel blij mee want het maakt mijn leven een stuk aa[lees meer...]ngenamer. Ik heb zowel Maxalt als allerlei goedkope merken gebruikt, bij mij is er geen verschil. Wel moet ik smelttabletten hebben vanwege misselijkheid.
17-05-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik gebruik Rizatriptan nu inmiddels een aantal jaren, weet eerlijk gezegd niet precies hoe lang. Het is ėcht een ware uitkomst. Het is echter enorm spijtig dat ik dit middel niet 25 jaar geleden had. Wellicht bestond het niet? Het gebruik van andere middelen voordat ik dit ben gaan gebruiken heeft een zeer ernstig gevolg gekregen. In plaats van waar ik nu één zuigtabl[lees meer...]et Rizatriptan neem welke na een uur echt werkt - iets wat ik nog altijd ongelooflijk vind - gebruikte ik destijds gedurende een periode van jaren echt enorme hoeveelheden van allerlei pijnstillers e.d. Mede op aanraden van o.a. een huisarts, specialisten, een psycholoog etc. Maar te meer omdat ik door de hevigheid van zo'n aanval werkelijk steeds en steeds meer naar alles greep, uit wanhoop. Ook greep ik naar allerlei middelen vanuit de angst wederom een aanval te krijgen. Door het gebruik van Rizatriptan is deze angst ook verleden tijd. Ik was oprecht doodsbang voor die aanvallen. Deze waren een ware hel. Het jaren lang zwaar overmatig gebruik van de enorme hoeveelheden medicijnen, heeft voor mij een zeer negatief gevolg nu. Door het zwaar overmatig gebruik van allerlei middelen, die trouwens niet eens echt werkte, althans bij mij. Heb ik nu.. FASE 5 (ERNSTIG) CHRONISCH NIERFALEN. Mijn nierfunctie is momenteel onder 10(%), welke op mijn leeftijd bijvoorbeeld 80(%) zou moeten zijn. Momenteel ben ik met een niertransplantatie bezig. Het is een bewezen feit dat mijn nierziekte het zwaar overmatig gebruik van pijnstillers als oorzaak heeft. Wat is overmatig? DARO hoofdpijn poeders, een doosje (a 10 zakjes) per dag is er jaren terug maar al te vaak doorheen gegaan. Hetzelfde geldt voor Naproxen, tot 15 per dag. Dat is echt enorm slecht. Paracetamol, oprecht vaak 2 strips op een dag. Daarboven op gebruikte ik ook nog middelen als Xyzal tegen hooikoorts... enzovoort. En dit ruim 10 jaar lang. Ik ben dus erg blij met Rizatriptan. Het is niet eens slecht voor je nieren, tenzij je er te veel van zou nemen natuurlijk. Anderzijds jammer dat ik het niet eerder had. En ook spijtig dat in al die jaren doctoren mijn migraine klachten niet geheel serieus namen. Bijwerkingen zijn er wel. Maar dat kan ook aan mijn nierziekte liggen. Ik houd aan Rizatriptan een vieze smaak in mijn mond over. En een algeheel gevoel me toch niet helemaal 100% te voelen. Maar dat is duizend maal beter dan de hel rond een migraine aanval.
24-04-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

2 x geprobeerd, 2 x dezelfde bijwerkingen van duizeligheid, misselijkheid en vernauwd bewustzijn en heel erg slaperig. Het hielp wel tegen de hoofdpijn maar heb nog meer last van de bijwerkingen dan van de hoofdpijn.
21-04-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik liep al ruim 2 jaar rond met om de 3 weken (ongeveer) 2 dagen knallende hoofdpijn. Mijn vrouw zei vaak, ga eens naar de huisarts, wat ik ook beloofde te doen, maar ja, dan is het na 2 dagen over, en ga je dus niet. Toch maar eens gedaan, en mijn huisarts vermoedde dat ik een lichte vorm van migrane had. Ik had daar nooit aan gedacht omdat ik geen lichtflitsen heb of ove[lees meer...]rgevoeligheid voor licht. Wel vaak last van mijn maag erbij en hoofdpijn op een plek. (rechterslaap). Ik zelf dacht aan een bijwerking van de tramadol die ik al 10 jaar slik voor ernstige rugpijn. Maar toch rizatriptan meegekregen, om eens te proberen. Vanochtend voelde ik het al weer aankomen. Eerst maar eens paracetamol gepreobeerd, wat heel af en toe wel eens wat verlichting geeft, maar nu niet. Ik durfde eigenlijk de rizatriptan niet in te nemen, want de bijsluiter gaf nogal wat bijwerkingen aan. Toch op aandringen van mijn vrouw gedaan. (Jakkes wat smaken die pillen ranzig zeg). Na een half uur, hoofpijn begon rap minder te worden, en binnen 45 minuten hoofdpijn vrij. Wat een heerlijkheid zeg. De enige bijwerking die ik kreeg was eigenlijk pas 2 uur later. Toen begon ik wat licht in mijn hoofd te voelen, en een uurtje later sloeg de vermoeidheid toe, maar dat was eigenlijk na een uurtje over. Kortom, wel wat bijwerkingen maar die wegen niet op tegen de hoofpijn die ik binnen no-time kwijt was. Ik begin haast te verlangen naar weer een aanval, om te kunnen beoordelen of het een volgende keer weer zo goed werkt.
20-04-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

werkt goed voor migraine aanvallen; Maxalt als A-merk is uitstekend! Generieke merken zoals teva® etc. smelten minder snel en werken langzamer wat voor mij negatief is daar mijn aanvallen regelmatig gepaard gaan met braakneigingen. Hierdoor heb ik vaak 2 soms zelfs 3 tabletten nodig van de generieke variant waar ik aan 1 maxalt® smelttablet voldoende heb daar deze bijzond[lees meer...]er snel smelt en effectief is.
15-03-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Heb altijd rizatriptan gehad en werkt bijna altijd. Pijn komt op, pil innemen en na drie kwartier is de pijn weg. Heel soms, bij een zware aanval, duurt het een paar uur of is een tweede nodig. Bijwerkingen heb ik nauwelijks, de vermoeidheid kan ook komen door de eerdere aanval.
27-02-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Mijn migraine duurt meestal een dag of 4, hierbij ebt de ernstige hoofdpijn wel na een paar uur weg maar blijf ik er dagen last van houden. Direct bij het voelen opkomen van de aanval, een smelttablet genomen en mijn rust gepakt. De aanval lijkt voor mijn gevoel hierdoor een graadje minder ernstig te zijn, heb zelfs geen braakneigingen gehad....:) Ook de dagen hierna zijn [lees meer...]minder heftig. Hopelijk blijft dit in de toekomst een bruikbaar hulpmiddel.
Pagina 1 van 3

Mirena (2056) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (459) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (449) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (365) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!