Aerinaze

desloratadine/pseudo-efredine

22-02-2019

Griep

Zeer veel last van bijwerkingen, kan niet gewoon functioneren wanneer ik dit neem en moet hele dag in bed liggen
08-02-2018

Aerinaze (desloratadine/pseudo-efredine)

Al drie weken liep ik moe en had ik last van slijmen en hoest. Sinds maandag heb ik er een zware neusverkoudheid bij.Mijn huisarts zegt dat het om het RSV-virus gaat en schreef me medrol 4 mg voor ( 2 's morgens gedurende 5 dagen) en aerinaze ( 1 's morgens ).We zijn nu 4 dagen ver...ik voel me nog even ziek, nu nog last van maag bij, dus weinig eetlust. Ik kan wel overd[lees meer...]ag door mijn neus ademen en heb geen hartkloppingen , integendeel, ik sleep me vooruit en zou niks anders doen dan slapen.
02-02-2018

Verkoudheid

In totaal nu 3 tabletten genomen en ik stop er mee. Bijwerkingen te veelvuldig en heftig. Medicijn werkt effectief, te effectief... Algehele 'onwel gevoel' dat er bij komt is te aanwezig.
16-01-2018

Sinusitis

Direkt open neus,maar geen oog dicht gedaan.Braakneigingen daarna,nerveus,onrustig.1 dag 1 genomen en dan 2 per dag,nu stop ik ermee teveel bijwerkingen.In totaal 3 tabletjes.
08-11-2017

Bijholteontsteking

Ik heb er 1 van ingenomen, maar de rest weggegooid. Ik loop nog liever met een verstopt oor dan met een bloeddruk van 220.
01-10-2017

Bijholteontsteking

Belangrijk toch te weten dat er aan iedere medaille een keerzijde is, ik heb seizoensgebonden sinusitis, maar dit x viraal. Arts schreef mij Aerinaze voor doch in de apotheek was men daar niet al te enthousiast over. Ik neem nl. betablokkers en ben bekend met heftige tachycardie en ritmestoornissen (extra systolen), doch 1 per dag genomen en meteen kreeg ik er last van, ma[lees meer...]ar neus werd vlak na inname plots geheel vrij om te ademen, ik begon te twijfelen want ik kan plots ook heel slecht nadenken alsof er pure chaos heerst, tevens sta ik op een dieet om gewicht aan te komen en kon ik niets eten, zowel niet wegens pure afkeer van voeding, plots als dat ik ervan moest overgeven! Ik had een beetje (enkele beten) van een boterham gedaan en stuikte bijna in elkaar terwijl ik 10 minuten later aan het braken ging. Doch gezien het feit je aan het uitzieken bent, vind ik dit medicijn zeker niet minder, ik ben nl gewoon erg gevoelig voor bijwerkingen van quasi alle medicijnen (hoe dan ook voel ik die in grote mate, bijna altijd). Ook altijd droge mond maar beschouw dit als een pluspunt want veel drinken is gezond en dat deed ik bijna niet ... zeker aanbevolen voor de niet hartpatient doch met voorzichtigheid geboden want volgens mij kan een pilletje teveel al veel ellende veroorzaken. neem het maar niet te lang!
20-04-2017

Verkoudheid

Ik heb een verkoudheid met veel druk op de sinussen en een constante verstopte neus. Dit medicijn is mij voorgeschreven door een andere dokter dan mijn huisdokter (deze was immers op verlof). De eerste dag heb ik eigenlijk weinig gemerkt, mijn neus bleef echter wel redelijk goed open tijdens de nacht. Op de 2e dag is de enorme nervositeit en moeite met concentratie begonne[lees meer...]n. Ik moet dit medicijn in totaal 5 dagen nemen, maar ik denk dat ik liever een verstopte neus heb dan dit gevoel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum