Ervaringen met Sandomigran

Imigran (163 meningen)
Maxalt (163 meningen)
Rizatriptan (54 meningen)
Zomig (46 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

29-01-2013 | Vrouw | 27
pizotifeen
In verband met heftige migraine; 2 a 3 aanvallen per week, kreeg ik sandomigran voorgeschreven. Vanaf dag 1 heb ik last gehad van verwardheid, duizeligheid en vermoeidheid. Ik was zo verward dat het invloed had op mijn dagelijkse werkzaamheden en ik het gevoel had dat ik gek werd. De aanvallen bleven weg, maar als de bijwerkingen daartegenover zouden blijven staan, wil[lees meer...]de ik niet verder met het medicijn. In 2 weken gebruik bleef ik in ernstige mate last houden van bijwerkingen. Ook al mag het niet, toen ik fouten ging maken in mijn werk, ben ik abrupt gestopt en heb het medicijn nooit meer aangeraakt. Momenteel heb ik veel baat bij Maxalt smelttabletten. Deze neem je in als je een aanval op voelt komen en onderdrukt de aanval (meestal) Gelukkig hoef ik niet meer dagelijks iets in te nemen en heb ik een prima alternatief gevonden.

23-04-2012 | Vrouw | 22
Hoofdpijn
Ik heb al sinds dat ik 15 jaar ben veel last van hoofdpijn. Het ging altijd voor een paar weken weg wat heel verschillend was en dan was het er weer voor een paar dagen. Nu is het 4 jaar geleden dat de hoofdpijn weer begon maar is helaas niet meer weggegaan... Ik heb nu al 4 jaar iedere dag en nacht last van mijn hoofd. Dit is nu op een punt dat het echt allerlei dingen ga[lees meer...]at beïnvloeden. Ik heb van de dokter gehoord dat het waarschijnlijk nooit meer over zal gaan en dat ik mijn doen en laten aan zal moeten passen. Nu vergeet ik te zeggen dat ik al 4 jaar bezig ben met zoeken naar een oplossing. MRI-scan om dingen uit te sluiten, medicijnen noem maar op... propanolol, amitriptyline, alles wat er maar te krijgen is bij de drogist, alternatieve sector bij een meseoloog die zet je op een speciaal dieet, fysio, ostheopaat, manueel therapeut, verschillende neurologen hebben naar mij gekeken bij de hoofdpijnkliniek geweest... het kan zijn dat ik wat vergeet. Maar nu ben ik sinds kort aan de sandomigram via via kwam ik er achter dat dit kon werken. Ik ben nu iets langer dan een week bezig met de medicijnen al lees ik in andere berichten dat andere mensen een grotere dosis hebben. Ik heb maar 1.5 mg per dag. Ik heb veel last gehad van de bijwerkingen. En nog steeds last, erg duizelig erg moe en duf al was ik eerder ook al vaak moe. Maar na nu 2 keer duizelig geweest te zijn op de trap en gevallen te zijn ben ik wel benieuwd wanneer de effecten op mijn hoofdpijn merkbaar worden. Ik merk er nog niets van. Voel me steeds slechter en de hoofdpijn blijft hetzelfde. Heeft iemand hier ervaring mee? Duurt het even voordat je verschil merkt? Ik ben heel erg benieuwd... Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

27-07-2010 | Vrouw
pizotifeen
Ik heb in 2006 een maand of 4 Sandomigran geslikt. Ben altijd een hoofdpijnpatient geweest en ook veel migraine. Ik kreeg Sandomigran voorgeschreven. Ik werd er erg suf van en kwam kilo's aan, constant onzettend hongergevoel. Omdat ik me daardoor echt niet fijn voelde ben ik ermee gestopt. Heb daarna ook geen migraine meer gehad.

14-04-2010 | Vrouw
pizotifeen
Heb 12 jaar lang Sandomigran gebruikt. Had 3 tot 4 hevige aanvallen per week. Moest de laatste jaren een steeds hogere dosering, omdat ik dacht dat het niet meer afdoende hielp. Werd ontzettend bang vanwege het langdurig gebruik. Heb me in laten schrijven bij de Bonifatius Hoofdpijnkliniek te Dokkum. Daar ben ik vorig jaar dec. gold turkey afgekikt van de Sandomigran. En w[lees meer...]at blijkt: de medicijnen hielden de migraine in stand en verergerden deze zelfs. Ben niet helemaal migraine vrij maar heb lang zoveel last niet meer. Voor de aanvalletjes die ik nog heb gebruik ik af en toe Maxalt smelt. En dit is gelukkig afdoende

19-05-2014 | Vrouw | 27
pizotifeen (1,5mg)
Al zo'n 10 jaar migraine klachten; in her begin hielp maxalt goed. Echter op gegeven moment had ik 3 tabletten nodig om 1 aanval te handelen. En als je dan 3 aanvallen per week hebt.... Huisarts heeft sandomigran voorgeschreven. Eerst 3mnd 1,5mg per dag. Zeker effect: minder aanvallen en ook minder intens maar nog steeds 1-2 aanvallen per week. Nu sinds 2 weken 3mg per da[lees meer...]g. Had al veel moeite met 's ochtends opstaan, en ook gewichtstoename (was juist begonnen met afvallen..). Met de 3mg ook hele dagen buikpijn, een soort zenuwachtig-knoop-in-je-buik gevoel. Hopelijk heeft metropolol een beter effect en minder bijwerkingen.

12-10-2011 | Vrouw | 20
pizotifeen
Ik had eerst z'on 3 a 4 keer per week migraine. Met sandomigran heb ik het nog 1 a 2 keer per week. In eerste instantie leek dit dus een hele verlossing. Ik ben nu 7 kilo aangekomen en heb depressieve gevoelens, terwijl ik eerder op de dagen zonder migraine prima in mijn vel zat. Ik overweeg nu 2 maanden om weer te stoppen.

23-05-2011 | Vrouw | 41
pizotifeen
Voorgeschreven door de huisarts ivm 2 keer per maand migraine-aanvallen van 3 tot 4 dagen waarvoor ik Maxalt gebruik. De hoop was dat ik wat langer hoofdpijnvrij zou zijn. In eerste instantie ging de frequentie en de zwaarte van de aanvallen iets achteruit en dacht ik dat het effect had. Maar de laatste paar maanden had ik toch weer gewoon iedere maand 6 maxalts nodig voor[lees meer...] twee aanvallen en was het effect van de sandomigran nihil. Ik ben wel een kilo of 8 aangekomen en had erg veel moeite met opstaan, verdroeg alcohol erg slecht. Het bleek voor mij wel een erg goede slaaptablet, ik sliep als een blok iedere nacht. Toch maar gestopt en via neuroloog nu wat anders aan het proberen.

10-12-2010 | Vrouw
pizotifeen
ongeveer 5 maanden heb ik Sandomigran preventief gebruikt in de hoop dat mijn migraine een aantal weken tot maanden weg zou blijven. Ik heb n.l. om de week een aaval die 3 dagen duurt. De neuroloog schreef mij daarom Sandomigran als preventieve medicatie voor. Echter bleef ik om de week last houden van migraine en ik kwam 8 kilo aan. Het enige wat ik constateerde was dat u[lees meer...]iteindelijk de frequentie van de hoofdpijn wel af nam. Ik ben er dan ook mee gestopt. 8 kilo is niet erg, maar dan zou het fijn zijn als de hoofdpijn toch min. 6 mnd wegblijft. Jammer, ik had er goede hoop op en ben nu dus weer terug bij af.......

17-09-2015 | Vrouw | 33
pizotifeen (0,5mg)
De medicijnen 5 jaar geleden gaan gebruiken. In die tijd 13 kilo aangekomen zonder meer te gaan eten. Ook veel last van angst, paniek en sneller heftig reageren. Daarom 2 jaar geleden naar 1 pil per dag gegaan ipv 2. De hoofdpijn bleef wel weg. Tussendoor soms nog teruggegaan naar 2, maar door de bijwerkingen weer gehalveerd. Nu weer regelmatig (3 keer per week) migraine,[lees meer...] de een erger dan de andere. Momenteel met de huisarts aan het kijken hoe nu verder te gaan met deze of andere medicijnen.

24-03-2015 | Vrouw | 43
pizotifeen (0,5mg)
Ik gebruik de sandomigran tegen migraine, ik had heel veel aanvallen per maand wel 4 a. 5 met vervelende aura aanvallen erbij. Ik zit nu 0- 2 tabletten per dag totaal 1,0mg de aanvallen worden minder en de aura's gelukkig ook. Ik gebruik ook maxalt er bij en fromirex e.d. Sinds gebruik sandomigran 10 kilo aangekomen, niet blij mee :-( maar de migraine is wel minder maar h[lees meer...]et blijft een erg vervelende bijwerking dat aankomen!

17-02-2014 | Vrouw | 18
pizotifeen (1,5mg)
Sinds mijn 5e levensjaar heb ik al last van migraine. Ik ben begonnen met een dagboek schrijven wat vervolgd werd door pilletjes, neussprays etc. Daarna ben ik doorgestuurd naar een hoofdpijnkliniek. Mijn migraine begon van 1x in het jaar naar 5x in de week, op school, stage en werk kon ik niet meer normaal functioneren. En mijn sociale contacten werden verminderd. N[lees meer...]a een dagopname met onder andere, dietiste, fysiotherapeut, heb ik ook nog een mri scan, hartkastje etc gehad. Ik gebruik nu elke dag sandomigran en wanneer ik een aanval heb maxalt smelt. Ik heb meer bijwerkingen van de sandomigran dan dat het daadwerkelijk effect heeft op mij.

28-11-2013 | Vrouw | 57
pizotifeen
Ik ben 57 jaar en heb sinds mijn 18de migraine. Veel periodes in mijn leven gehad dat ik door de migraine eigenlijk niet meer wilde leven. Te vaak pijn en zo verschrikkelijk heftig. Ik had weinig tot geen sociaal leven meer. Alle medicatie uitgeprobeerd ook in het alternatieve gebied. Niets hielp. Eind jaren 90 kreeg ik via de neuroloog Sanomigran. Het werd iets beter. Ma[lees meer...]ar dat bleef niet zo. Weer aanvallen 3 x per week van een paar dagen. Het kwam er dus op meer dat ik alle dagen migraine had. Na een jaar weer gestopt. Ik was inmiddels 17 kilo aangekomen. Verder geen ernstige bijwerkingen. Na een paar maanden toch weer begonnen, omdat de aanvallen nog intenser waren geworden. Dat is weer iets verminderd door de Sanomigran. Ik ben nu met de overgang bezig en merk dat mijn hoofdpijn zeer geleidelijk minder wordt. Minder aanvallen en ook minder heftig. Van mij had die overgang veel eerder mogen komen, maar ja zo werkt het niet. Sanomigran was dus voor mij niet echt de oplossing, maar zonder was d pijn nog erger, dus slik ik maar door. Ik slik nu nog steeds 1 pilletje per dag. Ik moet maar eens gaan proberen om te stoppen. Ik heb nu ongeveer 1x in de 3 weken een aanval. Deze kan wel een kleine week aanhouden, maar is nooit zo heftig als vroeger.

06-12-2011 | Vrouw | 44
pizotifeen
Ik neem sandomigran nu slechts sinds 1 maand. Direct effect op mijn migraine. eerst had ik 3x migraine per week, nu nog maar 1 elke 10 dagen. Daarentegen zijn de bijwerkingen wat moeilijker te handelen: honger (al 2 kg aangekomen), slaperig, ik moet het om 18u30 nemen om goed op te staan en nu, ik weet het niet, maar ik heb kleine angstaanvallen om niets. Gezien ik niets a[lees meer...]nders neem, denk ik dat het door sandomigran komt. Voor het moment gaat het nog wel, het hindert me niet in mijn leven, maar het moet niet erger worden. Ik ga het overleggen met mijn neuroloog.

27-10-2011 | Vrouw | 23
pizotifeen
ik gebruik nu net iets meer dan 2 maanden sandomigran met een hoeveelheid van 50mg per dag (1 tablet). ik wordt er erg moe van. nou heb ik geen eetlust toename en let extra op wat ik eet/drink. toch ben ik zo'n 6-7 kilo aangekomen. heeft iemand anders hier ook ervaring mee ondanks dat je eetpatroon niet veranderd is?

29-01-2011 | Vrouw | 40
pizotifeen
Sinds 1 week Sandomigran, omdat Maxalt te weinig resultaat opleverde. Ook te vaak een hoge dosis Maxalt nodig ivm 9 aanvallen per 6 weken. Sandomigran maakt me suf en slaap onrustig en droom heel zwaar (ook overdag) Volgens medegebruikers zal dit minder worden. Overmatig eetlust heb ik gewoonlijk ook ;-), dus zal op moeten letten niet nog meer te gaan eten.

30-08-2010 | Vrouw
pizotifeen
Ik slik het nu een jaar als onderhoudsdosering voor migraine, samen met 80 mg propranolol per dag. Het werkt, maar het is niet zo dat ik minder aanvallen heb. Wel is de intensiteit van de aanvallen verminderd. Duurt meestal nog maar 1 dag (tegenover 3 dagen vóór het gebruik) en de relpax (aanvalsmedicatie) werkt beter tijdens een aanval. Nadeel is de grote eetlust en als[lees meer...] gevolg daarvan de gewichtstoename (ca. 4 kilo). Moet echt opletten met eten want anders kom ik nog veel meer aan. Heb trouwens gemiddeld 1x per 10 dagen een aanval, met of zonder onderhoudsmedicatie sandomigran+propranolol.