Keelpijn (21 meningen)
Aften (3 meningen)

16-12-2010 | Vrouw
Keelpijn
Soms vergeet ik hoe goed dit medicijn werkt. Bij beginnende keelpijn een zuigtabletje en je kan weer een paar uur gewoon praten en slikken. Voel je je direct een stuk minder ellendig. De enige bijwerking is dat daar waar je het tabletje legt, verdoofd raakt. Trachitol werkt hetzelfde, weet niet goed welk medicijn goedkoper is.

08-07-2010 | Man
super,

22-05-2010 | Vrouw
Ontstekingen
Superrol was een super middel voor ontstekingen. Zelfs een van m`n kinderen (8) spoelde met superrol zonder zeuren maar was wel binnen 2 dagen van zijn blaren af die hij in zijn mond had.Waarom is dit middel uit de schappen gehaald zo jammer.

05-10-2011 | Man | 35
Hevige keelpijn
Ik ben ieder jaar ronde deze periode de pineut. Met het veranderende weer altijd verkouden en keelpijn. Jaartje geleden online webwinkel (Bik-Bik.nl) ontdekt waar ze het (helaas wel in poedervorm) verkopen. Ben met superol in 2 dagen van m'n keel klachten af.

26-03-2020 | Man | 36
Keelontsteking
Superol begon ooit als pilletjes om te gorgelen. Maar die kun je tientallen jaren bewaren, dus de fabrikant stapte over naar (slecht werkende) zuigtabletten. Superol (pillen/poeder) is multifunctioneel. Werkt voor keelpijn, maar kan ook wonden ontsmetten.. Bij beginnende keelontsteking dien je dit te gebruiken Dit heb ik gemiddeld 2/3 keer per jaar, en als ik niets[lees meer...] doe, heb ik een antibiotica nodig. Ik merk dat als ik gorgel met superolpoeder (vroeger waren dit pilletjes), dat ik er met 3 dagen compleet vanaf ben. Dit is vaak net het verschil tussen wel/geen antibiotica nodig hebben. Ze zouden dit goedkoop moeten maken, en in de basisverzekering stoppen. Scheelt bergen met antibiotica gebruik.

07-10-2019 | Vrouw | 39
Keelontsteking
Werkt prima bij eerste tekenen van keelpijn meteen een mespuntje oplossen in water en ‘gorgelen’. De tabletjes zijn niet meer te koop ik bestel het inmiddels al jaren bij de enige drogist die het volgens mij nog zelf maakt. In Leiden.

20-11-2021 | Vrouw | 44
oxychinoline (3)
Keelpijn
Online gelukkig weer tekoop in 3 gram poeder in een bakje. €6,00 . Smaakt vies maar werkt super goed tegen keel pijn.

07-02-2017 | Man | 48
oxychinoline (0,1g)
Keelpijn
Superol moet je gorgelen en daarna uitspugen, smaakt vies maar werkt super.

22-06-2012 | Vrouw | 49
Kiespijn
Ik had pijnlijk tandvlees, 6 maanden na een wortelkanaalbehandeling. Samen met een kuurtje peniciline en spoelen 2 x daags na het poetsen is mijn klacht zo goed als verdwenen reeds na twee dagen. Ik ga nog even door met de kuur en spoel nog 1x per dag, tot het helemaal genezen is.,

08-04-2019 | Man | 50
Keelpijn
Voor mij is het echt een wondermiddel. Bij opkomende keelpijn of verkoudheid gorgel ik ermee (zo diep mogelijk in de keel laten komen) en ontsmet na het snuiten mijn neusgaten. Binnen 2 dagen is elk beginnend probleem verdwenen. Het smaakt walgelijk, maar werkt fantastisch!

05-12-2012 | Vrouw | 50
Keelpijn
Via mijn vader gebruik ik al sinds mijn jeugd dit medicijn / gorgel-ontsmettingsmiddel. Ben zo super blij dat het nog steeds te verkrijgen is bij Bik en Bik te Haarlem. Echt gewoon super. Eerlijk is eerlijk, de smaak is dramatisch maar het werkt echt en daar gaat het toch om.

30-07-2011 | Man | 50

27-08-2015 | Man | 54
oxychinoline (3mg)
Aften
Laatste maanden regelmatig aften; huisarts schreef medicatie voor maar die werkte niet, ik moest geduld hebben. Op advies van collega Superol gekocht: snel resultaat, alleen nog niet definitief.. Veel beter dan reguliere medicatie.

21-03-2017 | Man | 55
oxychinoline (50mg/ml)
Keelpijn
Met name effectief bij beginnende keelpijn. Direct gorgelen voorkomt in meeste gevallen ellende. Ben nogal van het experimenteren, dus door zout water gemengd bij hevige neusverkoudheid en dat ingesnoven. Niet weg maar wel enorm verminderd, van verstopt naar nauwelijks loopneus. Opgelost en als inhalatiespray bij slijmhoest ook geprobeerd, geen resultaat voor zover ik wee[lees meer...]t. Helaas voorkomt de smaak dat gezinsleden er ook snel naar grijpen...gevolg onnodige keelpijn. Schandalig dat zo'n goed werkend middel eruit ligt door hoge toelatingskosten, zuigtabletten waren echt heel goed, nu blijft het behelpen met gorgelen.

01-02-2012 | Man | 55
Keelontsteking
hallo goed nieuws voor alle trouwe Superol fans, het is tegenwoordig in poedervorm te verkrijgen, oa bij Bik & Bik drogisterijen (online verkoper) dit schijnt makkelijker te zijn voor degenen die het gebruiken om te gorgelen, maar het belangrijkste is het is er dus nog. Wellicht dat er ook nog verkooppunten zijn die de bekende buisjes hebben Ik hoop dat deze info bruik[lees meer...]baar was

04-01-2015 | Vrouw | 56
oxychinoline (1mg)
Aften
Na wat gegoogle blijken de gele tabletjes in veel andere landen nog wel verkrijgbaar onder de naam NeoChinosol (alleen om de mondholte te ontsmetten - gorgelen).

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum