Fromirex

Maxalt (161 meningen)
Imigran (151 meningen)
Zomig (45 meningen)
Sandomigran (41 meningen)

Migraine en de impact van DNA

15-09-2013

Fromirex (frovatriptan)

Door het gebruik van Fromirex bij migraine aanvallen heb ik in november 2012 een aanval van PRES (posterior reversible encefalopathy syndrome) gekregen. Ik ben in het ziekenhuis beland met hersenbeschadigingen, omdat door een storing in de autoregulatie de doorstroming van bloed door mijn bloedvaten tijdelijk was afgesloten. Dit heeft onder andere gezichtsveldbeschadiging[lees meer...]en ( hemianopsie) en diverse andere ernstige fysieke en mentale klachten tot gevolg gehad. Omdat ik jong ben en gezond leef ben ik in 10 maanden wonderbaarlijk snel en bijna volledig hersteld, maar het had heel anders af kunnen lopen. Ik raad iedereen aan een ander medicijn te gebruiken bij migraine!!
13-04-2015

Fromirex (frovatriptan)

Ik gebruik fromirex bij heftige migraine aanvallen. Ik heb voor een aanval vaak een visuele aura, soms meer dan 24 uur van te voren Dat maakt het lastig om in te schatten wanneer ik fromirex in moet nemen. Als ik te laat ben en de aanval al begonnen is helpt het middel redelijk om de aanval te couperen, ik kan dan door functioneren maar ben niet pijnvrij. Na het gebruik va[lees meer...]n fromirex heb ik nog ongeveer 12 uur een zweverig, watten gevoel in mijn hoofd. Regelmatig is het nodig om een 2e tablet in te nemen omdat de aanval nog doorgaat. Daarnaast vind ik het een erg duur middel.
11-12-2012

Fromirex (frovatriptan)

Ik had te vaak migraine en moest over gaan tot dagelijks medicijn gebruik
09-11-2011

Fromirex (frovatriptan)

Fromirex hielp me altijd geweldig bij migraine rond de menstruatie. Geen enkel ander medicijn hielp zo goed en zonder directe bijwerkingen (immigran, maxalt, naramig). Maar helaas, na 4 jaar gesukkel met darmklachten, bleek het door de Fromirex te komen, waardoor ik het nu niet meer gebruik...
15-08-2012

Fromirex (frovatriptan)

Hielp even heel goed, daarna ineens niet meer. Ik hoor dat dit vaker gebeurd met migraine medicijnen. Ik gebruik inmiddels een jaar of twee Maxalt, tot nu toe is deze bijna altijd effectief
23-01-2011

Fromirex (frovatriptan)

Ik mis het onderzoek bij gebruik op mijn leeftijd.
09-06-2010

Fromirex (frovatriptan)

Neemt de hoofdpijn wel weg maar komt later weer terug (volgende dag) wanneer het medicijn is uitgewerkt... Vaak moet je dan weer een nieuw tablet in nemen. Bij werkingen zijn moe spierpijn in de nek en rug en droge mond
26-09-2013

Fromirex (frovatriptan)

Al een aantal jaar loop in chronische dubbelzijdige clusterhoofdpijn. Veel verschillende medicijnen gebruikt. Nadat ik in Leiden terecht ben gekomen, ben ik gestart met Lithium (2000 mg). Dit haalde de scherpte van de aanvallen af, maar er bleef een erg vervelende chronische hoofdpijn over. Toen is er Fromirex extra voorgeschereven. een vaste dosering van 2 keer per dag 2,[lees meer...]5 mg. Dit werkt erg goed bij mij. Ik ben nu bijna pijnvrij!
07-09-2013

Fromirex (frovatriptan)

Nooit gedacht dat ik van mijn migraine af kon komen maar sinds ik fromirex gebruik voel ik me stukken beter! Ik wachtte eerst te lang met inname waardoor ik hoofdpijn (geen migraine) bleef houden tot soms wel weken daarna. Mijn huisarts adviseerde me toen eerder een pil te nemen en dat werkt. De bijwerkingen zijn wel vervelend. Heel duf, loop constant te gapen. Begin te zw[lees meer...]eten, heb het heel warm. Slikken doet pijn, vooral warme en koolzuurhoudende dranken vermijden. Mijn lichaam voelt alsof ik overal blauwe plekken heb, dus aanrakingen doen ook zeer. Maar deze bijwerkingen neem ik voor lief, hier kan je rekening mee houden. Soms even rustiger aan doen, maar de dagelijkse werkzaamheden kan je gewoon oppakken. Iets wat met migraine niét kan!!
17-08-2012

Fromirex (frovatriptan)

helpt mij goed bij migraine aanval helaas voel je je het eerste uur na inname vreselijk beroerd en benauwd , duizelig . daarna werkt het gemiddeld 12 uur
04-06-2012

Fromirex (frovatriptan)

Heb al veel geprobeerd maar niets hielp voldoende. Nu via neuroloog ander plan qua inname. Als ik ongeveer weet wanneer aanval komt (omstreeks mensturatie) dan 2 dagen van te voren 1 keer per dag fromirex in nemen. Dat voorkomt vaak een aanval. Inname tijdens aanval helpt wel maar keert na 4 uur terug en dat 3 dagen. Neusspray en smelttabletten helpen mij niet. Ook betablo[lees meer...]kkers, epelepsie tabletten en zware pijnstillers helpen niet.
16-04-2012

Fromirex (frovatriptan)

Eindelijk een effectieve aanpak. Bij de hoofdpijnkliniek in Dokkum krreg ik Fromirex voorgeschreven. Twee uur na een Sumatriptan injectie neem ik een Fromirex. En de aanval blijft weg!!! Na jaren twee tot vier dagen per week met migraine te hebben gesukkeld, blijft het nu 12 tot 14 dagen weg. Slechts af en toe een ibuprofen tussendoor. Wat een verademing.
01-04-2012

Fromirex (frovatriptan)

sinds 8 jaar aanvallen a 3 per week ben nu onder behandeling hoofdpijnklieken en we zijn aan het zoeken naar een oplossing en wat ik nu krijg werkt een beetje
20-06-2011

Fromirex (frovatriptan)

Ik neem een maxalt als de pijn me overvalt, als de aanval terugkomt 2 fromirex zodat de aanval 24 uur weg blijft.dit alleen als ik mijn menstruatie heb.
22-09-2010

Migraine aanval

hallo!Ik heb goede ervaring met Fromirex heb hiervoor zoals velen maxalt en nog een medicijn gebruik maar dat hielp niet veel meer. Het duurt indd 2 uur voor het werkt dus als ik het weet zet ik de wekker vroeg en ga ik daarna slapen. Gelukkig kan ik slapen tijdens een aanval. mijn reactie is aak erg loom vooral uit mijn werk dan moet ik nog 45 min met de auto en dat vind [lees meer...]ik wel gevaarlijk... verder neem ik um ook 2 x per dag in hij werkt vaak 8 uur achter elkaar maar de dokter vind het oke. Soms weet je niet of hij aan komt de mensen die nooit migraine hebben hebben makkelijk praten .... neem um in als de aanval aan komt zetten. Ik wil nog even zeggen dat ik nu een paar weken de mirena spiraal heb en ik hoop dat het ook de mirgaine verminderd! heb wel 8 dagen last van migraine gehad en heb het normaal 3 dagen...heeft iemaind ervaring???.. Ik weet dat mijn lichaam moet wennen en ik voel me verder lekker. Groetjes Wendy
13-07-2010

Fromirex (frovatriptan)

Het helpt wel goed tegen migraine, maar dan als je het wel optijd inneemt, als je de migraine aan voelt komen, anders is het bijna niet weg te krijgen. En het helpt ook goed om, na het innemen van fromirex, een paar uurtjes te slapen. En innemen met flink wat water.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum