Ervaringen met Fluticason neusspray

fluticason

acute hoofdpijn misselijkheid hoofdpijn jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam bittere smaak allergie jeuk in mijn oren zichtproblemen slaperigheid

Allergie (30 meningen)
Tinnitus (3 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

18-07-2024 | Vrouw | 23
Bijholteontsteking

neus sinus pijn oogproblemen hoofdpijn

Sinds Avamys er niet meer is last van veel bijwerkingen. Sinds de andere merken moeten worden gebruikt, voor het eerst last van mijn ogen. Gebruik avamys meer als 10 jaar en nog nooit deze bijwerkingen gehad.

03-07-2024 | Vrouw | 47
fluticason (50ug/do)

neusverkoudheid misselijkheid verstopte neus hoofdpijn

Jaren Avamys gebruikt zonder problemen. Daarna de fluticason neusspray 27.5 gekregen omdat Avamys niet meer leverbaar is. Was ik redelijk tevreden over. Nu de 50mg gekregen omdat de 27.5 niet meer leverbaar is. Wat een rampenspul. Wie verzint het om een neusspray voor allergieën een geur te geven van zware bloeiende bloemen ? Sta na gebruik nog een kwartier te kokhalzen. [lees meer...]En het helpt voor geen meter. Verstopte neus, loopneus, hoofdpijn, jeukende oren, en nog eens misselijk ook. Geef mij de Avamys maar weer terug !

08-06-2024 | Man | 32

vermoeidheid duizeligheid paniekaanvallen neusbloedingen

In verband met vaak terugkerende vocht achter het trommelvlies deze neusspray gekregen. Eerste weken 1x per dag 2 pufjes per neusgat en later 2x per dag 2 pufjes per neusgat. Aangezien de klachten niet minder werden werd ik doorgestuurd naar de KNO, deze heeft de dosis verhoogd naar 2x per dag 4 pufjes per neusgat. Al lange tijd sinds het gebruik last van duizeligheid[lees meer...] en licht in het hoofd, had niet meteen de link met dit middel gelegd, maar nadat mijn dosis naar 16 pufjes per dag was gezet kreeg ik enorme last van duizeligheid, wazig in het hoofd, doodmoe en sterkte paniekaanvallen. In overleg met arts gestopt met dit medicijn. De klachten namen daarna snel af. Nu alleen nog last van lichte verkoudheid en minder reuk sinds het stoppen. Maar ik denk dat het komt door het herstel van het neusslijmvlies.

29-05-2024 | Vrouw | 51

misselijkheid acute hoofdpijn

Na jaren Avamys te hebben gebruikt naar tevredenheid, fluticason gekregen. De eerste 4 letters zeggen het al. Echt flut. Nu budesonide gekregen. Werkt beter, maar ik hoop echt dat Avamys weer terugkomt.

22-04-2024 | Vrouw | 52
Hooikoorts

allergie jeuk in en rond de ogen Jeuk over het hele lichaam jeuk in mijn oren acute hoofdpijn slaperigheid

Avamys is niet meer leverbaar en nu dit gekregen. Mijn hooikoorts klachten waren altijd onder controle, nu is het ineens in zeer heftige mate terug. Waardeloos.

18-04-2024 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Ik wil graag een tip hier vermelden. Ik heb zelf jarenlang Avamys gebruikt na een lange zoektocht naar een echt helpend medicijn tegen hooikoorts. Omdat het nu niet meer leverbaar is en ik de negatieve verhalen over fluticasonfuroaat alternatieven had gelezen, heb ik de gok gewaagd om de nieuwe neusspray van A. Vogel, Pollinosan met Ectoin te gaan gebruiken. En deze werkt [lees meer...]eigenlijk bovenverwachting voor mij! De oude Pollinosan tabletten hielpen vroeger overigens niet. Dus zoek je naar een alternatief, zonder bijwerken, is dit echt een topper. Ik schrijf niet snel iets op forums, maar ik hoop hiermee anderen te helpen : )

28-03-2024 | Vrouw | 30

bittere smaak

Neusspray gekregen voor hooikorts allergie. 3 weken aan een stuk door gebruikt.. week gestopt en nu krijg ik ineens bijwerkingen zoals vieze bittere smaak in mijn mond, het is zo erg dat ik niet eens meer kan eten want niks smaakt meer.. vreselijk

24-03-2024 | Man | 68
fluticason (1mg/ml)
Hooikoorts
Ik gebruik het een half jaar. S'morgens 2 snuifjes per neusgat. Sindsdien zijn verstopte neus, jeuk en niezen grotendeels verdwenen. Daarbij is mijn nachtrust aanzienlijk verbeterd.

16-03-2024 | Man | 85
Verkoudheid
Geen effectiviteit. Al 2 weken gebruikt. Hoest en slijm niet vermindert.

05-03-2024 | Vrouw | 72

zichtproblemen spasme

Met Avamys geen problemen. Die verstuiver werkte perfect. De flutication loopt helemaal de keel in. Na 3 maanden dit middel genoemde klachten. Zelfs naar de neuroloog en daar alle mogelijke onderzoeken gehad . Veel kosten dus voor de maatschappij. Gestopt met de flutication en geen klachten meer.

27-02-2024 | Vrouw | 46
Huisstofallergie
Ik heb een huisstofallergie maar er lijkt wat meer aan de hand te zijn. Dagen erbij van continu niezen en tranende ogen. Huisarts had dit voorgeschreven en vanaf zo goed als dag 1 overal vanaf en weer energie. Niet de negatieve ervaring dus zoals anderen, geen last van bijwerkingen.

12-02-2024 | Man | 36
fluticason (27,5ug/do)
veel bijwerkingen je hele neusvlieslijm gaat juist kapot door dit medicijn bloeden, er moet een medicijn komen die het neusslijmvlies juist beschermd en ontsteking remmend is door de droogte komen alle pollen direct op je huid waardoor de hooikoorts erger is, het slijm snot beschermd je neus en heb je nodig

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een ramp van een medicijn. Het werkingsmechanisme/verstuiver werkt niet goed, waardoor de vloeistof niet goed naar binnen komt maar eruit sijpelt. Ook verstuift het in dikke, grote druppels en komt zo niet goed daar waar het moet werken. Ik hoopte nog dat ze Avamys terug zouden halen, maar na dit alles gelezen te hebben geen hoop meer. Wat nu? Straks als het lente en z[lees meer...]omer wordt kan ik niet meer naar buiten. Voor de fabrikant (Basic Pharma): dit medicijn werkt gewoon niet!

13-01-2024 | Vrouw | 68
Verkoudheid
ik kwam bij de huisarts voor m,n oor,nog geen eens verkouden. en waarschijnlijk de buis van eustastieus.geef ze mij eerst xylometeazoline. en na 2 dagen mee gestopt. met reden me niet lekker voelen misselijk en naar in m,n hoofd. dus ik weer terug en kreeg ik fluticason propionaat daar ook mee begonnen en na 2 dagen voelde ik mij weer ziek.dus weer weggedaan. na een pa[lees meer...]ar dagen dacht ik ik ga het weer proberen en weer een recept gevraagd voor fluticasonpropionaat 50. ik wilde mij niet aanstellen en weer eraan beginnen. ik gebruik ook antidepressiva. dus vol goede moed begonnen 1×per dag 2x spuiten in elk neusgat. nou dezelfde dag voelde ik mij weer niet goed worden,en nog 3 dagen volgehouden en heel naar in m,n hoofd om dol van te worden en last van m,n ogen die ik al een tijd geleden heb laten behandelen voor staar,waar ik last van heb. maar het ergste is m,n hoofd.vreselijk.morgen stop ik ermee wat een rotzooi is dat. ik vroeg nog kan ik dat met mijn andere medicijnen gebruiken,antwoord ja hoor. ze geven maar wat mee. zonder te beseffen wat het met je doet. wat een rotzooi is dat. gebruik het nooit. ik wilde het niet geloven van andere,maar ik heb het nu weer ondervonden.het is gewoon gif . ik hoop dat het nog goed komt.

25-12-2023 | Vrouw | 24
fluticason (27,5ug/do)
Na 2 jaar Avamys dit nieuwe goedje meegekregen van de apotheek want Avamys is niet meer leverbaar. Ik kreeg Avamys ivm chronische verkoudheid, allergie en hooikoorts. Sinds ik deze andere neusspray heb en in gebruik heb, ruikt de omgeving naar chloor, daarnaast lopen mijn holtes vol en heb ik vrijwel dagelijks hoofdpijn. Oftewel alle klachten die ik had voor ik Avamys kree[lees meer...]g zijn terug door deze lullige neusspray.

11-12-2023 | Man | 53
fluticason (50ug/do)
ik heb deze neus spray gekergen van mijn huisarts omdat Flixonase neus druppels niet meer verkrijgbaar is omdat het bedrijf gestopt is met het produceren er van . ik heb het 3 dagen gebruikt .ik wou dat ik het nooit had gebruikt wat een bocht is dit spul ik had heel de dag een droge mond vieze chemiese smaak in me mond eet slust was weg proefde me eten niet meer ik ro[lees meer...]ok heel de dag een soort van chemische lucht wat je kan vergelijken met Glassex maar dan zurig chemisch vooral bij het warm eten en hoofdpijn werd misselijk er van .ik ben nu 1 dag gestopt ruik het nog steeds ik hoop dat het weg ga die gore lucht . mensen die dit lezen denk goed na voor je deze troep ga gebruiken het is echt wagelijk spul

Thyrax Duotab (876) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (629) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (604) - Antibiotica - penicillines breedspectrum