Ervaringen met Fromirex

Bij  MigraineX

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

16-04-2012 | Vrouw | 57
frovatriptan
Eindelijk een effectieve aanpak. Bij de hoofdpijnkliniek in Dokkum krreg ik Fromirex voorgeschreven. Twee uur na een Sumatriptan injectie neem ik een Fromirex. En de aanval blijft weg!!! Na jaren twee tot vier dagen per week met migraine te hebben gesukkeld, blijft het nu 12 tot 14 dagen weg. Slechts af en toe een ibuprofen tussendoor. Wat een verademing.

27-01-2013 | Man | 52
frovatriptan
Jarenlang migraine gehad met overgeven en al, slik nu betablokkers elke dag en als aanval eraan komt, vaak s`morgens, dan 1tablet Fromirex en na drie uur vrijwel hoofdpijn vrij

11-12-2012 | Vrouw | 50
frovatriptan
Ik had te vaak migraine en moest over gaan tot dagelijks medicijn gebruik

03-06-2012 | Man | 48
frovatriptan
Ik heb al 28 jaar last van migraine en na jaren tobben kreeg ik immigran, dat hielp redelijk met 5 per dag, maar ik bleef last houden, 3 dagen lang, en daarbij ook nog eens ellendig van het middel..nu heb ik Fromirex gekregen, wat ben ik blij, ik neem er een en mn hoofdpijn gaat weg en geen of nauwelijks bijwerkingen. Ik heb er eentje om 6 uur genomen en zit nu te compute[lees meer...]ren terwijl ik voorheen knock out op bank of bed lag.Voor mij is het een wondermiddel!!!

17-08-2012 | Vrouw | 46
frovatriptan
helpt mij goed bij migraine aanval helaas voel je je het eerste uur na inname vreselijk beroerd en benauwd , duizelig . daarna werkt het gemiddeld 12 uur

01-04-2012 | Vrouw | 46
frovatriptan
sinds 8 jaar aanvallen a 3 per week ben nu onder behandeling hoofdpijnklieken en we zijn aan het zoeken naar een oplossing en wat ik nu krijg werkt een beetje

19-05-2016 | Vrouw | 45
frovatriptan (2,5mg)
Ik ben heel erg blij met Fromirex. Vroeger lag ik een hele dag in bed met erge hoofdpijn en braken. kon gewoon niks anders dan in bed blijven. k merk dat ik ook te vaker te lang wacht met een pil te pakken omdat ik ook vaker flauwe hoofdpijn heb die met een paracetamol ook over gaat. Als ik hoofdpijn heb en ik neem fromirex dan probeer ik nog ff een uurtje gaan te liggen [lees meer...]en dan is de hoofdpijn langzamerhand weg aan het gaan. Ik ben er heel tevreden over.

20-08-2015 | Vrouw | 40
frovatriptan (2,5mg)
Gebruik nu al enkele jaren Fromirex en ik ben super tevreden; Maxalt en Immigran hielpen niet. Bij aanvang kreeg ik last van aardig wat van de in bijsluiter vernoemde bijwerkingen, maar deze werden steeds minder. De enige bijwerking die blijft is veel en vaak plassen na gebruik. Het duurt ongeveer twee uurtjes voor hij echt helemaal werkt, maar Fromirex is het eerste m[lees meer...]igraine medicijn dat voor mij echt effectief werkt en ook op langere termijn.

13-04-2015 | Vrouw | 40
frovatriptan (2,5mg)
Ik gebruik fromirex bij heftige migraine aanvallen. Ik heb voor een aanval vaak een visuele aura, soms meer dan 24 uur van te voren Dat maakt het lastig om in te schatten wanneer ik fromirex in moet nemen. Als ik te laat ben en de aanval al begonnen is helpt het middel redelijk om de aanval te couperen, ik kan dan door functioneren maar ben niet pijnvrij. Na het gebruik va[lees meer...]n fromirex heb ik nog ongeveer 12 uur een zweverig, watten gevoel in mijn hoofd. Regelmatig is het nodig om een 2e tablet in te nemen omdat de aanval nog doorgaat. Daarnaast vind ik het een erg duur middel.

15-01-2012 | Vrouw | 40
frovatriptan
Ik heb al zo'n 15 jaar migraine. Heb nu dan eindelijk het medicijn gevonden wat het beste bij me past denk ik. Fromirex is zeer gebruiksvriendelijk en heeft eigenlijk geen bijwerkingen. Omdat Fromirex een langere werking heeft is het zeer effectief voor vrouwen met migraine die er 3 dagen last van hebben en dit komt nogals een voor bij hormonale migraine. Echt een prim[lees meer...]a medicijn!!!

04-06-2012 | Vrouw | 39
frovatriptan
Heb al veel geprobeerd maar niets hielp voldoende. Nu via neuroloog ander plan qua inname. Als ik ongeveer weet wanneer aanval komt (omstreeks mensturatie) dan 2 dagen van te voren 1 keer per dag fromirex in nemen. Dat voorkomt vaak een aanval. Inname tijdens aanval helpt wel maar keert na 4 uur terug en dat 3 dagen. Neusspray en smelttabletten helpen mij niet. Ook betablo[lees meer...]kkers, epelepsie tabletten en zware pijnstillers helpen niet.

02-03-2012 | Vrouw | 39
frovatriptan
Voor mij een wondermiddel, zodra ik de een na laaste pil inneem, bestel ik direct (na afzakken van de aanval natuurlijk) een nieuwe voorraad. De bijwerkingen wegen niet af tegen de enorme migraineaanvallen. Ik krijg als bijwerking ; soort spierpijn, zelfs zitten op het toilet is niet fijn en owee als iemand onverwacht tegen mn arm aanstoot. Maar die bijwerking duurt bij mi[lees meer...]j maar een uur of 2, daarna nog niet helemaal topfit maar oooo wat een genot dat de migraine ermee weggaat ! Dan maar even bijwerkingen!

29-06-2012 | Vrouw | 37
frovatriptan
Sinds mn pubertijd al last van migraine aanvallen, sinds 3 jr ook aura migraine, mn bloedruk begon ook op te spelen dus aan de betablokkers gekomen(verschillende gebruikt)nu aan de propanolol, maar dit is meer doordat mn bloedruk te hoog was, maar het moest ook helpen voor de auramigraine aanvallen, vervolgens bleef de auramigraine en heb ik ondertussen volgens mij alle so[lees meer...]orten medicijnen al geprobeerd tot nu net tegen half negen ik weer een aura aanval kreeg de huisarts had mij afgelopen week fromirex voorgeschreven( ik moet zeggen ik had het al opgegeven dat iets ging werken) maar nu zit ik hier vol verbazing want ik werd eerst heel moe en vervolgens was het weg! Dus ik weer googlen en kwam op deze site en las dat het voor veel mensen al geholpen heeft, nu moet ik nog(weer) naar de neuroloog en mijn vraag zal zeker zijn waarom is dit niet het eerste middel wat mensen voorgeschreven krijgen want ik ben echt verbaasd, wel steken in mn hoofd maar oh zo dankbaar dat de aura's zijn verdwenen

15-08-2012 | Vrouw | 29
frovatriptan
Hielp even heel goed, daarna ineens niet meer. Ik hoor dat dit vaker gebeurd met migraine medicijnen. Ik gebruik inmiddels een jaar of twee Maxalt, tot nu toe is deze bijna altijd effectief

15-09-2013 | Vrouw | 28
frovatriptan
Door het gebruik van Fromirex bij migraine aanvallen heb ik in november 2012 een aanval van PRES (posterior reversible encefalopathy syndrome) gekregen. Ik ben in het ziekenhuis beland met hersenbeschadigingen, omdat door een storing in de autoregulatie de doorstroming van bloed door mijn bloedvaten tijdelijk was afgesloten. Dit heeft onder andere gezichtsveldbeschadiging[lees meer...]en ( hemianopsie) en diverse andere ernstige fysieke en mentale klachten tot gevolg gehad. Omdat ik jong ben en gezond leef ben ik in 10 maanden wonderbaarlijk snel en bijna volledig hersteld, maar het had heel anders af kunnen lopen. Ik raad iedereen aan een ander medicijn te gebruiken bij migraine!!

07-09-2013 | Vrouw | 26
frovatriptan
Nooit gedacht dat ik van mijn migraine af kon komen maar sinds ik fromirex gebruik voel ik me stukken beter! Ik wachtte eerst te lang met inname waardoor ik hoofdpijn (geen migraine) bleef houden tot soms wel weken daarna. Mijn huisarts adviseerde me toen eerder een pil te nemen en dat werkt. De bijwerkingen zijn wel vervelend. Heel duf, loop constant te gapen. Begin te zw[lees meer...]eten, heb het heel warm. Slikken doet pijn, vooral warme en koolzuurhoudende dranken vermijden. Mijn lichaam voelt alsof ik overal blauwe plekken heb, dus aanrakingen doen ook zeer. Maar deze bijwerkingen neem ik voor lief, hier kan je rekening mee houden. Soms even rustiger aan doen, maar de dagelijkse werkzaamheden kan je gewoon oppakken. Iets wat met migraine niét kan!!