Keelpijn (22 meningen)
Aften (3 meningen)

04-01-2015 | Vrouw | 56
oxychinoline (1mg)
Aften
Na wat gegoogle blijken de gele tabletjes in veel andere landen nog wel verkrijgbaar onder de naam NeoChinosol (alleen om de mondholte te ontsmetten - gorgelen).

09-03-2019 | Vrouw | 57
oxychinoline (100mg)
Keelpijn
Bij mij begint verkoudheid altijd met een keelonsteking. Een paar maanden gelden heb ik het nog gehad en ben er flink ziek van geweest. Eergisteren kreeg ik weer last van keelpijn. “Daar gaan we weer....(zucht)” dacht ik.. Ik herinnerde me dat mijn moeder mij vroeger in zulke gevallen mij met surperol liet gorgelen. Gelukkig had ik het nog (erg oud: tabletjes te oplossen [lees meer...]in water) in de medicijnla liggen. Toch maar eens proberen.... 3x keer per dag gegorgeld en na twee dagen is de keelpijn over. Enige nadeel is dat het vies smaakt, het bijt in de keel. Maar dat vind ik niet erg. Dus volgens mij werkt dit goed.

07-12-2018 | Vrouw | 57
Keelpijn
Op maandagavond laat voelde ik dat ik grieperig werd (of snipverkouden): koorts, stijve spieren, zere gewrichten, loopneus, zware oogleden, keelpijn en algehele lamlendigheid. "O, jee, dat gaat een week duren", dacht ik. Op dinsdagochtend meteen begonnen mijn keel te ontsmetten door te gorgelen met een mespunt Superol in een glas water. Die dag drie keer gedaan en de hele [lees meer...]dag slap en met koorts in bed gehangen. De tweede dag 's morgens nog tweemaal gegorgeld en in de loop van de dag verdwenen de symptomen en was mijn temperatuur weer normaal. Mijns inziens heb ik door te gorgelen met Superol de verspreiding van de infectie vanuit de keelholte weten te voorkomen. Aan het eind van de woensdag was ik weer zo fit als een hoentje. Niks week ziek... In anderhalve dag was de infectie mijn lijf uit gejaagd. Superol is héél smerig en ook héél werkzaam! Topspul. Verkrijgbaar in het buitenland en bij apotheek (poeder).

30-10-2021 | Vrouw | 58
Verkoudheid
Ik kreeg dit middel ooit van mijn moeder toen ik 11 en verkouden was en die me vertelde te gorgelen en het daarna door te slikken. Niet alleen was dat afschuwelijk, ik werd 's nachts wakker met ogen die zo opgezwollen waren dat ik er niet meer door kon kijken, wat dagen heeft geduurd. Was dus functioneel blind. Behoorlijk eng kan ik je vertellen. Tegenwoordig (ben 50 + ) h[lees meer...]eb ik een aanhoudende hoestklacht, soms denk ik dat het nog steeds van dat middel komt, alsof mijn slijmvliezen een laagje missen. Zal wel onzin zijn. In ieder geval: als je het geeft aan je kind: niet laten doorslikken! Om dit te kunnen posten moet ik bovenstaand invullen, maar ik heb dus geen idee over de effectiviteit bij normaal gebruik

25-07-2020 | Vrouw | 58
oxychinoline (100mg)
Keelpijn
Ouderwets maar zeer effectief gorgelmiddel bij beginnende keelpijn en andere ontstekingsproblemen in de mondholte. Werkt snel. Enige nadeel is dat het buitengewoon vies smaakt (zwavel). Uit de handel gehaald door big pharma (net als dermatol) maar gelukkig nu weer verkrijgbaar, zij het tegen een veel hogere prijs. Desondanks nog steeds een aanrader.

30-09-2019 | Vrouw | 59
Keelpijn
Kunt u mij ook meedelen waar ik het kan kopen? Ik kan het nergens meer vinden. Ook ik zweer bij Superol tabletten. Ben naarstig op zoek

28-08-2014 | Vrouw | 59
Keelpijn
Ik ken het product superrol al heel lang en nam het om te gorgelen bij keelpijn maar ook bij kiespijn.. nu heb ik mijn ellebogen erg ruw/ pijnlijk sinds 2 dagen dep ik de ellebogen met oplossing superrol en het is weg. ben super tevreden gelukkig dat superrol te krijgen is bij Bik en Bik apotheek

13-01-2012 | Vrouw | 60
Allergie

11-02-2013 | Man | 65
oxychinoline
Ontsmetten in het algemeen, wondjes, keelpijn, zweren, etc Ook hier hebben de HEAO'ers weer toegeslagen. Dus iets wat werkte is verziekt. weet je wel wat dat kost!!!!?

08-01-2020 | Man | 66
Keelpijn
Bij de eerste verschijnselen van een beginnende keelpijn gelijk een mespunt Superol Poeder oplossen in een glas warm water en een slok nemen en achter in de keel gorgelen. Een paar keer per dag en binnen 2 dagen is je keelpijn verdwenen. Het heeft, zoals velen al schrijven, een vieze smaak. Het effect is echt super. Zeer aan te bevelen.

16-08-2011 | Man | 66
Keelaandoening mondblaasjes
reeds jarenlang tot volle tevredenheid in gebruik, echter nu niet meer verkrijgbaar hetgeen zeer spijtig is.

18-01-2020 | Vrouw | 69
Keelpijn
Bij ons thuis, vroeger (1960), werd dit al gebruikt bij beginnende keelpijn; tabletjes die in water werden opgelost. Heb ze altijd in huis gehad totdat het middel uit de verkoop werd gehaald. Tot mn grote opluchting is het in poedervorm gewoon online in NL verkrijgbaar. Het is zeer effectief bij keelpijn, meer dan welk zuigtablet ook. Niet gebruiken tijdens zwangerschap [lees meer...]en borstvoeding.

18-09-2019 | Man | 69
Keelpijn
Vanmorgen wakker geworden met keelpijn, vooral bij het slikken. Dat is voor mij altijd het begin van ernstige verkoudheid en/of griep. Gelukkig herinnerde ik me het buisje Superol tabletjes dat ik nog had. TIEN jaar voorbij de gebruiksdatum maar ik heb 't toch maar gebruikt. Oplossen in warm water (zéér slecht oplosbaar), en langdurig gorgelen. Binnen enkele uren was d[lees meer...]e keelpijn weg. Ooit heb ik geprobeerd een nieuw buisje te kopen maar de drogist vertelde mij dat het medicijn allang verboden was ! Vandaar dat ik heel erg zuinig ben op de weinige overgebleven tabletjes. P.S. Zojuist ontdekte ik dat Superol wel degelijk nog steeds verkrijgbaar is !

03-05-2016 | Vrouw | 72
Keelpijn
Bij beginnende keelpijn direct gorgelen, mespunt in glaasje water, (oplossen in beetje heet water, dan koud erbij) kreeg maandagavond hevige keelpijn, slikken erg pijnlijk. Gegorgeld ca. 22.00 uur, om 03 en 06 uur weer. Dinsdagochtend was de keelpijn grotendeels weg

02-12-2021 | Vrouw | 78
Keelpijn
Heb de pilletjes waarschijnlijk al meer dan 30 jaar in huis. Oplossen in wat water en dan een keer of 5 gorgelen per dag. Smaakt smerig, maar zeer effectief.

11-01-2015 | Man | 78
Aften
Ik ben intussen 78 jaar oud en heb al aften vanaf mijn vroege jeugd. Sinds ik Superol gebruik in opgeloste vorm, ben ik binnen drie dagen van die vervelende ontstekingen af. Tegenwoordig kun je poeder online bij Bik bestellen. Wat een uitkomst!