Ervaringen met Fromirex

frovatriptan

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

09-11-2011 | Vrouw | 32
frovatriptan
Fromirex hielp me altijd geweldig bij migraine rond de menstruatie. Geen enkel ander medicijn hielp zo goed en zonder directe bijwerkingen (immigran, maxalt, naramig). Maar helaas, na 4 jaar gesukkel met darmklachten, bleek het door de Fromirex te komen, waardoor ik het nu niet meer gebruik...

04-07-2011 | Vrouw | 46
frovatriptan
Gebruik sinds een aantal jaar fromirex bij menstruatie gerelateerde hoofdpijn. Mijn klachten van hoofdpijn vallen wel mee maar voel me heel raar, licht in mijn hoofd, veel dromen, raar praten, heel moe, misselijk. 1 Tabletje fromixes helpt heel goed. Na 7 uur uitgewerkt en neem ik er weer 1. Zo'n aanval duurt meestal 3 dagen. Ben zeer tevreden over dit middel en kan met [lees meer...]dit middel gewoon functioneren. (wel niet op topniveau). En hoef niet geen pakje saridons meer te slikken in deze dagen. Soms als de fromirex niet goed aanslaat dan slik ik nog een saridon en dan gaat het prima.

20-06-2011 | Vrouw | 47
frovatriptan
Ik neem een maxalt als de pijn me overvalt, als de aanval terugkomt 2 fromirex zodat de aanval 24 uur weg blijft.dit alleen als ik mijn menstruatie heb.

23-01-2011 | Vrouw | 63
frovatriptan
Ik mis het onderzoek bij gebruik op mijn leeftijd.

20-01-2011 | Vrouw | 30
frovatriptan
Ik gebruik fromirex 2 dagen voor mijn menstruatie t/m 5 dagen van de menstruatie. Dit werkt erg goed bij mij. Ik heb op dat moment geen last meer van hoofdpijn. Ik slik dit in combinatie met 1 x daags propranolol ret 80mg.

13-01-2011 | Vrouw | 41
frovatriptan
kheb nu ongeveer twwe jaar last van migraine (vermoedelijk) er kan ook sinushoofdpijn bij zitten. Sinds een jaar ongeveer neem ik regelmatig fromirex in, soms slechts 1, soms 3 nodig bij een aanval (telkens neem ik 1 pil met ongeveer een dag ertussen), ook als ik pas na enkele uren pijn fromirex inneem werkt het zo'n 2.5u later en gaat de pijn weg. Maar.... ik zoek wel n[lees meer...]aar andere oplossingen om ook zonder innemen van medicijnen van de migraine af te geraken. een groet aan allen die last hebben van migraine en succes met het overwinnen ervan!

22-09-2010 | Vrouw
Migraine aanval
hallo!Ik heb goede ervaring met Fromirex heb hiervoor zoals velen maxalt en nog een medicijn gebruik maar dat hielp niet veel meer. Het duurt indd 2 uur voor het werkt dus als ik het weet zet ik de wekker vroeg en ga ik daarna slapen. Gelukkig kan ik slapen tijdens een aanval. mijn reactie is aak erg loom vooral uit mijn werk dan moet ik nog 45 min met de auto en dat vind [lees meer...]ik wel gevaarlijk... verder neem ik um ook 2 x per dag in hij werkt vaak 8 uur achter elkaar maar de dokter vind het oke. Soms weet je niet of hij aan komt de mensen die nooit migraine hebben hebben makkelijk praten .... neem um in als de aanval aan komt zetten. Ik wil nog even zeggen dat ik nu een paar weken de mirena spiraal heb en ik hoop dat het ook de mirgaine verminderd! heb wel 8 dagen last van migraine gehad en heb het normaal 3 dagen...heeft iemaind ervaring???.. Ik weet dat mijn lichaam moet wennen en ik voel me verder lekker. Groetjes Wendy

16-09-2010 | Vrouw
frovatriptan
Ik wil nooit medicijnen innemen als de migraine begonnen is want soms kan ik het er gewoon uitslapen en is het daarna weg. Ik heb het nu al een paar keer gebruikt op het hevigst van de aanval, midden in de nacht wordt ik dan wakker. Bijwerking van dit medicijn is voor mij dat ik er erg misselijk van wordt. Verder blijf ik elke keer 2 uur wakker liggen en dan wordt de hoofd[lees meer...]pijn echt erger. Daarna val ik als een blok in slaap en wordt ik op tijd wakker en is alles over. Zonder medicijn heb ik dan nog napijn tot een uur of 12 in de middag. Dus geweldig. Kan dan gewoon naar het werk. Heb Maxalt smelt hiervoor gehad (nare bijwerkingen kreeg ik daarvan) en sumatriptan zetpil, maar dat hielp helemaal niet. Kan niet goed pillen slikken maar dit zijn echt kleintjes.

06-09-2010 | Vrouw
frovatriptan
Na een aantal jaar gebruik van Maxalt, welke wel hielp, maar te kort, hoorde ik van een nieuw langwerkend triptaan Fromirex. Waar ik 2 tabletten van Maxalt nodig had, aangezien mijn aanvallen minstens een dag duren, heb ik nu maar 1 tablet van Fromirex nodig. Geen bijwerkingen! Pas tijdens het gebruik van Fromirex kwam ik erachter dat de moeheid die ik daarvoor altijd weet[lees meer...] aan de migraine, een bijwerking van de Maxalt bleek te zijn! Ik gebruik Fromirex nu ruim 3 jaar en ben een zeer tevreden patient!

25-07-2010 | Vrouw
Hormonale migraine
vele middelen gebruikt maxalt,propranolol,immigran etc.accupunctuur chiropractie etc. eindelijk een middel dat ik 2 tabl.2,5mg [binnen 24 uur ]per maand inneem bij opkomst van een aanval lig geen twee dagen meer in bed kan gewoon doorgaan !via neuroloog gekregen [nadat ik niet meer kon werken vd bijwerkingen van propranolol dit taste zelfs mijn cocentratie en geheugen aan][lees meer...] ben nu weer helemaal fit!! en fulltime aan het werk!

13-07-2010 | Vrouw
frovatriptan
Het helpt wel goed tegen migraine, maar dan als je het wel optijd inneemt, als je de migraine aan voelt komen, anders is het bijna niet weg te krijgen. En het helpt ook goed om, na het innemen van fromirex, een paar uurtjes te slapen. En innemen met flink wat water.

13-06-2010 | Vrouw
frovatriptan
eindelijk een medicijn helpt bij mij voor migraine. vaak na inname en 2 uur slapen ben ik weer op de been. Hiervoor was ik 72 uur uitgeschakeld. Bij werkingen heb ik nagenoeg geen last van moeiheid klopt Maar als ik migraine heb zonder medicijn ben ik ook vreselijk moe

09-06-2010 | Vrouw
frovatriptan
Neemt de hoofdpijn wel weg maar komt later weer terug (volgende dag) wanneer het medicijn is uitgewerkt... Vaak moet je dan weer een nieuw tablet in nemen. Bij werkingen zijn moe spierpijn in de nek en rug en droge mond

09-04-2010 | Vrouw
frovatriptan
Alle soorten triptanen al eens uitgeprobeerd. Als het medicijn fromirex aanslaat dan verergert de migraine in eerste instantie +/- 30 min waarna deze volledig verdwijnt. De werkingsduur is ong. 10 - 12 uur in tegenstelling tot wat in de bijsluiter wordt aangegeven (24 uur). Als fromirex is uitgewerkt en de migraine aanval nog niet over is (duurt soms tot 72 uur) dan komt [lees meer...]het langzaam en gematigder terug dan met andere triptanen. Een volgende dosis werkt meestal weer. Na twee of drie keer 1 tablet is het laatste restje migraine vervolgens wel uit te zitten.

10-03-2009 | Vrouw
frovatriptan
Na 2 jaar imigran te hebben geslikt,werkte deze niet meer. Ik was radeloos. Bij de neuroloog terecht gekomen en die gaf mij fromirex. Dit gebruik ik nu al weer 3 jaar. Helpt prima, maar je moet ze wel innemen direct bij de eerste verschijnselen van een aanval. Als de aanval op zijn hevigst is krijgt volgens mij geen enkel middel de pijn meer weg.

26-09-2013 | Man | 37
frovatriptan (2,5mg)
Al een aantal jaar loop in chronische dubbelzijdige clusterhoofdpijn. Veel verschillende medicijnen gebruikt. Nadat ik in Leiden terecht ben gekomen, ben ik gestart met Lithium (2000 mg). Dit haalde de scherpte van de aanvallen af, maar er bleef een erg vervelende chronische hoofdpijn over. Toen is er Fromirex extra voorgeschereven. een vaste dosering van 2 keer per dag 2,[lees meer...]5 mg. Dit werkt erg goed bij mij. Ik ben nu bijna pijnvrij!