Fluticason neusspray

Huisstofallergie (2 meningen)
Tinnitus (1 mening)
Ademhalingsproblemen (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Avamys (86 meningen)
Nasonex (69 meningen)
Fluticason neusspray (60 meningen)
Flixonase neusspray/neusdruppels (57 meningen)
Prevalin neusspray (47 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 7
29-01-2019

Fluticason neusspray (fluticason)

Ik heb er heel veel baat bij. Door een ander medicijn zwelt mijn neusslijm op en bemoeilijkt het ademen. Sinds ik fluticason gebruik is dat verdwenen. Ik hoef het niet eens het hele jaar door te gebruiken. Met name vanaf september doe ik ongeveer 2 of 3 keer per week een snufje in elk neusgat. Het valt me op bij gebruik van dit spul dat ik niet meer verkouden word. Het lij[lees meer...]kt er ook op dat de griep aan mij voorbij gaat, sinds ik dit spul gebruik. Waarschijnlijk omdat in dik neusslijm graag virussen gaan nestelen. Er staat op de verpakking dat het 3 maanden houdbaar is. Onzin. Ik gebruik 1 flesje hele jaar door al jaren en ik leef nog steeds.
21-12-2018

Verkoudheid

Krijg er huiduitslag van en zwellingen in mijn gezicht. Ook bloedingen in de neus, waar ik weer een zalfje voor heb gehad. Daarnaast ook een pijnlijke neus en gezwollen. Voor de ontsteking in mijn neus (door verkoudheid) heeft het wel geholpen, maar veel te veel bijwerkingen voor mij.
09-10-2018

Allergie

Al vanaf m'n 28ste jaar een heftig huisstofmijt patient. Ingespoten geeft de Fluticason een bijtende sensatie in mijn neus en het irriteerd tot in de ogen (droge ogen gevoel). Ik vraag me af of deze rotzooi misschien verantwoordelijk is voor het ontstaan van poliepen? Lost verstoppingen niet op ! Om verstopping op te lossen helpt Zeezout opgelost in gekookt water - afgekoe[lees meer...]ld ingebracht met behulp van een navulbaar neusspray flesje - een veel beter resultaat, en dat bijt of irriteerd helemaal niet.
03-10-2018

Allergie

Ik heb dit medicijn gebruikt tegen allergieen voor huisstofmijt, huisdieren en bomen/pollen. Bij het begin van het gebruik kreeg ik last van mijn ogen en stressaanvallen. Ik heb toen in overleg met de huisarts dagelijks halve doseringen genomen. Dit ging goed, tot ik er na een tijdje mee wilde stoppen. Ik kreeg toen weer last van mijn ogen (wazig zicht en blinde vlekken), [lees meer...]en dit heeft meer dan een half jaar voortgeduurd. Dit heeft voor veel problemen op mijn werk gezorgd en uiteindelijk zelfs tot een burnout. Ik zie dit medicijn daarom als een vergif en zou het nooit aan iemand aanraden. Gebruik je het wel, let dan goed op.
01-10-2018

Acne/puistjes

Behoorlijk huiduitslag op borst en rug. Enorme hartkloppingen en moe / duf
21-06-2018

Fluticason neusspray (fluticason)

Ben al maanden zwaar verkouden, extreem veel niezen, veel snuiten en als ik me buk druppelt er zoutwater uit mn neus, ik praat nasaal en smaak en reuk zijn ernstig verstoord. Fluticason helpt mij niks, nu na een week, want ik merk geen verbetering maar ook geen bijwerkingen.
09-06-2018

Hooikoorts

Erg veel bijwerkingen, hartkloppingen, hoog cholesterol, hoofdpijn, spierpijn en rugpijn. Duurde lang voordat ik doorhad dat het door dit medicijn kwam. Nu gestopt en alle klachten zijn binnen twee weken weg. Puur gif! Werkte wel om neus open te houden maar hield verslaving in stand!
29-04-2018

Hooikoorts

Neusspray helpte tegen hooikoortsverschijnselen wanneer er niet al te veel pollen in de lucht waren. Inname was irritant wegens de neusspray (flesje overal meenemen) en hoeveelheid (2x per dag, 2x in elk neusgat). Wegens veel gebruik ook snel op. Geen bijwerkingen, maar net na het sprayen treedt er enige lichte irritatie op. En het ruikt niet lekker :)
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!