Ervaringen met Frovatriptan

frovatriptan

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

20-11-2021 | Vrouw | 33
frovatriptan (2,5mg)
Al 16 jaar heb ik migraine. Vooral de hormonale migraine is niet te doen. Op advies van de huisarts de anticonceptie pil door geslikt (want, in de stopweek altijd ellende). De aanvallen werden daardoor ook heftiger (3 dagen in een donkere kamer moeten liggen en gezin volledig aan andere over moeten laten). Nu onder behandeling bij een neuroloog. Vandaag voor het eerst fro[lees meer...]vatriptan genomen. Na een uur trok mijn migraine weg. Bizar! Hulptroepen en vangnet was al ingezet maar heel de dag niks meer gevoeld. Ik was wel wat suf, maar vooral ontzettend verbaasd dat die heftige migraine niet meer is terug gekomen. Had ik van het bestaan van dit medicijn 16 jaar geleden geweten, dan had mij dat een hoop ellende kunnen besparen.

07-12-2020 | Vrouw | 34
frovatriptan (2,5mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen o.dat ik gedurende de menstruatie periode verschrikkelijke migraine aanvallen had die 3 dagen duurde. Met deze tabletten gestart 2 dagen voor deze dag en het werkte echt geweldig. Geen hoofdpijn gehad deze dagen! Helaas wel de 2de dag na het stoppen met innemen wakker geworden met stevige hoofdpijn maar deze reageerde wel op pijnstillers[lees meer...] terwijl mijn migraine dat normaal niet doet. Ik heb het nog niet heel lang maar ben erg tevreden. Ik kan nu die dagen gewoon functioneren in plaats van 3 dagen in bed door te brengen met de gordijnen potdicht.

13-08-2021 | Vrouw | 35
frovatriptan (2,5mg)
Ik heb menstruatie gerelateerde migraine aanvallen. Nu begin ik de dag voordat ik de menstruatie verwacht met deze tabletten en slik ze daarna nog 4 dagen 2x per dag. Hierdoor ben ik in die periodes van 3 dagen bedlegerig zijn naar normaal functioneren gegaan. Voor mij ook geen bijwerkingen, alleen de 2de dag na stoppen wel een hoofdpijn bij het wakker worden Maar die [lees meer...]trekt na een paar uur weg en is veel milder als de migraine pijn.

03-11-2019 | Vrouw | 43
frovatriptan (2,5mg)
Sinds ik een mirena spiraal heb ik meer bijwerkingen van de frovatriptan. De eerste 4 uur heb ik ineens hele zware hartkloppingen, dit had ik voor de mirena nooit. Ook ben ik met mirena meer wazig en een soort dronken als ik frovatriptan gebruik.

02-05-2019 | Vrouw | 43
frovatriptan (2,5mg)
Gedurende een aantal jaren geslikt voor migraine. Lange tijd wel baat bij gehad. Echter, uiteindelijk moest ik het zoveel slikken per maand, dat ik als bijwerking weer forse hoofdpijnen kreeg, met als ultieme bijwerking oogmigraine en een week hoofdpijn. Toen overgestapt naar metoprolol, dat vooralsnog voor hoofdpijn beter werkt, maar weer andere bijwerkingen kent (duizeli[lees meer...]g, moe, koud)

01-02-2023 | Vrouw | 48
frovatriptan (2,5mg)
Zodra de eerste tekenen van een migraine aanval zich aandienen neem ik een Frovatriptan tabletje in (plus iets tegen de heftige misselijkheid) en ga naar bed. In een donkere kamer, met oordoppen in en een emmertje naast het bed. Na ongeveer een half uur begint het te werken. De aanval stopt. Geur, licht en geluid zijn weer normaal te verdragen en de hoofdpijn is weg. Dan [lees meer...]kan ik slapen en een uur (of langer) daarna voel ik me weer enigszins oké.

28-01-2021 | Vrouw | 53
cyclus gerelateerd migraine duur van 6-8 dagen per maand

26-12-2023 | Vrouw | 57
frovatriptan (2,5mg)
Jarenlang migraine gehad (hormonaal) tot ik op de hoofdpijnpoli Frofatriptan kreeg voorgeschreven. Ik was vaak 3-5 dagen in de maand ziek maar ging wel door met werk, gezin etc. (Eigenlijk niet te doen maar je kunt ook niet al die dagen op bed gaan liggen of je iedere maand ziek melden). Maar wat een supermedicijn is dit voor mij!! Nog vaak dagenlang migraine maar ik[lees meer...] kan dit dan onderdrukken door 1 x per dag Frofatriptan in te nemen.

08-03-2017 | Vrouw | 57
frovatriptan (2,5mg)
Voor gebruik triptanen 1 tot 3 dagen op bed met ernstige hoofdpijn, lichtgevoeligheid, braken. Nu bij eerste verschijnselen inname frovatriptan, daarna wisselend van 1/2 uur tot 2 uur, afname verschijnselen, weer helemaal fit! Wondermiddel. Gelukkig geen last van bijwerkingen, al vraag ik me wel af hoe schadelijk het op den duur is, om met tussenpozen van enkele weken som[lees meer...]s 2 keer per week dit middel te slikken. Houdt voor mij in, soms 3, soms 6 tabletten per maand. P.S.: Voor gebruik Frovatriptan gebruikte ik een smelttabelt, hielp de eerste maanden wel, maar steeds minder, zodat ik 3 dagen achter elkaar een tablet gebruikte.