Sumatriptan

sumatriptan

Clusterhoofdpijn (16 meningen)
Hoofdpijn (3 meningen)
Spanningshoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

23-08-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Migraineaanval met tussen perioden van 1 tot 2 maanden, gedurende 2 tot 3 dagen. Sumatriptan 100 Mg 3xdaags helpt maar heb dan last bij het drinken van warme dranken, aanraking met lauw water, geven gevoel van verbranden. Heb ook de ziekte van tietze , deze wordt aangewakkerd bij inname medicatie. Reden onbekend
12-08-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

In 1997 heb ik een lichte tia gehad en daarna werd de migraine erger. Daarvoor had ik het als ik ongesteld moest worden en als ik in zwembaden had gezwommen,door de chloor waarschijlijk. Sinds 2002 slik ik sumatriptan van 50mg. Ik ga niet de deur uit zonder me pilletjes mee tenemen, ik ga ervoor terug, al ben ik een uur van huis of even na de supermarkt, ik moet ze bij me[lees meer...] hebben, ik raak nog net niet in paniek zeg maar. Wel moet ik om de 3mnd bloeddruk meten,voor te hoge of lage bloeddruk(weet niet welke) . Een jaar geleden moest ik stoppen met de sumatriptan omdat me bloeddruk,euh denk te hoog was.ik kreeg daar pillen voor,die ik na een week gestopt ben,elke dag migraine en het knalkende koppijn en geen licht en kotsen,dikke vochthanden van de bloeddruk pillen,na week nam ik me migrainepil weer en die andere niet meer,dus geen vochthanden meer en niet meer kotsen,koppijn,het licht. Als ik achter me oog harde steken krijg of ik ga lijkwit worden enraar uit me ogen ga kijken,dan neem ik me pilletje,en dat rare kijken(aura)komt wel,dat duurt 20/30min,maar daar blijft het bij,geen barstende koppijn,geen probleem met licht,geen gekots,soms blijft het wazige gevoel in me hoofd nog uurtje,maar daarna heb ik nergens geen last van. Al gebruik ik ze zolang,het werkt bij mij nog steeds als het allereerste pilletje,en ik laat me pilletje me niet weer afnemen,iedereen die me kent,kent mijn kleine doosje met me naam erop en 6pilletjes erin en ze weten allemaal,dat ik ervoor terugga as ik ze niet bij me heb. De migraine komt bij stress en als ik ongestekd moet worden en op het momet dat ik me ontspannen voel na stressmoment of as ik rust heb.
29-06-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik heb al sinds mijn 4j ernstige migraine weinig helpt wanneer ik een erge aanval heb. Dit helpt wel al probeer ik het toch zo lang mogelijk uit te stellen om dit pilletje te nemen. De smaak is ook echt verschrikkelijk! Verder zijn er echt wel wat bijwerkingen mogelijk dus liever niet...
26-05-2019

Clusterhoofdpijn

Ik probeer deze medicatie ten zeerste te vermijden, maar soms kan het niet anders. De bijwerkingen zijn kort, maar extreem heftig voor mij. Een minuut na de injectie ga ik vaak hyperventileren, ik heb een tekort aan zuurstof en het voelt alsof ik stik. Het doet tevens pijn aan mijn hart en een drukkend gevoel op mijn borst. Vervolgens voel je een soort hitte door je aderen[lees meer...] gaan, heel vreemd. Mijn hoofd wordt even heel erg warm en je voelt het medicijn letterlijk door je bloed gaan. Verder voelt het alsof ik aan stevige harddrugs zit: ik ben duizelig, ik kan niet lopen, het lijkt alsof ik eventjes niet meer aanwezig ben... Maar toch is het het altijd waard, ook de slaperigheid en versuftheid die soms volgt, want tussen 30sec en 10min na de injectie is de clusterhoofdpijn compleet verdwenen. Dat warme gevoel dat door je heen trekt, zodra dat bij je hoofd aankomt is het gelijk een verlichting. Een kleine 20 minuten later kan ik weer normaal praten, denken, lopen en ademen. Daarna voel ik me meestal alweer normaal. Ik probeer autorijden te vermijden maar het kan niet veel later ook weer. Soms ben ik echter wel versuft na het medicijn en val ik gelijk in slaap. Ik word dan wakker alsof er nooit iets gebeurd is.
22-04-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem een pil bij het opkomen van de aura's. Dan weet ik dat het een heftige aanval zal zijn. Na de inname verdwijnen de aura's en hoofdpijn heel snel. Alleen na een kwartier tot 20 minuten valt een steen op mijn maag. Ik word heel misselijk en draaiierig, ik ben zelfs al eens flauwgevallen. Dan mag ik een dikke 2 uur met een emmer in mijn bed kruipen. Heel effectief maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn echt niet normaal
12-03-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Van de huisarts moest ik een pil nemen als ik de hoofdpijn voelde opkomen. Ik heb zelf al best een tijdje last van migraine; gemiddeld met zo'n 3-4 aanvallen per week met een duur die varieert van een paar uur tot een paar dagen. Ik voelde weer migraine opkomen en name een pilletje in. Echter binnen 40 minuten voelde ik me erg vaag: mn hart begon heel snel en hard te klopp[lees meer...]en, ik werd heel erg misselijk en had het gevoel dat ik weg ging vallen want ik kon mijn ogen bijna niet open houden. Ik ben vervolgens naar de WC gelopen en hier heb ik een uur gezeten en enkele keren overgegeven. De hoofdpijn is toen na dat uur in de wc wel ongeveer weg, maar ik weet niet of ik dit medicijn nog een keer durf te gebruiken.
01-03-2019

Sumatriptan (sumatriptan)

Werkt niet zo sterk als gehoopt. 2 nodig voordat ik eenigzins want begin te voelen qua verlichting migraine. Wel zeer dromerig. Paracetamol erbij helpt.
13-02-2019

Clusterhoofdpijn

Ik had jaren last van clusterhoofdpijn aanvallen. Zuurstof hielp een beetje als ik op tijd begon. (als ik de aanval voel aankomen) Op een dag sprak ik de man die mijn zuurstof flessen om de zoveel tijd omwisselde. Hij zei, oh clusterhoofdpijn, moet jij je neuroloog vragen voor sumatriptaninjecties.  Al die jaren had die vrouw (neuroloog) nooit tegen me gezegd dat het[lees meer...] zelfs bestond. Dus bij een volgende afspraak vroeg ik haar het voor te schrijven. Beetje moeilijk doen, zijn gevaarlijk spul, allemaal rare moeilijk doen verhalen. Ik heb gezegd maakt mij niet uit of ik dood neerval, het is nog altijd beter dan die pijn. Met heel veel pijn en moeiten het toch gekregen.  Eerstvolgende aanval had ik die spuitjes klaar liggen in mijn nachtkasje. Dus ik pakte een, spoot het in mijn been, en ging liggen. Dacht ben benieuwd. Voelde eerst niets, en dacht leuk, weer een dood vogeltje. Maar na ongeveer 2 minuten voelde ik opeens een hele rare warme gevoel achter langs mijn rug omhoog kruipen. Dacht wat is dat. Ik kon het letterlijk voelen omhoog komen, achter langs mijn nek, links langs mijn slaap, en opeens poef, weg hoofdpijn. Ik lag echt met mijn mond open van verbazing. Er was nog een rare tinteling voor een paar minuten, maar de pijn was weg. Niet iets minder of zo, gewoon weg.  Ik ben geen watje, maar ik begon echt te huilen van de opluchting dat er eindelijk iets was die echt werkte. Ik stond er vaak gedurende een periode van aanvallen aan te denken er een einde aan te maken. Was het gewoon meer dan zat. Als ik geen kinderen had om voor te zorgen had ik het waarschijnlijk al lang gedaan.  Heb daarna een paar jaar elke paar maanden weer een periode gehad van 2 of 3 maanden, met in het begin 1 aanval per dag, dan 2 etc tot 5 of 6 op een dag, en dan weer afbouwen tot het weer stopte voor even. Maar het werd steeds minder, en die tijd tussen periodes steeds langer. Ik heb (even afkloppen) nu al een jaar geen aanvallen meer gehad. Heb nog steeds die spuitjes klaar liggen, maar ben er niet meer bang voor. Het enige wat ik kan zeggen, is dat deze sumatriptaninjecties zonder overdrijven mijn leven heb gered.
20-10-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Sinds een aantal jaar gebruiker van sumatriptan,werkt goed en vrij snel vaak binnen 30 min, zodra ik een tablet heb ingenomen word ik onwijs moe, voelt me lichaam/ledematen zwaar en heb ik het gevoel alsof ik helemaal van de wereld ben. Het praten gaat met moeite enenals bewegen. Alsof ik volop aan de drugs zit
21-08-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

diarree dag nadien, soms hevigere hoofdpijn 2-3 uren na inname, 'raar' gevoel in het hoofd, moeilijker om te concentreren.
05-08-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Dit medicijn werkte eerst redelijk maar het werd steeds minder. Op het laatst in 1 op de 10 aanvallen nog werkzaam de overige aanvallen moest ik volledig doorheen. Ze duren 3 dagen bij mij. Dus toen overgestapt op rizatriptan edn dat werkt bij mij voortreffelijk.
09-07-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik had nooit door dat ik migraine had! Wat ik als kind af aan al heb! Vorigjaar naar de huisarts gegaan om te laten testen waar mijn zware maar ook migraine achtige hoofdpijn weg kwam! Conclusie was dus migraine dus ik kreeg sumatriptan voorgeschreven! In was echt zo blij met de tabletjes die ik voorgeschreven had gekregen! Ik neem ze altijd in als ik de aanval op voel[lees meer...] komen! Soms ben ik te laat en dan werken ze niet meer zo snel! Maar zonder dit medicijn is mijn einde naarbij! Ik kan gelukkig weer goed functioneren en doen wat ik dees zonder als ik migraine krijg 3 dagen plat te liggen en niks te kunnen
21-06-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Ik neem 1 tablet sumatriptan als ik de migraineaanval voel opkomen. Tot nu toe 2x aan de hand gehad. Beide keren kreeg ik bijna meteen een zwaar/vermoeid gevoel in mijn armen en nek. Ik voel me er erg zweverig door. De tweede keer heb ik er ook van moeten overgeven. De migraine-pijn is wel vrij snel over.
08-04-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Aangegeven gebruik is een gemiddelde, inname tijdens een aanval.
16-02-2018

Sumatriptan (sumatriptan)

Als ik een aanval migraine voel aankomen neem ik een halve sumatriptan samen met een paracetamol. Een hele sumatriptan verdraag ik niet goed. Normaal gesproken is na een uur de pijn weg. Ik ga meestal even liggen met een nat koud washandje op mijn ogen na het innemen.kreeg een ander merk aurobindo , maar deze werken bij mij niet zo goed.
18-01-2018

Clusterhoofdpijn

Normaal gesproken mag je zo'n injectie maar 2x per 24 uur zetten want je kan door deze injectie ook cluster aanvallen oproepen wordt er gezegd. Ik ben dan gelukkig een episodische patiënt dat wil zeggen dat ik 1 of 2 periodes per jaar heb die ongeveer 4 weken duren. Dit zou dus geen oplossing zijn voor een chronische cluster patient, zuurstof werkt bij mij niet helaas. [lees meer...]Dus met de goedkeuring van mijn neuroloog mag ik al mijn aanvallen "wegspuiten" huisartsen zijn zeer terughoudend tegenover deze houding en zijn bang dit het verkeerd gaat. Daarom heb ik ook een heel gesprek gehad met mijn huisarts hierover dat ik de goedkeuring van mijn neuroloog had en uiteindelijk is zij ook akkoord gegaan met dit besluit. In 2016 heb ik in 5 weken plusminus 275 spuiten gebruikt in 5 weken en vorig jaar zat zo op 140 kan je zien dat elke episode anders is. Maar ik heb eigenlijk geen andere keus want het alternatief als ik geen spuit zet is 3 uur rollen over de vloer van de pijn... geen optie dus! Bijwerkingen: als de spuit net gezet is voel ik een lichte druk op mijn borst die meestal binnen 5 minuten weg trekt en als de pijn meestal na zo 15 minuten voel ik me een beetje suf maar ik vind dat eigenlijk een wenselijk effect aangezien je zolang de pijn duurt al je spieren gaat aanspannen en bewegingsdrang krijgt omdat je op 10 zit qua pijnschaal en dit constant blijft totdat de pijn weg trekt. Als je de optie zuurstof hebt en het werkt dan is die natuurlijk beter dan injecties voor mij is dit helaas geen optie. Ik zou zonder deze injecties niet kunnen leven als ik een episode krijg en ik ben heel gelukkig dat ze bestaan! Dit middel is ook te krijgen als neusspray maar na 2 jaar werkte dit bij mij ook niet voldoende snel genoeg vandaar gebruik ik nu alleen injecties. Het is ook heel belangrijk om de injectie zo snel mogelijk te zetten als de voortekenen van een aanval zich voor doen! Hoe langer je wacht hoe langer het duurt voordat het middel de aanval totaal weg krijgt. Sommige mensen vragen ook "vind je het niet erg om jezelf te injecteren?" waarop ik meestal antwoord "ook al moest ik er 5 zetten voor hetzelfde resultaat zou ik het zeker doen!" een marteling van 3 uur is namelijk geen optie!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum