Fluticason neusspray

Tinnitus (1 mening)
Ademhalingsproblemen (1 mening)

29-01-2019

Fluticason neusspray (fluticason)

Ik heb er heel veel baat bij. Door een ander medicijn zwelt mijn neusslijm op en bemoeilijkt het ademen. Sinds ik fluticason gebruik is dat verdwenen. Ik hoef het niet eens het hele jaar door te gebruiken. Met name vanaf september doe ik ongeveer 2 of 3 keer per week een snufje in elk neusgat. Het valt me op bij gebruik van dit spul dat ik niet meer verkouden word. Het lij[lees meer...]kt er ook op dat de griep aan mij voorbij gaat, sinds ik dit spul gebruik. Waarschijnlijk omdat in dik neusslijm graag virussen gaan nestelen. Er staat op de verpakking dat het 3 maanden houdbaar is. Onzin. Ik gebruik 1 flesje hele jaar door al jaren en ik leef nog steeds.
21-12-2018

Verkoudheid

Krijg er huiduitslag van en zwellingen in mijn gezicht. Ook bloedingen in de neus, waar ik weer een zalfje voor heb gehad. Daarnaast ook een pijnlijke neus en gezwollen. Voor de ontsteking in mijn neus (door verkoudheid) heeft het wel geholpen, maar veel te veel bijwerkingen voor mij.
09-10-2018

Allergie

Al vanaf m'n 28ste jaar een heftig huisstofmijt patient. Ingespoten geeft de Fluticason een bijtende sensatie in mijn neus en het irriteerd tot in de ogen (droge ogen gevoel). Ik vraag me af of deze rotzooi misschien verantwoordelijk is voor het ontstaan van poliepen? Lost verstoppingen niet op ! Om verstopping op te lossen helpt Zeezout opgelost in gekookt water - afgekoe[lees meer...]ld ingebracht met behulp van een navulbaar neusspray flesje - een veel beter resultaat, en dat bijt of irriteerd helemaal niet.
03-10-2018

Allergie

Ik heb dit medicijn gebruikt tegen allergieen voor huisstofmijt, huisdieren en bomen/pollen. Bij het begin van het gebruik kreeg ik last van mijn ogen en stressaanvallen. Ik heb toen in overleg met de huisarts dagelijks halve doseringen genomen. Dit ging goed, tot ik er na een tijdje mee wilde stoppen. Ik kreeg toen weer last van mijn ogen (wazig zicht en blinde vlekken), [lees meer...]en dit heeft meer dan een half jaar voortgeduurd. Dit heeft voor veel problemen op mijn werk gezorgd en uiteindelijk zelfs tot een burnout. Ik zie dit medicijn daarom als een vergif en zou het nooit aan iemand aanraden. Gebruik je het wel, let dan goed op.
01-10-2018

Acne/puistjes

Behoorlijk huiduitslag op borst en rug. Enorme hartkloppingen en moe / duf
21-06-2018

Fluticason neusspray (fluticason)

Ben al maanden zwaar verkouden, extreem veel niezen, veel snuiten en als ik me buk druppelt er zoutwater uit mn neus, ik praat nasaal en smaak en reuk zijn ernstig verstoord. Fluticason helpt mij niks, nu na een week, want ik merk geen verbetering maar ook geen bijwerkingen.
09-06-2018

Hooikoorts

Erg veel bijwerkingen, hartkloppingen, hoog cholesterol, hoofdpijn, spierpijn en rugpijn. Duurde lang voordat ik doorhad dat het door dit medicijn kwam. Nu gestopt en alle klachten zijn binnen twee weken weg. Puur gif! Werkte wel om neus open te houden maar hield verslaving in stand!
29-04-2018

Hooikoorts

Neusspray helpte tegen hooikoortsverschijnselen wanneer er niet al te veel pollen in de lucht waren. Inname was irritant wegens de neusspray (flesje overal meenemen) en hoeveelheid (2x per dag, 2x in elk neusgat). Wegens veel gebruik ook snel op. Geen bijwerkingen, maar net na het sprayen treedt er enige lichte irritatie op. En het ruikt niet lekker :)
12-03-2018

Fluticason neusspray (fluticason)

Ik heb deze neusspray voorgeschreven gekregen door de huisarts vanwege opgezette slijmvliezen in neus en keel. Een aantal uren na de eerste inname ging ik me erg onrustig voelen. Ook kreeg ik last van een hoge bloeddruk. Die nacht ook heel slecht geslapen. Dit heeft anderhalve dag aangehouden. Ik neem het niet meer in.
29-12-2017

Allergische reactie

Had bijna alle weekeinde en loop neus leek wel en kraantje die open stond ging de hele dag door behalve niet als ik op me rug lag. Maar zins dien is me tong steeds stuk, kon niet achter halen waarvan, maar ben er nu achter gekomen door weer met een loop neus te lopen nu alle dagen dat me tong weer genezen is na bijn 2 jaar, de huisarts wist ook niet hoe het kon. Dus ben i[lees meer...]k zelf van alles gaan uitproberen, niets hielp, totdat ik dacht ja toen is het ongeveer begonnen, en het klopt dus. Wil het nieuwe jaar door verwezen worden naar de kno arts want ik wil er echt mee stoppen, me tong gaat anders helemaal stuk. Fabriek focus care
27-07-2017

Allergie

Ik ben zeer niet tevreden met deze medicijn. Er zit veel meer dan wat op de bijsluiter staat. Zeer gevaarlijk medicijn, het is namelijk een corticosteroïd dat staat niet op de bijsluiter. Ik heb zeer veel klachten gehad van hartritmestoornis, heel vervelend. Ik moest de Amerikaanse bijsluiters laten zoeken, want de Europese versie zegt niet alles. Ik raad u aan om goed na [lees meer...]te kijken over dit medicijn. Het maak uw allergieën goed, maar beschadigt iets anders in uw lichaam. Dit is al de 2de keer dat ik dezelfde bijwerking krijg na 3 jaar. Nu het is duidelijk dat dit medicijn de oorzaak was. Ik dacht dat ik hartproblemen had.
16-07-2017

Allergie

Door mijn allergie (hooikoorts en huisstofmijt) die ik al jaren heb ben ik Otrivin neusspray gaan gebruiken. Tot op het punt dat ik zelfs in de winter niet meer zonder kon. De afgelopen 5 jaar gebruikte ik Otrivin non-stop! Ik ben minstens 1 keer per week ernstig verkouden met alle ongemakken van dien. Afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt en naar mijn huisarts gegaan en d[lees meer...]ie heeft mij Fluticason voorgeschreven. Vrijdagavond was een ongemakkelijke avond en nacht. Gisteren was te doen en nu (zondagochtend) Heb ik 2 neusgaten wijd open en ben ik voor het eerst niet snotterig. Wauw!! :-) Ik kan dit iedereen aanraden, voor je gezondheid natuurlijk, maar ook zeker voor je portomonee. Ik bespaar me gauw 25 euro per maand.
05-07-2017

Gehoorverlies

Deze neusspray gebruik ik in verband met inwendige verstopte oren. de spray zorgt ervoor dat mijn oren weer langzaam open gaan. Ik ben zeer tevreden over de neusspray het werkt al na een week. Deze neusspray doet wat hij moet doen. Een top medicijn.
09-05-2017

Verkoudheid

Voorgeschreven door huisarts ivm hardnekkige verkoudheid. Na enkele dagen kwam er rode drab uit mijn neus en begon deze op te zetten en beurs aan te voelen. In overleg met huisarts gestopt met gebruik en overgestapt op antibiotica.
12-04-2017

Fluticason neusspray (fluticason)

Ik kreeg dit voorgeschreven ivm een chronische ontsteking in mijn neus. Deze neusspray zorgt er echter voor dat de boel juist erg ontstoken raakt in plaats van dat het de klachten tegengaat. Ik moest er meteen mee stoppen dus. Flixonase neusdruppels werken daarentegen wel. In de Fluticason neusspray moet dus net een ander bestanddeel zitten waar ik niet tegen kan...
14-03-2017

Bijholteontsteking

Sinds 20 jaar gebruik ik 2 x per dag deze spray naar volle tevredenheid zonder enige bijwerkingen. Ik heb een afwijkende neus en veel holteproblemen met ontstekingen. Daarnaast nog veel allergieen en luchtwegproblemen. Ik ben ontzettend blij met dit medicijn. Tip van de KNO arts is om niet naar het neusbeen maar naar de buitenkant te sprayen. Ik zou willen dat ik dat e[lees meer...]erder geweten had. Op het neusbeen doet het bij mij erg zeer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum