Avamys

Huisstofallergie (2 meningen)

03-06-2019

19-05-2019

Hooikoorts

In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.
12-01-2019

Avamys (fluticason)

Na lange tijd te hebben rondgelopen met knetterende en knappende geluiden in het rechteroor (de hele dag door), heb ik Avamys voorgeschreven gekregen van de dokter. Er zouden problemen zijn aan de buis van Eustachius. Hoewel ik eerst nogal sceptisch was (een neusspray voor oorproblemen?), hielp de spray al na een dag! Ik ga 'm niet langer dan een week gebruiken ivm de even[lees meer...]tuele bijwerkingen die de spray kan hebben bij langdurig gebruik. De dokter heeft 'm overigens wel voorgeschreven voor 6 tot 8 weken.
10-01-2019

Avamys (fluticason)

Tob al 4 jaar met gezichtsverlies/wazig zien. Steeds aan huisarts, kno-arts, oogarts en zelfs Oogziekenhuis gevraagd of Avamys kwaad kon: nee, kon ik rustig gebruiken. Nu blijkt dat ik staar/cataract heb en dat dat wel degelijk een bijwerking van Avamys kan zijn
22-11-2018

Allergie

Ik gebruik dit medicijn naar ruim 1 week, hoofdpijn an andere klachten na gebruik (gestopt) van Dymista zijn verdwenen , ik ben zeer tevreden tot nu toe over Avamys.
04-09-2018

Astma

Na een ongeluk op het werk met chemicaliën een lichte vorm van astma overgehouden. Hierdoor lijkt het alsof ik continue verkouden ben. Nu ik het medicijn heb voorgeschreven gekregen is dat gevoel weg, moet wel iedere dag gebruiken. Doe ik dat niet dan komt het gevoel weer terug.
01-06-2018

Allergische reactie

Werkt voor mij beter dan cetirizine, desloratadine of fexofenadine. Bijwerkingen heb ik in het begin last van gehad in de eerste twee weken, daarna niet meer. Onderdrukt de hooikoortssymptomen redelijk goed (jeukende- en tranende ogen, jeukende gehemelte, loopneus, verstopte neus en niezen). Op slechte dagen Bij de medicijnen die ik eerder heb gebruikt had ik vooral last [lees meer...]van vermoeidheid en rode ogen de hele dag door, en was de effectiviteit wisselend (werkte vaker NIET dan WEL).
15-05-2018

Hooikoorts

Na een aantal jaar cetrizine geslikt te hebben tegen de hooikoorts klachten, ben ik op aanraden van de dokter overgestapt naar Avamys. Ik werd erg moe van de cetrizine en de jeuk in m'n ogen bleef aanhouden. Ik gebruik nu bijna twee weken Avamys en ik merk echt een groot verschil! Ik ben niet meer zo moe en de jeukende ogen zijn zo goed als weg. Wanneer ik 's ochtends verg[lees meer...]eet te sprayen, merk ik dat meteen als ik naar buiten ga. Dan pak ik snel m'n spray en dan gaat het weer goed. Ik heb ook het idee dat ik iets minder kortademig ben geworden. Voor mij is dit dus ideaal!
22-04-2018

Hooikoorts

Neusspray, 1x per dag 2 pufjes in elk neusgat. Het overtollig snotteren reduceerde zich al na de eerste inname. Dat was op de woensdag. Vanaf de eerste inname kreeg ik last van kortademigheid. Maar zo erg, dat ik na een korte inspanning zeker 30 minuten nodig heb om bij te komen. In eerste instantie had ik niet gedacht aan de neusspray in combinatie met mijn klachten. Pas [lees meer...]zaterdag avond, na mijn laastst inname vroeg ik me af waarom ik ineens moeilijker kon ademen. Ik ben de bijsluiter gaan lezen en zag daar dat kortademigheid een van de bijwerkingen kan zijn. Terwijl ik dit berichtje schrijf piep ik tijdens het ademhalen alsof ik astma heb. Ik moet steeds extra diep ademhalen om voldoende zuurstof binnen te krijgen. Vannacht was het zo eng dat het leek alsof het ademhalen niet meer vanzelf ging, maar dat ik bewust moest gaan inademen, ik was bang om in slaap te vallen, bang dat het ademen dan misschien zou gaan stoppen. Morgen, maandag, ga ik terug naar de huisarts en haar vragen of dit medicijn mijn longen beschadigd heeft en of dit weer overgaat. Als ze daar dan wel een goed antwoord op heeft. Ik ga het in ieder geval niet meer innemen.
19-04-2018

Hooikoorts

Gebruik Avamys samen met 1 tablet Desloratadine 5 mg. Daarbij dagelijks een behandeling met het apparaatje Bionase (3 min). Nagenoeg geen last van hooikoorts.
15-03-2018

Hoest

Minder hoesten meer lucht door de neus
17-01-2018

Allergie

Ik gebruik het middel tegen huisstofmijtallergie. Ik had altijd veel hoofdpijn en bijna permanente verkoudheid (allergische reactie). Na het middel vrijwel geen last meer van beide.
15-12-2017

Allergie

Al jaren bijna chronisch verkouden. Veel hoofdpijn en snurken (door verstopte neus) Bleek allergie te zijn (huisstofmijt en graapollen) Na enkele dagen gebruik neus weer open en hoofdpijn weg. Na 2 weken begint nu mijn reuk terug te keren. Erg blij mee!
26-11-2017

Allergie

Fijne neusspray. Krijg er geen bloedneus van, ooit van flixotide wel.
14-09-2017

Voorhoofdsholteontsteking

Gedurende 5 jaar last van voorhoofdsholte ontsteking zonder enkele reden. Neusdruppels en neusspray gebruikt. Zodra een dosering gemist wordt, komt de voorhoofdsholte ontsteking sterk en snel terug.
02-09-2017

Verkoudheid

Bijna chronisch verstopte neus geeft mij hoofdpijn en concentratieproblemen. Otrivin helpt wel maar mag niet continu gebruikt worden. Avamys was volgens de huisarts een geschikt alternatief.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum