Ervaringen met Beclometason Neusspray

Verkoudheid (3 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)
Bijholteontsteking (3 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Prevalin neusspray (82 meningen)
Dymista (77 meningen)
Nasonex (75 meningen)

31-05-2022 | Vrouw | 54
Hooikoorts
Na jaren hooikoorts-ellende, alle medicijnen geprobeerd, inclusief 4 jaar injectiekuur die weinig deed. Kwam bij nieuwe huisartsen die schreef me dit voor met name voor de brandende ogen??? Jazeker het helpt zowel bij verkoudheid als geïrriteerde ogen ten gevolge van hooikoorts. Twee keer daags 1 shot in beide neusgaten. Duurt wel een weekje voordat je echt effect hebt maa[lees meer...]r dan werkt het ook goed bij mij. Had ik dit maar jaren eerder geweten, had mij veel vervelende zomermaanden met ziek zijn gescheeld. Maar goed, ben erg blij nu met dit middel.

01-12-2019 | Vrouw | 53
beclometason (50ug/do)
Neus aan binnenkant kapot en bloedneus, na langere tijd gebruikt te hebben werd ik allergisch voor het product en verergerde het probleem

29-08-2019 | Vrouw | 25
Hooikoorts
Na een keer dit medicijn te hebben gebruikt heb ik 4 uur lang lopen snotteren, niezen, droge ogen en smakeloosheid ondervonden. Aangezien ik heb voorgeschreven kreeg om snotterbuien van ongeveer 1 uur te verhelpen is dat dus geen verbetering. Ik ben blij dat ik de eerste dosis overdag, thuis, terwijl ik niks te doen had heb gebruikt. Als ik dit 's ochtends voordat ik in de[lees meer...] auto stapte om naar werk te gaan had gebruikt had ik zeker een vreselijke dag gehad. Ik moet nog steeds om de minuut mijn neus snuiten.

06-04-2018 | Vrouw | 43
Astma
Goed middel helaas is de productie stil nu.. en word ik steeds Sandos aangesmeerd. Het huismerk wat niets doet voor mij.

07-11-2017 | Vrouw | 32
beclometason (50ug/do)
Na 2 jaar het idee te hebben gehad chronisch verkouden te zijn, toch maar eens bloed laten prikken en daar kwam uit dat ik huisstofmijt allergie had (en klein beetje uitsla op kat). Eerst pillen en een andere neusspray gebruikt, maar ik heb een hekel aan pillen en de neusspray was niet effectief. Toen heeft de ha deze spray voorgeschreven, het werkt perfect! Eigenlijk 2x[lees meer...] per dag een spray in elk neusgat, maar ik red het ook met 1x per dag. als ik het een dag oversla, merk ik gelijk weer allerlei allergische klachten (niezen, heldere snot, jeuk in mijn keel). Soms ben ik wel beetje benauwd, maar ik weet niet of dat komt door de neusspray, roken, verkoudheid...het kan allemaal...

01-08-2017 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Van andere medicijnen werd ik zeer slaperig en het hielp nauwelijks. Beclometason helpt zeer goed en heeft bij mij geen bijwerkingen. Alleen mijn ogen doen soms nog pijn. Zonder Beclometason lag ik regelmatig ziek op bed in het hevigste hooikoorts seizoen. Ik wou dat de dokter het uit zichzelf had voorgeschreven toen ik nog kind was, had mij veel ellende gescheeld.

01-07-2016 | Vrouw | 53
Verkoudheid
Na langdurig xylomethazoline gebruikt te hebben moest er een eind aan dit gebruik komen. Ik spray alleen bij klachten en kan dus met twee flesjes wel drie maanden toe. Als ik geen beclometason heb grijp ik naar de foute neusdruppels, met alle gevolgen van dien. Dit is absoluut niet verslavend en werkt zoals ik zou willen.

18-04-2016 | Vrouw | 67
Sinusitis
Ik heb blijvende zwelling neusslijmvlies bij sinusitis. De huisarts dacht mij hiermee een dienst te bewijzen in plaats van Otrivin. Dat mag je niet te lang gebruiken.... Maar het heeft nu na 5 dagen echt nog geen enkele bijdrage geleverd aan ademgemak. Dus ik gebruik voor de nacht nog steeds Otrivin. Dan kan ik tenminste slapen anders word ik moe en nog meer verkouden. Mij[lees meer...]n hooikoorts begint pas begin mei, joepie. Hoop dan hier vanaf te zijn.

15-04-2016 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Ik heb al verschillende neussprays gebruikt om de klachten van hooikoorts te verminderen, maar er is niks wat bij helpt. In het pollenseizoen doe ik een klein beetje luuft of dampo in mijn neus waardoor ik de pollen minder inadem. Zit mijn neus verstopt, dan neem ik een zoutwateroplossing. Daarbij gebruik ik het middel aerius voor al mijn luchtwegen klachten wat wel effect[lees meer...]ief werkt.

23-02-2015 | Vrouw | 31
Verkoudheid
Tijdens de eerste helft van mijn zwangerschap ben ik non-stop verkouden geweest wat tweemaal uit de hand liep en een longontsteking en bijholte-ontsteking werd. Elke nacht had ik enorm veel pijn in mijn neusholte.. Bij de start van dit medicijn bracht het na een week verlichting, echter veel last van veranderde smaak. Even gestopt maar bij opnieuw beginnen van mijn oorspro[lees meer...]nkelijke klachten toch de afweging gemaakt om opnieuw te starten. Met succes en nog nauwelijks last van de bijwerking rondom vermindering/verandering van smaak.

15-05-2012 | Vrouw | 63
Endometriose
Heb al jaren een neuspoliep die niet geopereerd kan worden gezien mijn gezondheid! Gebruik al jaren deze neusspray tot volle tevredenheid. Heb ook andere neussprayen gebruikt maar die gaven veel nare bijerkingen zoals bloedneus extra verstopping korsten in mijn neus enz. Ook ik heb geen last meer van neusbijholte ontstekingen. Wat ik wel tegen een droog neusslijmvlies gebr[lees meer...]uik is Nisita neuszalf en dat werkt PRIMA.

08-06-2011 | Vrouw | 53
Hooikoorts en allergie huisstofmijt
Ik gebruik dit middel al jaren naar volle tevredenheid. Heb sinds ik dit middel gebruik nooit meer een voorhoofdsholte of bijholte ontsteking gehad en ben nog maar zeer zelden verkouden. Ik kan dag en nacht goed doorademen. Werkelijk een verademing!

26-03-2011 | Vrouw | 31
beclometason
voor mijn allergie voor de bloei van boom bloemen en de rest en gebruik er oog druppels bij

21-03-2011 | Vrouw | 30
Verstopte neus
Het middel werkt totaal niet! Sterker nog het zorgt er zelfs voor dat mijn neus juist meer verstopt raakt alles wordt zo droog dat snuiten en ophalen helemaal niet meer mogelijk is. En ik wordt afgescheept met ja maar je moet het ook twee weken gebruiken en dan heeft het effect. Nou geloof der helemaal niets meer van.

05-02-2010 | Vrouw
Bijholteontsteking
Beclometason neusspray is complete nonsens. Het spul doet nul komma niks voor neusbijholte-ontstekingen, catarrh, verstopte Buis van Eustachius, enz. Het is een steroide die kennelijk voor mensen met astma en hooikoorts is, maar het wordt naar mijn idee aan iedereen gegeven die klaagt over verstopte holtes. Logisch werkt het dan niet. Het spul maakt de neus gortdroog waard[lees meer...]oor drainage van slijm niet langer kan plaatsvinden. Het omgekeerde wat je bereiken wilt! Zeer slecht middel waar artsen je leuk mee kunnen afschepen. Wat weten zij nu eigenlijk van de bijholtes!??

30-01-2020 | Man | 72
Ademhalingsproblemen
De vraag is hoelang moet je het gebruiken en als de klieren geslonken zijn en komt het dan nog terug zo lang je het middel niet meer gebruikt.