Ervaringen met Zomig

Clusterhoofdpijn (1 mening)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

21-11-2010 | Vrouw
zolmitriptan
Ik slik ook zeker meer dan 10 zomig smelt tabletten. Ook ik heb daar zoveel baat bij. Ik laat het zeker 3x maal per week op mijn tong smelten. En heb daar ook snel baat bij. De ene keer heb ik geen bijwerkingen en de andere keer veel. Zoals moe, sloom, zwaar gevoel en veel plassen. Waarom de ene keer wel en de andere keer niet. Geen idee. Maar ik kan gewoon functioneren en[lees meer...] hoef mij daarbij niet ziek te melden. Alleen als ik wakker word s'morgens en de migraine heeft zich behoorlijk gemeld dan moet ik mij wel ziek melden. Maar dat is gemiddeld 2 a 3 keer per jaar. Ik heb zomig overal liggen. Bijv. nachtkastje,medicijnkastje,tas,auto. Zodat ik niet mis kan grijpen. Die pijn wil je toch niet meemaken. Want alles is teveel. Vooral licht en geluiden ect. Inderdaad paracetamol, zetpillen of een ibuprofen werken echt niet meer. Leve de zomig smelt tabletten. haha

14-09-2010 | Vrouw
Dagelijks ernstige hoofdpijn
Voor mij is dit medicijn een uitkomst,heb dagelijks hoofdpijnen,migraine, cph. Komt er een ernstige anval op dan neem ik het gelijk,maar ook als de aanval is begonnen werkt het goed bij mij,ik ga nergens meer heen zonder dit medicijn op zak te hebben.

21-06-2010 | Vrouw
zolmitriptan
Remt de migraine goed heb meestal last van een cyclus van drie dagen. Neem er soms dan iedere dag 1. Binnen een uur is de migraine gezakt. Je word heel suf en moe van de Zomig. maar alles beter als hoofdpijn.

25-04-2010 | Vrouw
zolmitriptan
Ik gebruik al meer dan 10 jaar zomig bij een migraine aanval. Hoewel ik weet dat je het eigenlijk in moet nemen op het moment dat je het op voelt komen, wacht ik toch vaak nog enkele uren. Ik ben namelijk bang dat ik anders te snel iets neem en dan misschien medicijn afhankelijke hoofdpijn krijg. Ik probeer de migraine soms eerst weg te krijgen met 2 paracetemol. Eigenlijk[lees meer...] wel raar want ik weet dat die paracetemol bij mij helemaal niet werkt en die zomig wel. Tot ongeveer 2 maanden geleden had ik gemiddeld 3 X per maand migraine. Maar helaas gaat het al 2 maanden een stuk slechter en heb ik er gemiddeld 3 X per week last van. Daar wordt ik dan zo moedeloos van. Ik heb vroeger op advies van de huisarts ook een aantal maanden propranolol geslikt maar dat gaf geen verbetering en daarvan had ik te veel last van de bijwerkingen. (moe, lusteloos etc.)

15-03-2010 | Vrouw
zolmitriptan
werkt direct mits je het tijdig dus bij het opkomen van de hoofdpijn in neemt. De aanval wordt zowel in lengte als in heftigheid sterk gereduceerd!

15-12-2009 | Vrouw
zolmitriptan
Omdat ik de indruk heb dat het toch wel een 'fors' middel is (n.a.v. de bijsluiter, waarin info staat over max. 2 tabletten per dag) probeer ik het niet bij iedere 'hoofdpijn' te nemen. Het is wel effectief. Van de bijwerkingen merk ik eigenlijk niets, mede waarschijnlijk omdat ik na inname steeds naar bed ga. Vanwege, toch, de mogelijke bijwerkingen neem ik het alleen th[lees meer...]uis. Indien nodig, meld ik me ziek voor mijn werk, en neem het tablet dus steeds thuis. Of het door de migraine, of door het tablet komt, weet ik niet, maar ik slaap 'er goed op'. Gelukkig. Van de migraine zelf, heb ik pas last gekregen, sinds de overgang. Dus wellicht tijdelijk ! Maar dat is een ander onderwerp.

02-12-2009 | Vrouw

23-10-2009 | Vrouw
zolmitriptan
Voor migraineaanvallen heb ik Zomig Zip, dat is een smelttablet. Ik wil wachten tot ik weet dat het zeker migraine wordt en geen normale hoofdpijn is. Dus dan is de situatie al bevorderd. Zomig helpt toch bijna altijd helemaal. Ook de andere soorten triptanen zijn, denk ik, erg goed. Migraine met gewone pijnstillers te bestrijden heeft helemaal geen zin. Ik ben het met and[lees meer...]eren mee eens dat de triptanen een wonder te noemen zijn. Maar er zijn zeker bijwerkingen. Je moet weten dat je je raar gaat voelen. Maar als je het eenmaal kent is het geen probleem. Om van acute migraine af te komen ben ik bereid om aan bijwerkingen te lijden! Omdat moeheid na gebruik komt, neem ik dit het liefst thuis in als ik daarna kan gaan slapen. Bijwerkingen zijn: slappe spieren, warm gevoel, hartkloppingen, trillerige handen en nerveus gevoel. Daarna trekt de pijn heerlijk weg en word ik slap en moe. Uurtje slapen en dan weer fitheid opbouwen, klaar. Zonder dit (en voor de uitvinding van triptanen) zou ik makkelijk tien uur lang alleen maar lijden zonder uitkomst.

18-06-2015 | Man | 50
zolmitriptan (2,5mg)
Stress
Ik had al jaren last voorbernstige hoofdpijnen bij stress, niet op tijd eten enzovoorts. Het slikken van paracetamol hielp niet, ook niet wanneer ik er 6 tot 8 gebruikte. Uiteindelijk naar de huisarts en het verhaal verteld. Stress spanningshoofdpijn? Wil je altijd is slikken of alleen als het nodig is? Ik koos voor het laatste en kreeg Zomig, wat een verademing was dat. E[lees meer...]en tablet, eten, rust en weg is de hoofdpijn. Wel op tijd innemen. Wacht je te lang dan wordt het te erg en moet ik erbij naar bed, licht uit, donker, stilte, slapen en een tablet. Na een uur of twee, drie ben ik weer de oude en kan ik weer verder. Ik wacht soms te lang en dat is niet handig. Bij twijfel innemen en dan is het zo weg. Prima medicijn zonder al te veel bijwerkingen.

18-10-2014 | Man | 37
zolmitriptan
Verpakking gaat bijna niet open, zeker niet als je trilt en scheelziet van de hoofdpijn. Maar de werking is super. Binnen 30 minuten geen hoofdpijn meer, misselijkheid na een uur weg

26-10-2012 | Man | 43
zolmitriptan
Het is opvallend hoeveel ik herken in de ervaringen van anderen. Punten die steeds terug komen, linker nekspier, hoofdpijn boven linker oog, hoofdpijn bij gebruik van alcohol. Het zijn deze dingen waar ik ook last van heb en ik ben dus ook enorm geholpen met zomig. Bijwerken in de vorm van dorst en sloomheid heb ik ook regelmatig maar de zijn lang niet zo problematisch al[lees meer...]s de migraine (-:

12-01-2012 | Man | 65

19-10-2011 | Man | 50
zolmitriptan
Gebruik Zomig inmiddels vele jaren. Ik ben er zeer tevreden over. Hoef me niet meer ziek te melden bij een migraine aanval. Als ik het voel aankomen neem ik direct Zomig.

12-09-2009 | Man
zolmitriptan
Tijdig innemen voorkomt altijd een aanval.