ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Het helpt zeer goed. Als je het neemt bij het opkomen van de crisis. Wacht niet tot de hel losbarst. Komt op, een nemen en best gaan liggen of 3 u bed in dan slaap je en is het meestal over. De smelttabbletten zolmitriptan helpen ook uitstekend, minder last van draaien of misselijk.
16-08-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Omdat ik een aantal jaren ontzettend last heb van migraine nu toch maar eens naar de huisarts gegaan. Die heeft mij dit voorgeschreven. Toen ik mijn migraine voelde opkomen gelijk een tablet ingenomen. Viel na een uur in slaap en werd na ongeveer anderhalf uur wakker. Daarna voelde ik mij erg warrig en had ik moeite om bijvoorbeeld zinnen af te maken. Gelukkig helpt het ze[lees meer...]er goed tegen de migraine en neem ik de bijwerkingen voor lief
04-07-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds mijn tienerjaren een paar keer per jaar een migraine aanval waarbij ik 2 dagen uitgeschakeld was. Dit werd de laatste jaren echter veel meer en het lukte mij ook niet meer om met eerst paracetamol en daarna ibuprofen/naproxen de aanvallen redelijk behapbaar te houden. Aangezien de aanvallen in 2016 ongeveer om de 3 weken (soms 2, soms 4 weken, maar gemiddeld om de 3[lees meer...] weken) waren toch maar eens naar de huisarts gegaan en deze heeft mij sumatriptan voorgeschreven. Voor mij is het echt een wondermiddel en heb er spijt van dat ik nooit eerder naar de huisarts ben gegaan. Ik voel de migraine vaak als ik opsta, neem een tablet van 50 mg en ga weer liggen. Wordt dan binnen half uur na inname zwaar/duf en voel soms een beetje hartkloppingen en val dan in een diepe slaap. Als ik na een paar uur wakker wordt is de migraine verdwenen en voel me alleen nog een beetje duffig/soms wat dronken wat na één of twee uurtjes ook weer verdwenen is. Kortom nu ben ik er met een uur of 4 à 5 volledig van mijn migraine en bijwerkingen af i.p.v. eerder bijna 2 hele dagen uitgeschakeld zijn met migraine. Heel soms komt de migraine op een later moment weer terug en neem ik nog een tablet en gaat die dan wel volledig weg, maar ik probeer het gebruik wel tot het minimale te beperken.
09-05-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Bijwerkingen: duf, tintelingen, drukkend gevoel op borst, slaperig.
13-03-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Heb 10 jaar lang tot tevredenheid sumatriptan geslikt...Had elke maand rond m n menstruatie migraine, maar had het niet op hetzelfde moment, dus of ervoor of erna...als het rond hetzelfde tijstip zou zijn kon ik een middeltje krijgen die ervoor zorgde dat je het niet kreeg, ben ff de naam kwijt...soms kon ik het wel 3 dagen hebben en slikte dan wel 10 pilletjes ,het ging w[lees meer...]el weg maar kwam ook weer terug...erna was ik 1 dag gesloopt van de ellende..Totdat de overbuurvrouw zei, misschien moet je maar eens stoppen met de pil,want de overgang en de pil is erg slecht...ik heb het op m n 48 e gedaan en heb nagenoeg geen migraine meer,kan nu met 1 doosje van 6 pilletjes wel 3 maanden doen ipv 10 in 1 maand,wat een verademing!!
08-02-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb ca. 4 keer per maand migraine. Gebruikte voorheen Naratriptan 2,5 mg. Laatst naar de huisarts geweest want de migraine begon mijn sociale leven te beïnvloeden. In plaats van Naratriptan gebruik ik nu Sumatriptan. Met dit medicijn is de migraine in ca. 30 minuten verdwenen. Ik word er wel wat sloom van maar dat neem ik voor lief. Ben recent ook gestart met Metoprol[lees meer...]ol 50 mg dagelijks om het aantal aanvallen te verminderen. Dit lijkt te werken. Ik heb de afgelopen maand 1 x een migraine aanval gehad, die met een tablet Sumatriptan snel verdween.Tot nu toe erg tevreden.
10-01-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik dit medicijn nu ong. 2 jaar, kan eigenlijk niet meer zonder. zodra ik migraine voel opkomen dan 1 pilletje liefst even 1 uurtje slapen en weg is het. maar helaas dat je je daarna zo suf voelt als bijwerking. durf dan ook bijna niet auto te rijden. afgelopen dagen een 4 dagen aanvallen gekregen zo niet blij mee, haat mijn hoofdpijn/migraine. Ik kamp hier al mee sind[lees meer...]s mijn 11e jaar hormonaal geef ik hier maar de schuld van maar ook stress en spanningen. Al heb ik ook een behoorlijk auto ongeluk gehad en veel last in mijn onderrug. Bij een chiropractor in het verleden gelopen ivm vele hoofdpijnen en nu bij een osteopaat.
26-12-2016

Clusterhoofdpijn

Helaas is mijn CH voordat ik bij de neurloog kwam vele jaren misdiagnosed. Eerst dachten ze aan een voorhoofdholte ontsteking, medicijnen hielpen niet maar na 3 maanden was ik verlost van de pijn, exact 1 jaar later weer dezelfde pijn, toen dacht de HA aan acute spierverkramping in mijn nek, medicijnen gekregen en moest naar fysiotherapie, medicijnen werkte niet en het all[lees meer...]er ergste was fysio therapie met heftige hoofdpijnen, heb dit ook niet lang volgehouden, maar na 3 maanden de pijn weer zo goed als weg.. weer een jaar later pijn weer terug, toen was het migraine in heftige vorm zonder clasic symphtonen, wat ik ook tegen de HA zij hij wilde niet geloven dat het CH was.... (Ondanks dat ik heb de juiste symptonen doorgaf en ook aangaf dat mijn nichtje dezelfde diagnose gesteld heeft gekregen en dezelfde symptonen heeft als ik) weer verkeerde medicijnen, na 3 maanden was de pijn weer weg, jaar later, weer de pijn terug, de HA dacht nog steeds aan Migraine, gaf me dit keer Sumatriptan i.p.v. Naratriptan (welke zo goed als dezelfde werking hebben) werkte weer niet, ik terug naar de HA en geist dat hij me doorverweez naar een neuroloog, ondanks dat hij flink tegen stribbelde heeft hij me uiteindelijk doorverwezen naar de neuroloog (na 30. min. met hem gediscussierd te hebben en hij uiteindelijk mee maakte hoe een aanval kwam opzetten puur door de stress die hij me gaf). de neuroloog heeft een paar vragen gesteld om tot de juiste diagnose te komen, CH....Juiste diagnose, juiste medicatie en ik was eindelijk verlost van mijn ergste nachtmerie...
Pagina 1 van 7

Mirena (1990) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (811) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (418) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (415) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!