Dymista

<< < vorige
Pagina 1 van 2
16-03-2019

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)

Heb dit van de longarts voorgeschreven gekregen tegen een verstopte neus. Na 2 weken gebruik last van een bloedneus gekregen. Nu nog af en toe
16-12-2018

Huisstofallergie

Omdat Avamys neusbloedingen veroorzaakte overgestapt naar Dymista. Deze werkt prima! Geen vervelende bijwerkingen gehad. Wellicht wat minder reukvermogen en een wat drogere/‘dichte’ neus. Maar alles beter dan 4+ huisstofmijtallergie. Gebruik hem nu niet dagelijks, kan gerust een dag of twee, drie overslaan. Ben heel tevreden over dit medicijn.
22-11-2018

Allergie

Ik heb Dymista 6 weken ongv. gebruikt en begon steed meer last te krijgen van diverse bijwerkingen zoals : Hoofdpijn, duizelig, druk achter ogen, vermoeid ,vieze smaak, schor in de keel. Ook kreeg ik een gevoel alsof er iets op/in mijn buik drukte, (vol gevoel) , Ik ben nu via mijn specialist overgestapt op Avamys, dit werkt perfect bij mij. (tot nu toe)
07-11-2018

Allergie

Vrijwel direct mee gestopt ivm verlies reuk- en smaakvermogen. Na ruim 6 weken ruik en proef ik nog steeds niks. Dit medicijn gaat direct de prullenbak in.
13-10-2018

Hooikoorts

Veel moe en slaperig, vieze smaak in je mond. Gebruik nu 1 week maar het helpt nog niet tegen de rinitis.
28-09-2018

Verhoogde hartslag

Ik kreeg dit medicijn voor het schoonmaken van mijn gehoorgang. Na enkele weken voelde ik me zeer moe, Had lichte hoofdpijn, en kreeg nek en schouderpijn. Na bijmezelf te raden zijn gegaan viel het kwartje. Ik ben onmiddelijk gestopt met dit medicijn, en na enkele dagen waren alle problemen drastisch verminderd. Na één week geen inname meer voel ik me weer de oude!!! O[lees meer...]ngeloofelijk voor mij was dit middel totaal ongeschikt. Algemeen advies: Indien je plots zonder opdat moment verklaarbare reden er klachten optreden in een vorm van wat dan ook; Als eerste nagaan wat je medicijn gebruik is en of dat gebruik samenvalt met je klachten .
23-09-2018

Benauwdheid

Verschrikkelijke ervaring. De eerste week werd ik kribbig. Daarna verschrikkelijke paniek aanvallen en de rest. De h.a. dacht dat ik overspannen was. Na 6 weken hel gestopt met het middel omdat ik een vermoeden kreeg. Paniek aanvallen werden direct minder. Daarna doodmoe... Dit heeft 2.5 weken geduurd... Nu weer "normaal" . Één van de verschrikkelijkste tijden ooit...
03-08-2018

Allergie

Altijd neusspray nodig, al jaren gebruik van otrivin, veel last van hooikoorts, na een week gebruik dymista geen otrivin meer nodig gehad! Topspul
25-06-2018

Astma

Vanwege mij terugkerende astmaklachten icm chronische 'verkoudheid' verwijzing voor KNO-arts gekregen (via longarts). Van de KNO-arts kreeg ik de neusspray waardoor mijn de verkoudheidsklachten binnen enkele dagen vrijwel verdwenen en ik sindsdien véél minder last heb van de astma. Ik ben zéér tevreden. De enige bijwerkingen bij mij waren: spoortjes bloed bij het snui[lees meer...]ten, maar dat is volledig verdwenen na enkel weken. En nu alleen nog soms een bittere smaak heb tot max een uur na gebruik. Maar daar ben ik inmiddels aan gewend. Ik merk geen bijzonderheden wbt vermindering/ verandering van smaak of geur in het algemeen.
12-05-2018

Allergie

Ik vind het een erg fijne neusspray. Het nadeel is dat ik snel bloedneuzen krijg in de periode dat ik hooikoorts heb. Dit wordt iets verergerd door de spray, maar omdat het zo goed werkt, neem ik het maar voor lief! Na het innemen krijg ik wel een erg vieze smaak in mijn mond. Het kan zo weg zijn, maar soms blijft het wel even hangen. Al met al een erg effectieve spray.
21-04-2018

Allergische reactie

Ik gebruikte, op advies huisarts, 2x daags 1 spray. Omdat je de neusspray toch binnenkrijgt via de maag merkte ik dat mijn eetlust toe nam. Ik had echt last van ‘cravings’. Nu gebruik ik het alleen als ik last hebt van een verstopte neus door mn allergie.
10-04-2018

Oorsuizen

Ik kreeg dit middel via de KNO-arts omdat mijn linkeroor vaak dicht zit. Daarnaast gebruikte ik als hooikoortspatiënt soms ook een neusspray van de dokter. Ik spray slechts een keer per dag in beide neusgaten 1x. Na enige weken gaf het linkeroor niet meer het verstopte gevoel. Dus het werkt wel en ook 's nachts geen last van een verstopte neus. Grootste nadeel is voor m[lees meer...]ij wel de nare lucht. Het lijkt een beetje op kunsthars, waarmee een auto wordt gerepareerd... Daardoor ruik je andere, veel lekkerder luchtjes helaas niet meer.
19-02-2018

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)

Door dit middel heb ik meer lucht omdat nu mijn neus niet meer dicht gaat zitten.
22-10-2017

Allergie

Tgv allergie, huisstofmijt, hooikoorts met daarnaast Apneu last van o.m. neusslijmvlies en verstopping gehoorgangen. Naast het gebruik van antihistamine is uiteindelijk de neusspray Dymista de oplossing gebleken voor mijn neus- en gehoorproblemen. Geponeerd om af te bouwen maar dat gaf toch weer ongewenste problemen.
24-06-2017

Allergie

Zeer gevaarlijk medicijn in mijn geval. Duizelig en zeer slaperig.
10-04-2017

Ademhalingsproblemen

Omdat fluticason niet goed genoeg meer hielp dymista gaan gebruiken maar kreeg het hier erg benauwd van ( astma ). Ben er dus gelijk mee gestopt!
<< < vorige
Pagina 1 van 2

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!