Avamys

Hooikoorts (21 meningen)
Allergie (19 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Avamys (86 meningen)
Nasonex (69 meningen)
Fluticason neusspray (60 meningen)
Flixonase neusspray/neusdruppels (57 meningen)
Prevalin neusspray (47 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 7
12-01-2019

Avamys (fluticason)

Na lange tijd te hebben rondgelopen met knetterende en knappende geluiden in het rechteroor (de hele dag door), heb ik Avamys voorgeschreven gekregen van de dokter. Er zouden problemen zijn aan de buis van Eustachius. Hoewel ik eerst nogal sceptisch was (een neusspray voor oorproblemen?), hielp de spray al na een dag! Ik ga 'm niet langer dan een week gebruiken ivm de even[lees meer...]tuele bijwerkingen die de spray kan hebben bij langdurig gebruik. De dokter heeft 'm overigens wel voorgeschreven voor 6 tot 8 weken.
10-01-2019

Avamys (fluticason)

Tob al 4 jaar met gezichtsverlies/wazig zien. Steeds aan huisarts, kno-arts, oogarts en zelfs Oogziekenhuis gevraagd of Avamys kwaad kon: nee, kon ik rustig gebruiken. Nu blijkt dat ik staar/cataract heb en dat dat wel degelijk een bijwerking van Avamys kan zijn
22-11-2018

Allergie

Ik gebruik dit medicijn naar ruim 1 week, hoofdpijn an andere klachten na gebruik (gestopt) van Dymista zijn verdwenen , ik ben zeer tevreden tot nu toe over Avamys.
04-09-2018

Astma

Na een ongeluk op het werk met chemicaliën een lichte vorm van astma overgehouden. Hierdoor lijkt het alsof ik continue verkouden ben. Nu ik het medicijn heb voorgeschreven gekregen is dat gevoel weg, moet wel iedere dag gebruiken. Doe ik dat niet dan komt het gevoel weer terug.
01-06-2018

Allergische reactie

Werkt voor mij beter dan cetirizine, desloratadine of fexofenadine. Bijwerkingen heb ik in het begin last van gehad in de eerste twee weken, daarna niet meer. Onderdrukt de hooikoortssymptomen redelijk goed (jeukende- en tranende ogen, jeukende gehemelte, loopneus, verstopte neus en niezen). Op slechte dagen Bij de medicijnen die ik eerder heb gebruikt had ik vooral last [lees meer...]van vermoeidheid en rode ogen de hele dag door, en was de effectiviteit wisselend (werkte vaker NIET dan WEL).
15-05-2018

Hooikoorts

Na een aantal jaar cetrizine geslikt te hebben tegen de hooikoorts klachten, ben ik op aanraden van de dokter overgestapt naar Avamys. Ik werd erg moe van de cetrizine en de jeuk in m'n ogen bleef aanhouden. Ik gebruik nu bijna twee weken Avamys en ik merk echt een groot verschil! Ik ben niet meer zo moe en de jeukende ogen zijn zo goed als weg. Wanneer ik 's ochtends verg[lees meer...]eet te sprayen, merk ik dat meteen als ik naar buiten ga. Dan pak ik snel m'n spray en dan gaat het weer goed. Ik heb ook het idee dat ik iets minder kortademig ben geworden. Voor mij is dit dus ideaal!
22-04-2018

Hooikoorts

Neusspray, 1x per dag 2 pufjes in elk neusgat. Het overtollig snotteren reduceerde zich al na de eerste inname. Dat was op de woensdag. Vanaf de eerste inname kreeg ik last van kortademigheid. Maar zo erg, dat ik na een korte inspanning zeker 30 minuten nodig heb om bij te komen. In eerste instantie had ik niet gedacht aan de neusspray in combinatie met mijn klachten. Pas [lees meer...]zaterdag avond, na mijn laastst inname vroeg ik me af waarom ik ineens moeilijker kon ademen. Ik ben de bijsluiter gaan lezen en zag daar dat kortademigheid een van de bijwerkingen kan zijn. Terwijl ik dit berichtje schrijf piep ik tijdens het ademhalen alsof ik astma heb. Ik moet steeds extra diep ademhalen om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Vannacht was het zo eng dat het leek alsof het ademhalen niet meer vanzelf ging, maar dat ik bewust moest gaan inademen, ik was bang om in slaap te vallen, bang dat het ademen dan misschien zou gaan stoppen. Morgen, maandag, ga ik terug naar de huisarts en haar vragen of dit medicijn mijn longen beschadigd heeft en of dit weer overgaat. Als ze daar dan wel een goed antwoord op heeft. Ik ga het in ieder geval niet meer innemen.
19-04-2018

Hooikoorts

Gebruik Avamys samen met 1 tablet Desloratadine 5 mg. Daarbij dagelijks een behandeling met het apparaatje Bionase (3 min). Nagenoeg geen last van hooikoorts.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!