lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

10-01-2017

Sumatriptan (sumatriptan)

Gebruik dit medicijn nu ong. 2 jaar, kan eigenlijk niet meer zonder. zodra ik migraine voel opkomen dan 1 pilletje liefst even 1 uurtje slapen en weg is het. maar helaas dat je je daarna zo suf voelt als bijwerking. durf dan ook bijna niet auto te rijden. afgelopen dagen een 4 dagen aanvallen gekregen zo niet blij mee, haat mijn hoofdpijn/migraine. Ik kamp hier al mee sind[lees meer...]s mijn 11e jaar hormonaal geef ik hier maar de schuld van maar ook stress en spanningen. Al heb ik ook een behoorlijk auto ongeluk gehad en veel last in mijn onderrug. Bij een chiropractor in het verleden gelopen ivm vele hoofdpijnen en nu bij een osteopaat.
26-12-2016

Clusterhoofdpijn

Helaas is mijn CH voordat ik bij de neurloog kwam vele jaren misdiagnosed. Eerst dachten ze aan een voorhoofdholte ontsteking, medicijnen hielpen niet maar na 3 maanden was ik verlost van de pijn, exact 1 jaar later weer dezelfde pijn, toen dacht de HA aan acute spierverkramping in mijn nek, medicijnen gekregen en moest naar fysiotherapie, medicijnen werkte niet en het all[lees meer...]er ergste was fysio therapie met heftige hoofdpijnen, heb dit ook niet lang volgehouden, maar na 3 maanden de pijn weer zo goed als weg.. weer een jaar later pijn weer terug, toen was het migraine in heftige vorm zonder clasic symphtonen, wat ik ook tegen de HA zij hij wilde niet geloven dat het CH was.... (Ondanks dat ik heb de juiste symptonen doorgaf en ook aangaf dat mijn nichtje dezelfde diagnose gesteld heeft gekregen en dezelfde symptonen heeft als ik) weer verkeerde medicijnen, na 3 maanden was de pijn weer weg, jaar later, weer de pijn terug, de HA dacht nog steeds aan Migraine, gaf me dit keer Sumatriptan i.p.v. Naratriptan (welke zo goed als dezelfde werking hebben) werkte weer niet, ik terug naar de HA en geist dat hij me doorverweez naar een neuroloog, ondanks dat hij flink tegen stribbelde heeft hij me uiteindelijk doorverwezen naar de neuroloog (na 30. min. met hem gediscussierd te hebben en hij uiteindelijk mee maakte hoe een aanval kwam opzetten puur door de stress die hij me gaf). de neuroloog heeft een paar vragen gesteld om tot de juiste diagnose te komen, CH....Juiste diagnose, juiste medicatie en ik was eindelijk verlost van mijn ergste nachtmerie...
13-11-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ben nog steeds zoekende wat nu werkelijk de oorzaak is. Kan stress, voedsel zoals chinees zit smaakversterker in maar ook sterke kruiden, zout, maar ook airco in een kantoor of auto is voor mij funest.
06-10-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Bij de start van mijn migraine aanval ingenomen, na ongeveer 2-3 uur geen last meer van iets. Goede werking, onaangename bijwerkingen.
29-09-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Na zeer regelmatig hoofdpijn te hebben aan de linkerkant boven mijn oog waarbij gewone pijnstillers en ibuprofen niet helpen ben ik naar dokter gegaan. Die omschreef het als migraine waarschijnlijk door mirena spiraal. Sumatriptan voorgeschreven en ik moet zeggen dat het wel helpt tegen de hoofdpijn maar dat de bijwerkingen niet prettig zijn. Soms heb ik aan 1 tablet genoe[lees meer...]g andere keer slik ik er 2 per dag. Ik gebruik het ongeveer 1x per maand (week voor menstruatie)
16-08-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Auto rijden gaat prima, echter als ik piano speel, maak ik normaal in een muziekstuk 4 fouten, als ik imigran heb ingenomen, kan ik beter de eerst komende 20 uur geen piano spelen, want dan maak ik wel 27 fouten in een muziekstuk. Bij mij werkt het ook goed als ik een 50mG tablet in twee delen knipt van ieder 25mG. Wel onder voorwaarden dat bij de eerste kleine verschijnse[lees meer...]len al direct die 25mG inneemt. De werking is ongeacht de hoeveelheid die ik inneem per tablet een 20 uur. De werking begint bij mij al jaren na name pas een 1,5 tot 2 uur. Opkomende migraine, begint bij mij altijd in de de nek, een beetje snerpende nek spierpijn, ik heb dan nog geen migraine, maar is de voorbode, als ik dan 25mg inneem dan is dat vaak voldoende om de aanval af te slaan, mits ik die dag dan wel rustig aan doet, dus ook geen sport of zware inspanningen doen.
22-06-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb eens per maand een (hormonale) migraine-aanval, en slik Sumatriptan als de aanval vol is ingezet. En dan is het buitengewoon effectief, half uur/drie kwartier wachten en het is alsof iemand een knop omzet: migraine weg. Ik word er wel heel suf van en mijn ledematen voelen heel zwaar. Er zit geen gele sticker op, maar ik kan zeker niet autorijden als ik het geslikt [lees meer...]heb. Na een uur of 3 - 4 is dat weer weggetrokken. Het weegt volkomen op tegen een stampende migraine-aanval, en ik ben er dus erg tevreden mee, maar ik kan me goed voorstellen dat je dit middel niet te vaak moet slikken.
22-06-2016

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb te veel sumatriptan genomen laatste maanden...6 x per week..... nu gesprek gehad met de neuroloog en die raadde aan om te stoppen. Wie heeft ervaringen met dit geneesmiddel als je in een keer moet stoppen? Ik had medicijnafhankelijke hoofdpijnen en migraine. Ben nu ruim 1 week gestopt en heb 2 migraine aanvallen gehad, maar volgens de neuroloog is dit normaal. Ze ze[lees meer...]i dat het 2 weken kan duren voordat ik mee beter ga voelen. Ik ben benieuwd naar de reacties.
Pagina 1 van 7

Mirena (1936) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (397) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!