Ervaringen met Zomig

Clusterhoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

05-08-2020 | Vrouw | 47

28-11-2019 | Vrouw | 61
zolmitriptan (2,5mg)
De verpakking van de smelttabletten us niet te openen. Zeker niet tijdens een aanval. Hoe vreselijk is dat als je zoveel pijn hebt, nauwelijks iets ziet, met een Mes aan de gang moet. Zou best anders en zeker met minder materiaal kunnen.

09-03-2017 | Vrouw | 31
zolmitriptan (2,5mg)
Na diverse malen bij de huisarts langs te zijn geweest eindelijk werkende medicijnen gekregen. Ik heb diverse soorten gebruikt maar bij Zomig heb ik weinig bijwerkingen. Zodra ik dit inneem en een half uur tot een uur rustig aan doe werkt dit middel voor mij perfect. Ik hoef niet meer te gaan liggen en ben geen dagen meer uitgeschakeld. De enige bijwerkingen die ik ervaar [lees meer...]zijn tintelingen in neus en keel. De smaak mogen ze van mij wel veranderen. Die zoete lucht en nasmaak werkt niet als je maag van streek is.

08-07-2016 | Vrouw | 34
zolmitriptan (2,5mg)
Ik gebruik dit enkel bij ernstige migraine. In het begin was ik in shock toen ik het nam, ik dacht dat ik iets kreeg: draaien, misselijkheid, controleverlies, paniek,... Heb mijn vriendin toen gebeld die dit medicijn maandelijks gebruikte. Zij stelde me gerust en zei dat dit volkomen normaal was. Ook had ik mijn huisarts gecontacteerd en hij zei dat ik er eventueel 1 motil[lees meer...]ium kon bijnemen, en dit ik in het begin. Je moet bij dit medicijn plat liggen en evenveel dutje doen of gewoon slapen, en je wordt wakker als een ander mens! Super middel tegen migraine !!!!

14-04-2016 | Vrouw | 29
zolmitriptan (2,5mg)
Ik gebruik Zomig nu ruim 5 jaar. Het middel coupeert de aanval goed, al ervaar ik wel de afgelopen maanden dat een aanval na een dag weer terugkomt. Waarschijnlijk heeft het bij mij iets met mijn cyclus te maken. Omdat het middel op dit moment iets minder goed werkt dan voorheen (door terugkomende aanvallen) ga ik nu immigran proberen.

18-06-2015 | Man | 50
Stress
Ik had al jaren last voorbernstige hoofdpijnen bij stress, niet op tijd eten enzovoorts. Het slikken van paracetamol hielp niet, ook niet wanneer ik er 6 tot 8 gebruikte. Uiteindelijk naar de huisarts en het verhaal verteld. Stress spanningshoofdpijn? Wil je altijd is slikken of alleen als het nodig is? Ik koos voor het laatste en kreeg Zomig, wat een verademing was dat. E[lees meer...]en tablet, eten, rust en weg is de hoofdpijn. Wel op tijd innemen. Wacht je te lang dan wordt het te erg en moet ik erbij naar bed, licht uit, donker, stilte, slapen en een tablet. Na een uur of twee, drie ben ik weer de oude en kan ik weer verder. Ik wacht soms te lang en dat is niet handig. Bij twijfel innemen en dan is het zo weg. Prima medicijn zonder al te veel bijwerkingen.

30-03-2015 | Vrouw | 35
zolmitriptan (2,5mg)
Sinds mijn pubertijd iedere maand flinke hoofdpijn die voornamelijk aanwezig is in mijn neusbot, kaakbot en oogkas aan de linkerzijde van mijn gezicht en uitstraalt naar mijn nek. De eerste jaren nam ik Zomig pas in als ik 'zeker wist' dat het zou doorzetten (wat het altijd doet maar goed...). Dan duurde het wel langer dan een uur voordat het middel begon te werken. Nu n[lees meer...]eem ik het in zodra ik voel dat het rond mijn neus en kaak begint te zeuren en is het binnen 15 minuten verdwenen. Als ik geluk heb, heb ik maar 1 tablet per aanval nodig. Als het een flinke aanval is, omdat ik niet voldoende rust kan nemen, heb ik er 3 nodig binnen 2 dagen. Normaal gesproken lag ik 3 dagen in bed en was volledig uitgeschakeld. Ik ben er heel blij mee! Als enige bijwerking merk ik een droge mond en daardoor dat mijn omgeving aangeeft dat ik uit mn mond ruik. Op te lossen door veel water te blijven drinken en te poetsen met tandpasta speciaal voor droge mond of te spoelen met Meridol halitose. Maar dit is gelukkig van korte duur.

22-02-2015 | Vrouw | 47
zolmitriptan (2,5mg)
Ik ben nu 47 jaar en heb al last van zware migraine-aanvallen met aura vanaf mijn 14 jaar kortom wanneer mijn hormonen begonnen te werken. Vroeger kon ik niet anders dan Cafergot nemen of Perdolan compositum want er bestond nog niks anders. Maar dit hielp eigenlijk niet echt want soms kreeg ik er nog meer migraine van. Het was soms zo erg dat ik tegen mijn moeder zei dat i[lees meer...]k dacht dat ik ging doodgaan. Die migraine heeft mijn hele leven vanaf mijn 14 jaar zeer sterk negatief beïnvloed totdat ik op mijn 33ste, geloof ik, Zomig ontdekte. Ik heb werkelijk al alles geprobeerd tegen migraine (ben zelfs in hoofdpijnkliniek Leuven geweest, maar niets hielp van wat ze mij gaven) Pure drugs, vond ik het. Om nog maar van alle nare bijwerkingen te zwijgen. Zomig is vanaf mijn 33e tot op de dag van vandaag het enige medicijn die mij echt verlost van de migraine. Voor niet lang, want de dag erop kan de migraine er weer zijn. Maar dit is het enige middel waarbij ik kan functioneren op het werk en thuis in mijn gezin. Daarom is Zomig voor mij het beste wat mij overkomen is. Ik heb op mijn 42e mijn baarmoeder en 1 eistok moeten laten verwijderen. Sedert anderhalf jaar zit ik in de overgang. En helaas, ik had gehoopt dat dit mijn migraine zou verminderen. Maar heel teleurstellend, dit is niet waar. Ik moet nu iedere dag oestrogenen-gel op mijn arm smeren, deze hormonen heb ik nodig in de overgang, en de migraine is er niet minder door. Zomig helpt mij door de migraine. Ik hoop op nog een nieuw wondermiddel na de Zomig die de aanvallen van migraine (bij mij bijna 100% hormonaal) kunnen verminderen. Tot die tijd zal ik Zomig broodnodig hebben om te kunnen blijven functioneren.

08-01-2015 | Vrouw | 46
zolmitriptan
Ik gebruik het nu al een paar weken. Het meeste effect geeft het als je na het slikken van het medicijn , een tiental minuutjes rust. Als je je taken hervat merk je nog pijn, maar dan na een uurtje denk je zo van, oeps waar is de pijn ineens ? Dit resultaat bekom je nooit met een gewone pijnstiller, de pijn blijft dan alsmaar tergen. Vind het een supermiddel, de enige bi[lees meer...]jwerking die ik er van heb is opeens verschrikkelijke dorst. Ik heb wel al een keertje meegemaakt (bij de eerste keren dat ik het gebruikte) dat het dan weer niet hielp maar dan nam ik er nog eentje voor het slapen gaan en dan stond ik weer lekker op. Het is het proberen waard, echt waar En ... Vooral je geen zorgen beginnen maken over de bijsluiter, de bijwerkingen want deze vind je ook op lichtere medicijnen 😄Cristel

16-12-2014 | Vrouw | 61
zolmitriptan
Mijn leven is totaal veranderd sinds ik Zomig gebruik. Vroeger,werd ik wekelijks gekweld door migraine aanvallen die soms 2 tot 3 dagen konden duren.Nadien was ik uitgeput en leeg. Nu neem ik Zomig van zodra ik symptomen voel of een aura zie.Binnen het uur ben ik terug springlevend. Zomig werkt het beste wanneer ik even kan rusten en zo weinig mogelijk eet tijdens de hoof[lees meer...]dpijnfase.Ook de uren na de migraine eet ik heel licht, drink ik geen koffie en eet ik niks met suiker . Wanneer ik dit wel doe kan de aanval terugkomen. Een enkele keer werkt Zomig niet.Wanneer ik tijdens mijn slaap een aanval krijg, en wakker word van de pijn, is het soms te laat. Ik begrijp niet waarom sommige dokters er niet achter staan. Die blijven maar klassieke pijnstillers voorschrijven. Die werken niet bij migraine.

20-10-2014 | Vrouw | 48
zolmitriptan
ik heb al jaren migraine omgeveer om de 3 dagen aanval of dreigende aanval die ik over het algemeen redelijk goed met zomig kan beteugelen ik breek soms door de medicatie heen en heb dan een hele dag hoofdpijn maar de sterkte van de aanval wordt niet meer zo hevig als voordat ik zomig gebruikte al duurt hij dan soms wel langer. als ik er eenmaal doorheen ga helt meerdere d[lees meer...]osis van de zomig ook vaak niet. ik heb de indruk dat de smelttablet minder goed werkt dan de gewone tablet. de smaak staat me ook erg tegen van de smelttablet. als bijwerking heb ik vaak last van pijn en zwak gevoel in de benen bijvoorbeeld fietsen gaat dan veel zwaarder.

18-10-2014 | Man | 37
zolmitriptan
Verpakking gaat bijna niet open, zeker niet als je trilt en scheelziet van de hoofdpijn. Maar de werking is super. Binnen 30 minuten geen hoofdpijn meer, misselijkheid na een uur weg

08-01-2014 | Vrouw | 50
zolmitriptan
Dankzij Zomig kost een migraine-aaanval mij nu geen 3 dagen in donker in bed, maar slechts een paar uur flinke pijn. De ene keer werkt het na 30 minuten, de volgende keer duurt het 4 uur. Daarna kan ik in verdoving weer functioneren. De effectiviteit wisselt per keer, eens in de 6 aanvallen helpt het niet of niet afdoende - of komt het na 24 uur weer net zo hard terug. Ik [lees meer...]gebruik het nu 10 jaar - na veel andere experimenten met zwaardere of niet effectieve medicijnen. Het heeft de kwaliteit van mijn leven enorm verbeterd. Vroeger kon ik met 1 tabletje zomig soms fluitend doorfunctioneren, de laatste jaren is het veel minder betrouwbaar geworden, heb ik standaard 2 tabletten nodig en ook flink meer last van de bijwerkingen. Of is dat de onderdrukte aanval zelf? Moeheid, zwaar gevoel in de armen en benen, extreem suf, prikkelend gevoel over lichaam. Alsof ik het bloed door mijn lijf voel ruisen. Opvallend is dat - als het goed werkt - het me eerst een energieboost geeft, dan ben ik wel soort van stoned, maar kan ik vol energie zijn. De dag erna krijg ik nu meestal alsnog een soort klap van echte intense moeheid en zwaar gevoel. Het gebruik staat me om al deze verschijnselen soms erg tegen, ik voel me toch een paar dagen op 50% van mijn kunnen, en voel me vergiftigd. Ook ben ik erg bang voor de bijwerkingen op lange termijn. Ik slik zo'n 10 tabletten per maand. Als ik een periode teveel moet slikken en de effectiviteit echt afneemt, laat ik een aanval komen, of breekt deze er doorheen. Ik ervaar dat het daarna dan wel iets beter gaat, ook voel ik me dan na een aanval veel gezonder dan wanneer ik deze met pillen wegwerk.

25-06-2013 | Vrouw | 35
zolmitriptan
Zomig helpt als ik daarbij kan rusten. Doe ik dit niet dan heeft het niet altijd een effect en dien ik er later op de dag soms opnieuw één in te nemen. Ik word er heel moe van, en de eerste uren heb ik soms een prikkelend gevoel in mijn hoofd. Alsof ze er één of ander giftig spul in gespoten hebben. Ik ben dan ook alles behalve aandachtig en verlies overal mijn concentrat[lees meer...]ie, maar dit kan misschien ook met de aanval te maken hebben. Bij mij is de migraine meestal hormonaal en ik heb al heel veel medicijnen geprobeerd, maar zomig is tot hiertoe wat het meest effectief werkt. He werkt snel en de pijn verzacht waardoor alles meer leefbaar wordt.

16-12-2012 | Vrouw | 5
Heb last van 3 dagen aanhoudende hoofdpijn meerdere malen per maand

26-10-2012 | Man | 43
zolmitriptan
Het is opvallend hoeveel ik herken in de ervaringen van anderen. Punten die steeds terug komen, linker nekspier, hoofdpijn boven linker oog, hoofdpijn bij gebruik van alcohol. Het zijn deze dingen waar ik ook last van heb en ik ben dus ook enorm geholpen met zomig. Bijwerken in de vorm van dorst en sloomheid heb ik ook regelmatig maar de zijn lang niet zo problematisch al[lees meer...]s de migraine (-: