ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

02-02-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

Wanneer ik een aanval op voel komen neem ik een tablet. Na een half uur neemt de pijn af en vermindert nog verder in het half uur daarna. Tot bijna 0. Mijn aanvallen zijn relatief mild maar wel erg genoeg om niets meer te kunnen. Door dit medicijn kunnenn mijn dagelijkse bezigheden doorgaan dus ik ben erg blij mee. Een kanttekening is wel dat je daardoor minder geneigd be[lees meer...]nt de oorzaken aan te pakken. Bij mij is dat meestal gebrek aan nachtrust of drukte in mijn hoofd. Maar ook daar werk ik aan en ik adviseer ieder die dit middel neemt dat ook te doen.
03-01-2018

Rizatriptan (rizatriptan)

migraine aanvallen al vanaf mijn 18e ,met periodes Maxalt voorgeschreven gekregen maar hierbij toch wel wat bijwerkingen zoals slaperig,duizelig en moe. Nu rizatriptan smelttabletten geen enkele bijwerking en werk perfect
23-12-2017

Zwangerschap

Na de bevalling van mijn eerste kind heb ik regelmatig last van migraine aanvallen. Het probleem zit altijd achter mijn rechteroog. Een stekende pijn, die eigenlijk altijd 3 dagen duurt. Vaak rondom míjn menstruatie en ovulatie, maar soms heb ik een aanval wanneer ik teveel wijn heb gedronken of teveel stress heb gehad. Ook sterke geuren kan bij mij een aanval opwekken.[lees meer...] Pas na 3 jaar kwam ik erachter dat dit migraine was en sindsdien slik ik medicijnen hiervoor. Voorheen maxallt en nu rizatriptan. Soms ook in combinatie met diclofenac. Wanneer de aanval niet overgaat dan slik ik tramadol. Maar dat doe ik alleen in noodgevallen. De aanvallen komen tegenwoordig steeds vaker terug. Binnenkort wil ik naar Duitsland, daar is een migrainekliniek. Ik ben zeer tevreden over Rizatriptan. Maar doordat ik het zo vaak slik, heb ik ook steeds vaker hoofdpijn of een zwaar hoofd.
23-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Ik heb problemen met de verpakking. Ik krijg de tabletten bijna niet uit de verpakking. Iedere keer weer met een bonkend hoofd proberen om een tablet uit de strip te halen.
13-11-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Rizatriptan helpt goed tegen migraine. Na inname van een pil begint het middel na ongeveer 3 kwartier te werken. Ben wel doodmoe na inname van een pil maar ik kan tenminste slapen wat ik voorheen met een migraine aanval niet kon. Ik blijf dit middel dus zeker gebruiken.
24-10-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Smaak idd vies, komt volgens mij van de aspartaam, wat ook troep is. Maar de eerste keren hielp het goed na ongeveer twee uur, dan langzaamaan weer top. Maar beter halve dan hele dag. Maar laatste twee keer deed het helemaal niets!
03-10-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Mijn dochter 17 jaar kreeg 3x per jaar een migraine aanval en acuut dus deze pillen lagen klaar. Vanavond was het zover, huilend van de pijn na tabletje en je zag gewoon de aanval omdraaien naar hoofdpijn en na half uur kreeg ze raar gevoel, warm en raar en iets duizelig en lacherig. En na klein tukje is de aanval weg! Ze lijkt wel wat stoned en lacherig, maar het helpt zo[lees meer...] goed. Normaal 2 dagen compleet uit de running, nu 2 uur later is ze weer een blije euhhh wel erg blije dochter. Dankbaar voor de ontwikkelaar van dit middel.
28-07-2017

Rizatriptan (rizatriptan)

Nam vroeger Maxalt en sinds wat jaren Rizatriptan. Gedurende enkele jaren had ik regelmatig migraineaanvallen, de laatste paar jaar had ik ze nauwelijks en sinds wat maanden krijg ik bijna wekelijks en soms 2 x per week migraine, waarbij andere pijnstillers zoals Neurofen en paracetamol niet helpen. Als ik ze op voel komen, neem ik meteen Rizatriptan in en binnen een paar[lees meer...] uurtjes heb ik geen last meer van pijn en de extreme misselijkheid. Ik voel me nog steeds een beetje onwel, blijf een beetje wazig zien etc., maar kan verder bijna normaal functioneren, wat zonder de medicatie niet zo zou zijn. Als het nodig is, neem ik het middeltje soms 2 dagen achter elkaar, maar vaak is 1 tablet voldoende en ik heb de indruk dat het de duur van de migraineaanval verkort. Enige nadeel... vind de smaak van het tablet heel vies en slik het dus met een slokje water snel door.
Pagina 1 van 2

Mirena (2034) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (832) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (439) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (437) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (360) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!