Hoofdpijn (2 meningen)

Maxalt (161 meningen)
Imigran (159 meningen)
Zomig (46 meningen)
Relpax (40 meningen)

Migraine en de impact van DNA

12-10-2011 | Vrouw | 20
pizotifeen
Ik had eerst z'on 3 a 4 keer per week migraine. Met sandomigran heb ik het nog 1 a 2 keer per week. In eerste instantie leek dit dus een hele verlossing. Ik ben nu 7 kilo aangekomen en heb depressieve gevoelens, terwijl ik eerder op de dagen zonder migraine prima in mijn vel zat. Ik overweeg nu 2 maanden om weer te stoppen.

23-05-2011 | Vrouw | 41
pizotifeen
Voorgeschreven door de huisarts ivm 2 keer per maand migraine-aanvallen van 3 tot 4 dagen waarvoor ik Maxalt gebruik. De hoop was dat ik wat langer hoofdpijnvrij zou zijn. In eerste instantie ging de frequentie en de zwaarte van de aanvallen iets achteruit en dacht ik dat het effect had. Maar de laatste paar maanden had ik toch weer gewoon iedere maand 6 maxalts nodig voor[lees meer...] twee aanvallen en was het effect van de sandomigran nihil. Ik ben wel een kilo of 8 aangekomen en had erg veel moeite met opstaan, verdroeg alcohol erg slecht. Het bleek voor mij wel een erg goede slaaptablet, ik sliep als een blok iedere nacht. Toch maar gestopt en via neuroloog nu wat anders aan het proberen.

29-01-2011 | Vrouw | 40
pizotifeen
Sinds 1 week Sandomigran, omdat Maxalt te weinig resultaat opleverde. Ook te vaak een hoge dosis Maxalt nodig ivm 9 aanvallen per 6 weken. Sandomigran maakt me suf en slaap onrustig en droom heel zwaar (ook overdag) Volgens medegebruikers zal dit minder worden. Overmatig eetlust heb ik gewoonlijk ook ;-), dus zal op moeten letten niet nog meer te gaan eten.

25-01-2011 | Vrouw | 40
pizotifeen
Nu drie maanden aan de sandomigran, nu drie maanden geen migraine aanval gehad. Hiervoor elke week ongeveer drie dagen migraine. Bijwerkingen erg suf en honger gevoel, drie kilo aangekomen. Wel tevreden over het middel, nog een vervolg van 3 maanden gekregen.

10-12-2010 | Vrouw
pizotifeen
ongeveer 5 maanden heb ik Sandomigran preventief gebruikt in de hoop dat mijn migraine een aantal weken tot maanden weg zou blijven. Ik heb n.l. om de week een aaval die 3 dagen duurt. De neuroloog schreef mij daarom Sandomigran als preventieve medicatie voor. Echter bleef ik om de week last houden van migraine en ik kwam 8 kilo aan. Het enige wat ik constateerde was dat u[lees meer...]iteindelijk de frequentie van de hoofdpijn wel af nam. Ik ben er dan ook mee gestopt. 8 kilo is niet erg, maar dan zou het fijn zijn als de hoofdpijn toch min. 6 mnd wegblijft. Jammer, ik had er goede hoop op en ben nu dus weer terug bij af.......

30-08-2010 | Vrouw
pizotifeen
Ik slik het nu een jaar als onderhoudsdosering voor migraine, samen met 80 mg propranolol per dag. Het werkt, maar het is niet zo dat ik minder aanvallen heb. Wel is de intensiteit van de aanvallen verminderd. Duurt meestal nog maar 1 dag (tegenover 3 dagen vóór het gebruik) en de relpax (aanvalsmedicatie) werkt beter tijdens een aanval. Nadeel is de grote eetlust en als[lees meer...] gevolg daarvan de gewichtstoename (ca. 4 kilo). Moet echt opletten met eten want anders kom ik nog veel meer aan. Heb trouwens gemiddeld 1x per 10 dagen een aanval, met of zonder onderhoudsmedicatie sandomigran+propranolol.

27-07-2010 | Vrouw
pizotifeen
Ik heb in 2006 een maand of 4 Sandomigran geslikt. Ben altijd een hoofdpijnpatient geweest en ook veel migraine. Ik kreeg Sandomigran voorgeschreven. Ik werd er erg suf van en kwam kilo's aan, constant onzettend hongergevoel. Omdat ik me daardoor echt niet fijn voelde ben ik ermee gestopt. Heb daarna ook geen migraine meer gehad.

17-05-2010 | Vrouw
pizotifeen
het helpt wel wat maar ik groei ik gebruik 3a4 maanden en ik ben al 5 kilo gegroeit dat nog niet zo erg maar meer mijn borsten van d na f is niet normaal vindt ik ..

14-04-2010 | Vrouw
pizotifeen
Heb 12 jaar lang Sandomigran gebruikt. Had 3 tot 4 hevige aanvallen per week. Moest de laatste jaren een steeds hogere dosering, omdat ik dacht dat het niet meer afdoende hielp. Werd ontzettend bang vanwege het langdurig gebruik. Heb me in laten schrijven bij de Bonifatius Hoofdpijnkliniek te Dokkum. Daar ben ik vorig jaar dec. gold turkey afgekikt van de Sandomigran. En w[lees meer...]at blijkt: de medicijnen hielden de migraine in stand en verergerden deze zelfs. Ben niet helemaal migraine vrij maar heb lang zoveel last niet meer. Voor de aanvalletjes die ik nog heb gebruik ik af en toe Maxalt smelt. En dit is gelukkig afdoende

24-03-2010 | Vrouw

16-03-2010 | Vrouw
Hevige migraine

17-01-2010 | Vrouw
pizotifeen
De eerste 4 jaar dat ik sandomigran gebruikte was ik volledig aanvalsvrij. Vorig jaar kreeg ik vanaf september maandelijks een migraine-aanval. (wel milder dan vroeger). Afgelopen week heb ik 4 aanvallen gehad en ben nu door de huisarts naar een hoofdpijncentrum verwijzen. Ik was zo blij eerst omdat ik echt dacht voorgoed van de migraine af te zijn. Helaas.

20-12-2009 | Vrouw
pizotifeen
ik heb hiervoor 1 jr propanolol gebruikt. Bijwerkingen waren nachtmerries en hele erge vermoeidheid. Dit werkt beter qua hoeveelheid migraine aanvallen. Nu nog 1 keer in de 2 mnd ongeveer. Zonder medicijnen was dit 1 keer per week. Maar het constante gevoel van honger is echt een verschrikking. Ben 12 kilo aangekomen in 1 jr tijd. Heb er met veel moeite 5 kilo weer afgek[lees meer...]regen.

17-12-2009 | Vrouw
pizotifeen
In het begin veel last gehad van vreetbuien. Heb nu op regelmatige basis 1x per maand een weekendje migraine. Twijfel aan het zolang slikken van dit medicijn of dit op den duur niet andere klachten kan gaan veroorzaken...

01-12-2009 | Vrouw
Hoofpijn
Ik gebruik nu zo'n half jaar sandomigran. Voorheen had ik elke dag last van hoofdpijn. Nu ik de sandomigran gebruik heb ik hoogstens twee keer per maand hoofpijn, ik slaap beter en voel me een heel stuk beter. Een groot nadeel is gewichtstoename, heb constant trek en ben een stuk zwaarder geworden.

29-10-2009 | Vrouw
pizotifeen
Als onderhoud tegen veelvuldige migraine aanvallen helpt het prima, maar nadeel is dat je er vreselijke honger van krijgt en dus opmoet passen dat je niet dik wordt.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum