Ervaringen met Avamys

Hooikoorts (27 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

03-03-2024 | Vrouw | 10
Huisstofallergie
Mijn dochter van 10 gebruikt al 6 jaar Avamys tegen huisstofmijtallergie en helpt perfect! Helaas uit de handel en heeft sinds een jaar fluticason. Dit product is veel minder effectief, meer snotteren en vocht achter het trommelvlies. Kan iemand aangeven wanneer Avamys weer verkrijgbaar is? Of soortgelijk met zelfde effect?

02-03-2024 | Vrouw | 69
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Chronische sinusitis Meer dan 10 jaar sinutab gebruikt niets hielp. Tot ik 11jaar geleden Avamys kreeg voorgeschreven. Weg pijn weg sinusitis. Probleem Avamys is al van December 2023 niet meer te krijgen, groot probleem, gebruikte dagelijks 1pufje .

25-02-2024 | Vrouw | 38
Hooikoorts
Gebruikte al meer dan 10 jaar avamys neusspray tegen hooikoorts. Sindskort geeft de apotheek aan dat deze niet meer leverbaar is . Ook niet te bestellen. Nu een andere merk gehad met dezelfde bestanddelen, alleen werkt dit gewoon niet! Baal hier erg van!!

09-02-2024 | Man | 74
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Jaren Avamys gebruikt en bevalt prima voor mijn chronische allergie. Hierdoor kan ik beter slapen met open neus. Nus is mij sinds een half jaar Fluticasonfuroaat ongevraagd opgedrongen door mijn Apotheek onder het mom dat het niet meer leverbaar zou zijn en dus ook niet meer wordt gemaakt. Dit product haalt het niet bij Avamys, ik snap ook niet waarom (want dezelfde[lees meer...] stof) maarna een tijdje merkt ik dat het negatief ging werken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Raar ook dat het met een leugen wordt gebracht terwijl het gewoon gemaakt en verkocht wordt! Ga maar eens uitgebreid Googlen! Slecht voor het vertrouwen .....

28-01-2024 | Vrouw | 67
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Altijd fantastisch gewerkt, nu een alternatief vd apotheek, constant voorhoofdsholte ontstekingen!

19-01-2024 | Man | 67
Ademhalingsproblemen
Jaren problemen gehad om door de neus te ademen. Vreselijk benauwd ‘s nachts . Na gebruik van avamys was dit voor bijna 100% verdwenen . Helaas is dit middel niet meer te verkrijgen en word dit vervangen door fluiticason. Dit is absoluut niet het zelfde en werkt bijna niet . Wordt tijd dat dit terug op de markt komt .

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een zonde dat Avamys niet meer verkrijgbaar is. Na overstap op ander middel, veel klachten.

15-01-2024 | Man | 56
fluticasonfuroaat (27,5ug)
Goede ervaringen. Sinds gebruik avamys vrijwel geen problemen met neus en longen gehad

10-11-2023 | Vrouw | 43
Verkoudheid
Gebruik het sinds augustus 2016. Duurde ongeveer 10-14 dagen voordat ik het gevoel had dat het echt aansloeg. Daarna mijn klachten fors verminderd. Fijn bijkomstigheid was dat mijn oren minder onrustig waren en ik aanzienlijk minder oorontstekingen had. In het begin had ik nog weleens een bloedneus. Staat ook keurig vermeld op de bijsluiter. Maar dit is vanaf 2019/2020 ei[lees meer...]genlijk niet meer voorgekomen.

20-10-2023 | Man | 76
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ik gebruik al 4 jaar Avamys neusspray en ik heb geen last meer van nachtelijk vollopen van de neusholtes. Nu krijg ik van de apotheek te horen dat Avamys niet meer leverbaar is. Het generieke produkt heeft een verstuiver die veel minder werkt en dus snachts meer klachten geeft. WAAROM ?

08-10-2023 | Vrouw | 63
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Helpt erg goed, voorgeschreven door longarts. Eigenlijk nooit meer verkouden . Gebruik het al 5 jaar. Maar helaas, de zorgverzekering wil niet meer dat apotheek de Avamys uitgeeft. Heb nu andere neusspray gekregen en neus is gewoon weer steeds verstopt en ademen gaat daardoor weer veel zwaarder!!Zo jammer dit!

08-07-2023 | Man | 55
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Op aanraden van Specialist naar deze neusspray overgestapt. Superfijn en minder bijsmaak in de keelholte. Nu verneem ik van mijn apotheek dat dit middel uit de handel gaat. Jullie iets bekend?

02-06-2023 | Man | 30
Hooikoorts
Al mijn hele leven enorm veel last van hooikoorts, in dusdanige mate dat ik in de lente eigenlijk niet buiten kwam. Uiteindelijke via de allergoloog Avamys voorgeschreven gekregen en alle hooikoortsklachten zijn weg en ik verneem geen enkele bijwerking. Ik gebruik dit middel nu 2 jaar en ik begin altijd vroeg in het jaar (voordat knoppen aan de bomen zitten) met het inne[lees meer...]men.

01-06-2023 | Vrouw | 57
fluticasonfuroaat (50ug/do)
Gebruik nu 2 maanden avamys , sinds het begin hoge hartslag. Onregelmatig hartritme en kortademig. Kan gewoon moeilijk adem halen .net of er geen lucht door me neus wil..en al 2 keer een week veel bloed uit neus. Moet ik stoppen???

31-05-2023 | Man | 37
Hooikoorts
Alle andere medicijnen werkten niet voor mij. Jeukend gehemelte, jeukende ogen, enz. En enorm veel last gehad van bijwerkingen (super vermoeid/slaperig). Op aanraden van een familielid Avamys neusspray geprobeerd en als een wonder werkt het heel goed voor mij. En nog frappanter: nul (!) bijwerkingen. Niks te merken. Kan gewoon weer (tijdens de hooikoortspiek) de hel[lees meer...]e dag naar buiten, hardlopen, enz. Pas einde dag dan wat jeukende ogen, maar that’s it.

01-05-2023 | Man | 53
fluticasonfuroaat (27,5ug/do)
Ivm vocht achter de trommelvliezen dit middel gebuikt. Bijwerkingen al na 1dag al brandende ogen , na 2 weken kortademig Verder zijn de klachten niet verminderd