ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

23-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik heb problemen met de verpakking. Ik krijg de tabletten bijna niet uit de verpakking. Iedere keer weer met een bonkend hoofd proberen om een tablet uit de strip te halen.
13-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Rizatriptan helpt goed tegen migraine. Na inname van een pil begint het middel na ongeveer 3 kwartier te werken. Ben wel doodmoe na inname van een pil maar ik kan tenminste slapen wat ik voorheen met een migraine aanval niet kon. Ik blijf dit middel dus zeker gebruiken.
24-10-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Smaak idd vies, komt volgens mij van de aspartaam, wat ook troep is. Maar de eerste keren hielp het goed na ongeveer twee uur, dan langzaamaan weer top. Maar beter halve dan hele dag. Maar laatste twee keer deed het helemaal niets!
03-10-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Mijn dochter 17 jaar kreeg 3x per jaar een migraine aanval en acuut dus deze pillen lagen klaar. Vanavond was het zover, huilend van de pijn na tabletje en je zag gewoon de aanval omdraaien naar hoofdpijn en na half uur kreeg ze raar gevoel, warm en raar en iets duizelig en lacherig. En na klein tukje is de aanval weg! Ze lijkt wel wat stoned en lacherig, maar het helpt zo[lees meer...] goed. Normaal 2 dagen compleet uit de running, nu 2 uur later is ze weer een blije euhhh wel erg blije dochter. Dankbaar voor de ontwikkelaar van dit middel.
28-07-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Nam vroeger Maxalt en sinds wat jaren Rizatriptan. Gedurende enkele jaren had ik regelmatig migraineaanvallen, de laatste paar jaar had ik ze nauwelijks en sinds wat maanden krijg ik bijna wekelijks en soms 2 x per week migraine, waarbij andere pijnstillers zoals Neurofen en paracetamol niet helpen. Als ik ze op voel komen, neem ik meteen Rizatriptan in en binnen een paar[lees meer...] uurtjes heb ik geen last meer van pijn en de extreme misselijkheid. Ik voel me nog steeds een beetje onwel, blijf een beetje wazig zien etc., maar kan verder bijna normaal functioneren, wat zonder de medicatie niet zo zou zijn. Als het nodig is, neem ik het middeltje soms 2 dagen achter elkaar, maar vaak is 1 tablet voldoende en ik heb de indruk dat het de duur van de migraineaanval verkort. Enige nadeel... vind de smaak van het tablet heel vies en slik het dus met een slokje water snel door.
26-04-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Mijn maandelijkse migraine duurt ca. 2 dagen/avonden. Rizatriptan (voorheen Maxalt) helpt goed en ik word hoofdpijnvrij wakker. Het vernauwt de bloedvaten wat bij mij juist nodig is in die dagen. Mijn bijwerkingen: licht in het hoofd, duizeligheid, nare smaak in mond. Het duurt best lang voordat het aanslaat, zeker een uur. Smelttabletten zijn smerig, bosbessensmaakje maak[lees meer...]t het alleen maar erger. Maar het helpt goed.
19-08-2016

Rizatriptan (rizatriptan)

Omdat Dicloflenac niet voldoende helpt, Rizatriptan voorgeschreven gekregen. Het middel zou binnen een half uur moeten werken, maar werkt bij mij pas na anderhalf tot 2 uur (en ondertussen ga ja kapot van de hoofdpijn/braken/kortademigheid en oplopende hartkloppingen). Als het middel na die 2 uur plots werkt, lijkt alles over. ik ervaar een 'high' gevoel en kan weer rustig[lees meer...] aan functioneren/slapen.
03-08-2016

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik heb ongeveer 3 jaar last gehad van ernstige hoofdpijn die vaak 2 dagen aanhield. Omdat de hoofdpijn niet gepaard ging met lichtflitsen of misselijkheid kwam mijn huisarts niet op het idee dat ik migraine zou kunnen hebben. Na een ernstige aanval in het weekend kreeg ik rizatriptan 5mg van een vervangend weekendarts. Later heeft mijn eigen huisarts mij de 10mg voorgeschr[lees meer...]even. Dit middel is geweldig. Ik neem een tablet als ik het op voel komen. Meestal 2 of 3 dagen achter elkaar, maximaal 1 tablet per dag. Na inname verdwijnt de hoofdpijn binnen een uur.
Pagina 1 van 2

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (425) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (354) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!