Maxalt

rizatriptan

Hoofdpijn (6 meningen)

28-11-2018

Maxalt (rizatriptan)

Na gewone pijnstillers blij met de komst van triptanen. Dat werkt toch veel beter dan een paracetamolletje (in zetpilvorm) die de pijn alleen maar een beetje minder scherp maakt. De migraine blijft gewoon aanhouden en kan wel tot 4 dagen duren. Hel! De triptanen zorgen iig voor het stoppen van de aanval, tenminste .... meestal. Soms niet en dan heb je pech. Dan is het maar[lees meer...] hopen dat je heel veel slaapt als je in een donkere kamer ligt omdat je licht, geur en geluid niet kan verdragen.
29-03-2018

Maxalt (rizatriptan)

Ik ben zeer tevreden over Maxalt. In 95 % van de migraineaanvallen is het binnen een uur weg. Een enkele keer moet ik na een paar uur er nog een nemen. De tablet is binnen twee tellen ook echt gesmolten, wel zo fijn als je misselijk bent. Een nadeel is dat je er heel suf van wordt, maar dat vind ik bij een aanval niet storend. Ik ga naar bed en sta de meeste keren zonder h[lees meer...]oofdpijn op. Het is vrijwel niet mogelijk om na inname nog goed te functioneren, werken is dan geen optie. Dus mocht iemand een medicijn weten die ook snel werkt zonder de verlammende bijwerking, dan houd ik mij aanbevolen. Alle preventieve migrainemedicijnen zijn voor mij geen optie gebleken. Helaas wil mijn apotheker de Maxalt niet meer leveren sinds dit jaar. Als ik specifiek Maxalt wil hebben, dan moet ik het zelf betalen.
09-03-2018

Hoofdpijn

Ik kreeg hartklopingen van maxalt ik ben er ook mee gestopt
03-01-2018

Maxalt (rizatriptan)

al heel lang migraine maxalt gebruikt hielp wel maar voor mij veel bijwerkingen
17-11-2017

Maxalt (rizatriptan)

op tijd innemen zorgt ervoor dat je met medicatie kunt functioneren, echter 12 uur tussen inname tabl is te lang, kan 8-10 uur vooruit op 1 tabl
13-07-2017

Maxalt (rizatriptan)

Sinds 2005 migraine, 3 tot 5 aanvallen per week met aura. Waarbij 1 a 2 keer per jaar een hele heftige aanval met uitvalsverschijnselen. Op advies van de neuroloog in 2005 gestart met imigran f tab 50 mg. Direct innemen bij op voelen komen migraine aanval. Dit werkte erg goed, binnen de kortste tijd had ik nog maar 1 a 2 migraine aanvallen per maand. Na de zwangerschap van[lees meer...] ons dochtertje migraine vrij, helaas weer terug gekomen tijdens de zwangerschap van ons zoontje. Sindsdien vaker aanvallen en imigran werkt steeds minder goed. 18 juni 2017 migraine aanval met een hele heftige aura. ( met ambulance naar ziekenhuis omdat ze dachten dat ik een cva had, daar 1 dag opgenomen op de brain care unit) In overleg met huisarts en neuroloog gestart met proponalol om aanvallen tegen te gaan en maxalt smelttablet voor het geval er toch een aanval komt. Proponalol 80mg is acuut gestopt omdat ik daar hartritmestoornissen van kreeg, waarbij de hartslag gevaarlijk laag daalde en ik me er niet prettig bij voelde. Veel pijn op de borst en benauwd gevoel. De maxalt, geeft tot nu weinig effect tijdens de migraine aanvallen. Wel wordt ik er erg moe van, wat duizelig en krijg ik een beklemmend/ drukkend gevoel op de borst. Ik ga ervan transpireren en mijn kaken gaan pijn doen.
04-07-2017

Maxalt (rizatriptan)

In eerste instantie werkte Maxalt goed, maar na verloop van tijd deed het niets meer. Wel de bijwerkingen maar niet minder pijn.
09-03-2017

Maxalt (rizatriptan)

Na het innemen wat niet altijd evenveel hielp kon ik nog net thuis komen en m'n bed in. Van dit middel was ik echt langere tijd suf en viel ik ook in slaap. Heel prettig als de hoofdpijn heel hevig is maar inmiddels weet ik dat er andere medicijnen zijn die voor mij beter en sneller werken.
01-12-2016

Maxalt (rizatriptan)

Ik ben erg tevreden over Maxalt. Ik neem al jaren bij opkomende hoofdpijn een Maxalt in combinatie met Naproxen 500mg (op voorschrijven van neuroloog!). Na een uur hooguit anderhalf uur is de migraine verdwenen. Ik heb korte tijd de volgende bijwerkingen; slaperigheid, duizeligheid en vermoeidheid. Dit verdwijnt na korte tijd. Ik heb een keer meegemaakt dat ik om wille va[lees meer...]n de ziektekostenverzekeraar een goedkoper middel kreeg. Het beviel mij in het geheel niet, de migraine verdween niet. Ik heb hierop de apotheek gezegd dat ik de Maxalt wens die ik altijd gebruikte. Dit betaal ik dan zelf, omdat het niet vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraar. Het is erg duur (18 tabletten voor € 114,00) maar liever dat dan migraine. Ik ben voornemens mijn neuroloog te bellen. Deze kan het dan opnieuw medisch voorschrijven, waarop het middel wel door de verzekeraar vergoed wordt. Dit heeft de neuroloog in het verleden ook al eens gedaan.
24-11-2016

Maxalt (rizatriptan)

Ik heb vanaf mijn veertiende migraine aanvallen, en heb de meeste triptanen geprobeerd. Maxalt werkt met een enkele uitzondering altijd. Bijwerkingen die prima te handelen zijn voor mij zijn dit extreme slaperigheid, moeite met slikken en veel moeten plassen. Vervelendste bijwerking vind ik het klemmen van mijn kaken, en de pijn die daar op volgt een dag later. Deze pijn g[lees meer...]aat soms zelfs weer in een migraine aanval over. Tijdens zwangerschap (tot 20ste week en met goedkeuring van neuroloog geslikt), omdat aanvallen frequenter werden en heviger en niets anders hielp. Baby lijkt prima in orde.
25-10-2016

Maxalt (rizatriptan)

Altijd tevreden geweest over Maxalt. Opeens kreeg ik de merkloze varianten voorgeschreven. Hier moest ik ineens altijd twee tabletten van innemen, en dan was het soms nog niet over. Maxalt neem ik in als ik hoofdpijn voel opkomenen. Liefst ga ik dan minimaal een uur liggen. Daarna voel ik mij echt stukken beter. Wat echt heel fijn is in een gezin met jonge kinderen. 1 tabl[lees meer...]et is vrijwel altijd afdoende. Maxalt is een topper voor migraine klachten.
30-07-2016

Maxalt (rizatriptan)

Toen ik migraine kreeg werd Maxalt voorgeschreven. Dit medicijn werkte altijd perfect, binnen een half uurtje was alle hoofdpijn verdwenen. Echter kreeg ik de laatste jaren goedkope varianten voorgeschreven die slecht of helemaal niet werken....... Nu met (medische noodzaak) weer terug aan de Maxalt en weer binnen een half uur de hevigste migraineaanval onder controle!
06-12-2015

Maxalt (rizatriptan)

Als ik een aanval voel aankomen, neem ik gelijk 1 smelttablet. Ik voel een lichte druk op mijn hoofd, maar geen hoofdpijn, en zeker niet zo erg zonder de maxalt. Ik neem naast maxalt ook paracetamol (1000mg) en domperidon (10mg). Ik slaap maar een uur en kan daarna bijna alles doen. Ik voel me alleen een beetje duizelig en vermoeid, maar dat gaat al snel weer over.
28-09-2015

23-07-2015

Maxalt (rizatriptan)

ik had eerst diclofenac zetpillen voor mijn migraine maar die werkten niet goed. Nu sinds een paar jaar slik ik Maxalt waardoor na een half uur slapen ik wel wat wazig ben maar wel van de bonkende hoofdpijn van de migraine. Ik ben best tevreden
29-06-2015

Maxalt (rizatriptan)

Ik slik dit middel sinds enige jaren, in het begin hielp het goed. Sinds 1,5 jaar ongeveer helpt het minder goed. Soms slaat 1 tablet niet aan, en blijft de migraine. Zelfs na een tweede te hebben genomen gebeurd er soms nog niks. De bijwerkingen zijn vervelend: zeer moe, slappe spieren en duizeligheid. Een paar dagen geleden heb ik tablet genomen, deze deed niks. De bij[lees meer...]werkingen waren echter vele malen erger dan normaal, recht lopen zat er niet meer in. Helaas heeft de migraine 3 volle dagen aangehouden en hielp geen 1 pijnstiller. Hoewel dit middel voor mij dus niet altijd effectief is, ben ik blij dat ik het kan gebruiken wanneer nodig. Want als dit helpt ben ik verlost van die vreselijke migraine!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum