Ervaringen met Budesonide Neusspray

Verkoudheid (5 meningen)
Hooikoorts (4 meningen)

24-10-2015 | Vrouw | 26
budesonide (50ug/do)
Werkt zeer effectief met geen bijwerkingen!

20-03-2020 | Vrouw | 31
budesonide (50ug/do)
Ik gebruik deze neusspray voor mijn hooikoorts. Wanneer ik het gebruik krijg ik een droge hoest en ook spiertrekkingen in mijn gezicht. Als ik het langer gebruik is het wel effectief maar de spiertrekkingen zijn zeer vervelend. Ik heb ze vooral bij mijn oog.

12-03-2017 | Man | 38
budesonide (50ug/do)
Vanwege allergie (huisstof, katten en hooikoorts) gebruik ik al een aantal jaren dit middel. Als ik het gebruik heb ik totaal geen klachten meer, terwijl zonder ik echt behoorlijke last heb. Ik heb sinds een jaar of drie last van oorsuizen en lees nu dat er een mogelijk verband is met dit medicijn. Denk dat ik toch maar even stop om te kijken of het stopt.

17-12-2015 | Vrouw | 42
budesonide (100ug/do)
Overgestapt omdat ma de flixonase ik daar een alternatief voor kreeg, flixonase werd niet meer vergoed. Het alternatieve middel werkte helemaal niet, kreeg juist meer klachten. Om een alternatief gevraagd en nog geen klachten gehad. Terwijl ik vanaf de zomer wekelijks een dag ziek was vanwege allergische klachten.

01-06-2021 | Man | 46
budesonide (200)
Ik ben al sinds mijn vroege jeugd allergisch voor huisstof, huisdieren en bepaalde boompollen. Mijn neusamandelen zijn geknipt maar het maakte geen verschil. Op mijn 40e heb ik nogmaals een allergie onderzoek af laten nemen via de huisarts bij het Bravis ziekenhuis in Roosendaal. Daar kwamen dezelfde allergieën uit naar voren. De KNO art schreef me Budesonide voor. Aanvan[lees meer...]kelijk was ik erg tevreden over het medicijn omdat mijn allergie vrijwel verdween. Na een jaar of 4 namen de klachten langzaamaan weer toe. Uiteindelijk raakte mijn neus veelvuldig ontstoken alsmede mijn ogen. Pusbultjes die zeer pijnlijk waren tijdens het verloop van de ontstekingen. Ook op mijn huid verschenen steeds ontstekingen die niet vanzelf weg gingen en bij de huisarts opengesneden en leeggedrukt dienden te worden. Mijn huisarts wist niet waar het door kon komen en na de zoveelste antibiotica kuur verslechterde mijn gezondheid aanzienlijk. Uiteindelijk ben ik middels een ontlasting onderzoek (wat ik op eigen initiatief heb geïnitieerd) erachter gekomen dat ik een gluten intolerantie heb en een milde noten allergie. Door een gluten arm dieet ben ik nu na 3 maanden volledig van mijn klachten af en voel ik me vitaler dan de afgelopen jaren.

12-06-2019 | Vrouw | 53
budesonide (0,1mg/do)
Heb veel pillen geprobeerd voor mijn diverse allergieën, maar de Budesonide werkt voor mij het best. Iedere ochtend een keer sprayen in ieder neusgat en ik kan er de hele dag weer tegen. Longarts vond dat ik terug moest aan de tabletten, en dat heb ik ook gedaan, met weer fikse aanvallen tot gevolg. Sinds ik weer terug ben op de neusspray heb ik geen last meer en kan gewoo[lees meer...]n slapen. Heb voor zover ik constateer geen bijwerkingen.

15-08-2019 | Vrouw | 55
budesonide (100ug/do)
Sinds 10 weken gebruik ik Budesonide 100 mg tegen n constante loopneus. Probleem heb ik al jaren en het hele jaar door. In de zomer zijn de klachten wel erger. Uit de bloedtest komt geen allergie. Huisarts adviseerde 2x daags 1 spray per neusgat. Ik heb dit 6 weken gedaan maar het had amper effect. Daarna ben ik 1x daags 2 sprays per neusgat gaan gebruiken en dit werkt een[lees meer...] stuk beter. Het is niet zo dat mijn klachten volledig weg zijn, maar ze zijn wel een heel stuk verbeterd. Tot op heden (nog) geen bijwerkingen.

21-01-2012 | Man | 56
budesonide
Ook ik ervaar duidelijk psychische bijwerkingen zoals angsten en een erg down gevoel. Ook andere corticisteroiden via de neus geven deze bijwerkingen bij mij. Ik snap niet dat hier zo weinig over bekend is want ik ken meer personen met deze ervaringen. Ik vind dat dit in de bijsluiter moet staan. Ik kreeg het voor neusverstopping met poliepen.