Ervaringen met Zomig

Clusterhoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

18-07-2011 | Vrouw | 30
Migraine/ clusterhoofdpijn
Een wondermiddel, bij het opkomen van de hoofdpijn, welke ik altijd aan de linkerkant van mijn hoofd heb, neem ik een smelttablet. Na 30 minuten gaat mijn neus tintelen en voel ik mijn schouders ontspannen. Hierna is de hoofdpijn al helemaal weggezakt. Ibu's en para's hielpen niet, fysio, manuele en psychosamtische therapie ook niet. Nu ik de Zomig heb kan ik weer alles d[lees meer...]oen. Heerlijk...

09-03-2017 | Vrouw | 31
zolmitriptan (2,5mg)
Na diverse malen bij de huisarts langs te zijn geweest eindelijk werkende medicijnen gekregen. Ik heb diverse soorten gebruikt maar bij Zomig heb ik weinig bijwerkingen. Zodra ik dit inneem en een half uur tot een uur rustig aan doe werkt dit middel voor mij perfect. Ik hoef niet meer te gaan liggen en ben geen dagen meer uitgeschakeld. De enige bijwerkingen die ik ervaar [lees meer...]zijn tintelingen in neus en keel. De smaak mogen ze van mij wel veranderen. Die zoete lucht en nasmaak werkt niet als je maag van streek is.

11-04-2012 | Vrouw | 31
zolmitriptan
Ik gebruik Zomig nu al jaren, bevalt me veel beter dan Imigran. Meestal kan ik het met een half tabletje af. Helaas neemt de frequentie momenteel toe en dan vind ik de bijwerkingen te zwaar om zo vaak te slikken. Heb daarom nu metropolol erbij gekregen, hopelijk worden de aanvallen dan minder.

15-08-2012 | Vrouw | 33
zolmitriptan
Ik kreeg elke maand rond mijn menstratieperiode last van vreselijke hoofdpijn. Ik kon er vaak dagen niet meer fatsoenlijk door functioneren. Na verschillende malen bij de huisarts te zijn geweest kreeg ik dan uiteindelijk zomig mee naar huis. Toen ik de hoofdpijn weer op voelde komen heb ik een tablet genomen. Ik voelde na een paar minuten al dat het beter ging. Na een [lees meer...]half uur was het over! Ik kon wel huilen van blijdschap.

26-05-2012 | Vrouw | 33
zolmitriptan
Ik heb migraine vanaf mijn 13e en de eerste paar jaar kon ik niks als ik een aanval had. Van medicijnen had men toen nog nooit gehoord. Je was dus gewoon een dag school/werk etc kwijt. Toen ik een jaar of 17 was kreeg ik Imigran van de dokter maar daar werd ik doodziek van. Het middel dat ik daarna kreeg was Zomig en mijn leven veranderde ECHT door dat middel. Ik hoefde [lees meer...]geen uitjes meer af te zeggen, me niet meer ziek te melden enzovoort. In mijn studententijd nam ik het zelfs tijdens stappen gewoon in met bier en feestte daarna weer vrolijk verder (zal niet gezond zijn, maar ach; daar was je student voor :-)) Ik zeg weleens gekscherend dat ze de bedenker van zomig een standbeeld zouden moeten geven. Voor mij is het echt een wondermiddel! En ja, ook ik heb last van bijwerkingen zoals overgevoeligheid voor warm en koud, loom, een dichtgeknepen keel, maar iedere migrainepatiënt zal met mij beamen dat ALLES beter is dan ziek zijn van de hoofdpijn... Als je twijfels hebt: niet nodig! Je aanval binnen een uur voelen verdwijnen is zóveel waard...

08-07-2016 | Vrouw | 34
zolmitriptan (2,5mg)
Ik gebruik dit enkel bij ernstige migraine. In het begin was ik in shock toen ik het nam, ik dacht dat ik iets kreeg: draaien, misselijkheid, controleverlies, paniek,... Heb mijn vriendin toen gebeld die dit medicijn maandelijks gebruikte. Zij stelde me gerust en zei dat dit volkomen normaal was. Ook had ik mijn huisarts gecontacteerd en hij zei dat ik er eventueel 1 motil[lees meer...]ium kon bijnemen, en dit ik in het begin. Je moet bij dit medicijn plat liggen en evenveel dutje doen of gewoon slapen, en je wordt wakker als een ander mens! Super middel tegen migraine !!!!

30-03-2015 | Vrouw | 35
zolmitriptan (2,5mg)
Sinds mijn pubertijd iedere maand flinke hoofdpijn die voornamelijk aanwezig is in mijn neusbot, kaakbot en oogkas aan de linkerzijde van mijn gezicht en uitstraalt naar mijn nek. De eerste jaren nam ik Zomig pas in als ik 'zeker wist' dat het zou doorzetten (wat het altijd doet maar goed...). Dan duurde het wel langer dan een uur voordat het middel begon te werken. Nu n[lees meer...]eem ik het in zodra ik voel dat het rond mijn neus en kaak begint te zeuren en is het binnen 15 minuten verdwenen. Als ik geluk heb, heb ik maar 1 tablet per aanval nodig. Als het een flinke aanval is, omdat ik niet voldoende rust kan nemen, heb ik er 3 nodig binnen 2 dagen. Normaal gesproken lag ik 3 dagen in bed en was volledig uitgeschakeld. Ik ben er heel blij mee! Als enige bijwerking merk ik een droge mond en daardoor dat mijn omgeving aangeeft dat ik uit mn mond ruik. Op te lossen door veel water te blijven drinken en te poetsen met tandpasta speciaal voor droge mond of te spoelen met Meridol halitose. Maar dit is gelukkig van korte duur.

25-06-2013 | Vrouw | 35
zolmitriptan
Zomig helpt als ik daarbij kan rusten. Doe ik dit niet dan heeft het niet altijd een effect en dien ik er later op de dag soms opnieuw één in te nemen. Ik word er heel moe van, en de eerste uren heb ik soms een prikkelend gevoel in mijn hoofd. Alsof ze er één of ander giftig spul in gespoten hebben. Ik ben dan ook alles behalve aandachtig en verlies overal mijn concentrat[lees meer...]ie, maar dit kan misschien ook met de aanval te maken hebben. Bij mij is de migraine meestal hormonaal en ik heb al heel veel medicijnen geprobeerd, maar zomig is tot hiertoe wat het meest effectief werkt. He werkt snel en de pijn verzacht waardoor alles meer leefbaar wordt.

18-10-2014 | Man | 37
zolmitriptan
Verpakking gaat bijna niet open, zeker niet als je trilt en scheelziet van de hoofdpijn. Maar de werking is super. Binnen 30 minuten geen hoofdpijn meer, misselijkheid na een uur weg

16-01-2012 | Vrouw | 39
zolmitriptan
Ik heb migraine sinds ik 8jaar was. Ik neem nu zolmitriptan (Zomig). Binnen een uur is de migraine verdwenen. Maar er zijn bijwerkingen die ongeveer 3 uur aanhouden: vaak plassen, beklemmend gevoel in mijn keel, problemen met lopen, slappe spieren, vermoeid, geheugenverlies en concentratieverlies, droge mond. Pijn in mijn intercostale spieren. Ik neem dit alleen als ik zek[lees meer...]er weet dat dit niet weg gaat met een pijnstiller. Zoals mijn hormonale migraines.

15-01-2012 | Vrouw | 40
zolmitriptan
Zomig werkte bij mij zeer minimaal. Ik kreeg ook een gevoel van beklemming in de keel na inname. Het prettige is wel dat het smelttabletjes zijn alleen hebben ze een vieze smaak bbrrrrr. De klachten zoals ziek en misselijkheid verdwijnen met Zomig redelijk snel alleen de hoofdpijn minimaal en kwam zeer snel weer terug. Dus al met al nog 3 dagen last.

26-10-2012 | Man | 43
zolmitriptan
Het is opvallend hoeveel ik herken in de ervaringen van anderen. Punten die steeds terug komen, linker nekspier, hoofdpijn boven linker oog, hoofdpijn bij gebruik van alcohol. Het zijn deze dingen waar ik ook last van heb en ik ben dus ook enorm geholpen met zomig. Bijwerken in de vorm van dorst en sloomheid heb ik ook regelmatig maar de zijn lang niet zo problematisch al[lees meer...]s de migraine (-:

18-08-2012 | Vrouw | 45
zolmitriptan
Ik gebruik Zomig nu al 10 jaren en het bevalt mij heel erg goed. Het middel werkt erg snel, soms al na 5 minuten, bij de smelttabletten. De keren dat het wat minder hielp, nam ik er een paracetmol bij en dat werkte de Zomig alsnog. Ik ben ontzettend blij met dit middel. Vroeger was ik soms 3 dagen ziek, nu niet meer. De bijwerkingen die ik ondervind zijn te verwaarlozen: i[lees meer...]k krijg het warmer, moet vaker plassen en wordt wat sloom.

16-03-2012 | Vrouw | 45
zolmitriptan
Ik heb heel veel medicijnen geprobeerd profylaxes als depakine, propanolol, inderal, sandomigran.. heb gespoten met imigran ,cafergot gebruikt, Maxalt .. Maar nu heb ik als profylaxe atacand en bij aanvallen neem ik in het begin van de aanval Zomig 2,5 mg tablet, want ik heb de indruk dat dit beter werkt bij mij dan de smelttabletten. en het ging me erg tegenstaan, de [lees meer...]smaak van de smelttabletten. Meestal helpt dit goed als ik het maar vroeg genoeg inneem. Ongeveer 1 keer per 2 maanden breek ik er doorheen, dan neem ik nog een tablet maar meestal helpen die niet. de aanval wordt echter nooit meer zo heftig als voorheen. Ik neem zeker 10 tabletten per maand heb gemiddeld 1 keer per 3 dagen een aanval of beginnende aanval.. Mijn leven is echt verbeterd met het gebruik van de Zomig.

28-11-2011 | Vrouw | 45
zolmitriptan
smelt tabl. geeft misselijkheid. weeig gevoel. daarom gewone tabl. voelt zich moe, lamlendig, weet niet of dat door medicatie of aanval komt.

08-01-2015 | Vrouw | 46
zolmitriptan
Ik gebruik het nu al een paar weken. Het meeste effect geeft het als je na het slikken van het medicijn , een tiental minuutjes rust. Als je je taken hervat merk je nog pijn, maar dan na een uurtje denk je zo van, oeps waar is de pijn ineens ? Dit resultaat bekom je nooit met een gewone pijnstiller, de pijn blijft dan alsmaar tergen. Vind het een supermiddel, de enige bi[lees meer...]jwerking die ik er van heb is opeens verschrikkelijke dorst. Ik heb wel al een keertje meegemaakt (bij de eerste keren dat ik het gebruikte) dat het dan weer niet hielp maar dan nam ik er nog eentje voor het slapen gaan en dan stond ik weer lekker op. Het is het proberen waard, echt waar En ... Vooral je geen zorgen beginnen maken over de bijsluiter, de bijwerkingen want deze vind je ook op lichtere medicijnen 😄Cristel