Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

11-12-2023 | Man | 53
fluticason (1mg/ml)
ik was zeer tevreden over Flixonase het was het enige wat goed bij mij werkten nu ze gestopt zijn met de productie hoop ik dat er snel een derde partij het weer ga maken ik ben nu een beetje radeloos .

01-09-2021 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Na 1 jaar Fluticason genomen te hebben wat in het begin prima werkt was na verloop van de tijd het middel erger dan de kwaal. Flixonase neusdruppels gebruikt ivm neuspoliepen die ontstaan door chronische Rhinitus . In het begin werkt het uitstekend, maar na 1 jaar elke dag gebruikt werd het middel erger dan de kwaal . Had constante opzwelling van neusslijmvliezen en[lees meer...] er zit nu een forse poliep in de neus links wat verstopte neusklachten . Ook een geïrriteerde keel was vervelend. In ieder geval slonken de poliepen bij mij niet echt met Flixonase op het laatst, maar nam het zelfs toe. Een prednison stootkuur gekregen van de KNO arts, wel dan ben je in 2 a 3 dagen van je probleem af . Echter na de weekkuur zijn de klachten weer terug na 2 a 3 weken bij mij helaas. En door blijven gaan ermee is absoluut geen optie, en krijg je ook niet van de KNO arts . Ik heb het vermoeden dat mijn neusslijmvliezen nu overactief zijn geworden door de vele medicamenten die ik heb gebruikt en het continue spoelen met nasaal zout 2 a 3 x per dag. Ik heb het idee dat je de beschermlaag van de neusslijmvliezen eraf zijn gespoeld aangezien de neus zeer droog aanvoelt en echt verstopt zit . Nu een tijdje niets gebruiken voelt dat de omgeving weer langzaam tot rust komt en de klachten iets afnemen . Het vervelendste zijn de nachten, het sloopt je . Nu wachten op de Fess operatie en dan hopen dat de klachten hopelijk tot het verleden behoren.

24-03-2021 | Man | 40
fluticason (50ug/do)
Mag ik u vragen a.u.b al is het een hele oude review . Hoe ging verder met u ? Ik ervaar sinds 4 jaar geleden het zelfde klachten en heb dagelijks een verstopte neus heb idd weer de flixonase neusspray besteld .ik krijg deze in een plastic flesje hopelijk dat het zelfde effect als vroeger toen ik deze gebruikte vanaf 1996 . Was zeer tevreden over tot met 2016 ongeveer na [lees meer...]het nieuwe verpakking van fluticason andere merken .maar geen flixobase als merk naam .grt.

20-03-2021 | Man | 40
fluticason (50ug/do)
Hallo . Ik wil vragen waar men de flixonase van glaxo smithkline verkrijgbaar is ? Ik mis deze neusspray enorm .ik heb 'm jarenlang gebruikt en ging heel goed met mijn neusklachten die snel verdwijnen na het gebruik van deze neusspray . Ik gebruik laatste jaren fluticason van andere merken en dat helpt niet . Graag een reactie a.u.b . Grt.

02-02-2021 | Man | 56
Bijholteontsteking
Niet pakken ga voor gewoon spoelen met zout water En kuurtje pretnisalon Werkt het beste blijft het lang aanhouden laten schoonmaken door kno arts

18-01-2021 | Man | 40
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik jarenlang fluticason in een glazen flesje ging perfect . S' avonds sprayen beide neus gaten en ik kan makkelijk ademen . Sinds 5 jaar de tijd kreeg ik een fluticason plastic flesje en daar ging toen helemaal anders over .ik kon niet goed ademen .buikklachten gewekt . Angst . Sufheih .hartkloppingen .slecht slapen .hyperventilatie etc etc ..ik ben tot nu toe[lees meer...] in een vicieuse cirkel gebleven en nog steeds . Waar ik in die periode naar otrivin ben overgestapt die nog erger heeft gemaakt bij mij . Ik ben verslaafd aan dat spul zonder sprayen kan niet slapen .erg benauwd en heb gevoel van stikken en doodgaan . Toch maar vaker naar de KNO maar die hebben me weinig geholpen het enige is concha ( neusschelpen weg halen ) maar na deze ingreep voelde r nog steeds geen goede verbetering . Ik heb van qlles en nog wat geprobeerd om af te kicken van otrivin maar lukt me nog steeds niet .al heb ik weer van kno en huisarts dymista en ook flixonase maar die werken nuet meer bij mij. Ik denk dat mijn neus kapot is gegaan en zwaar beschadigd . Door die farmaceutishe " fout" van het wisselen van flixobase glazen flesje naar die plastic zeker ging daar wat mis mee of met andere woord hebben ze het medicijn nagemaakt waardoor deze minder sterk in zijn werking is .sterkte allemaal

15-02-2019 | Man | 56
Voorhoofdsholteontsteking

12-02-2019 | Man | 65
fluticason (400mg)
Ademhalingsproblemen
Jaren last van verstopte neus in de nachtelijke uren, wisselend van linker naar rechterneusgat, afhankelijk van op welke kant ik lag , op de ligkant ging mijn neusgat dicht terwijl de ander kant open ging. op rugligging beide kanten verstopt. Tientallen jaren mee gelopen en allerhande neusdruppels gebruikt zonder blijvend resultaat. Nu door KNO art flixonase 400mg neusdrup[lees meer...]pels (let op neusdruppels ) gehad. Deze moet ik twee keer per dag in beide neusgaten inbrengen , 1 ampule over twee neusgaten. Hert resultaat is na een week verbluffend, klachten heb ik niet meer en blijf het gebruiken, al de derde week. Het proberen waard bij mensen met soortgelijke klachten. Oorzaak klacht is dat ik vernauwde neusgaten heb eb een klein poliepje. Hoop dat het stand houdt !

22-01-2019 | Man | 50
Bijholteontsteking
Wat een topproduct . Ik ben 2 jr geleden geopereerd aan mijn bijholten. Echter, ik bleef last houden van ontstekingen en overmatige (gele) slijmproductie. De specialist zei dat ik door moest gaan met sprayen (Dymista). Dat hielp dus niet. Door de huisarts verwezen naar een andere specialist, die me Flixonase capsules voorschreef. Dat werkt dus echt. Inname is onhandig. Je[lees meer...] druppelt per keer één capasule verspreid over twee neusgaten. Twee keer per dag. Vervolgens moet het hoofd 2 minuten verticaal naar beneden. Ik ga op de rug op bed liggen en laat het hoofd over de rand, achterover naar beneden hangen. Dat is onhandig. Maar, bij 2x gebruik per dag verdwijnen de ontstekeningen snel. Elke keer als ik verkouden ben, wat een voorbode is voor nieuwe ontstekingen, ga ik direct weer met dat spul weer aan de slag. Probleem is dat ik vrijwel permanent aan de medicijnen zit.

21-10-2018 | Man | 54
fluticason (27,5ug/do)
Apneu
Ik werd ‘s nachts wel eens wakker doordat ik plotseling diep moest ademhalen. Of merkte dat ik veel wakker werd met ademnood. Daardoor sliep ik slecht. Mijn huisarts schreef flixonase voor, druppels in ieder neusgat en daarna een minuut op je rug, en daarna een minuut rechts en links. In de morgen en voor het slapen gaan. Ik doe het alleen ‘s avonds en wat korter, maar het[lees meer...] helpt enorm. Bovendien is de verstopte neus die ik overdag vaak had voorbij en neuspeuteren om de zaak open te houden niet meer nodig. In De VS de neusspray met flixonase gekocht, maar die is toch minder effectief. Bijkomend voordeel is dat door flixonase ik geen last meer heb van mijn oren als ik vlieg.

01-10-2018 | Man | 46
Apneu
Er was bij mij Apneu geconstateerd, daarnaast ook beide neus schotjes scheef. Waardoor ik weinig lucht kreeg. Na een neusschelpverkleining en correctie van de neus schotjes ben ik Flixonase druppels gaan gebruiken. Het effect was snel merkbaar, alleen i.c.m. het CPAP apparaat sta ik s morgens met een droge neus en keel op. Heb ook een tijdje zonder de druppels geprobee[lees meer...]rd en had toen minder last van een droge neus/keel. Merkte wel dat mijn neus van binnen weer opzwol, dus ben weer begonnen met de druppels (hoop niet dat ik ze altijd moet blijven gebruiken).

07-04-2018 | Man | 45
Bijholteontsteking
Heb het gevoel dat de onsteking / zwelling afneemt. Maar vraag me af of dit medicijn ook mijn poliepen doet slinken/bestrijden. Iemand hier ervaring mee ? Ik sta op de wachtlijst voor een Pansinus operatie.

12-04-2017 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Druppel vrijwel elke dag. Kan af en toe wel eens overslaan zonder gevolgen.

29-12-2016 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Geen reuk en smaak al 6 jaar Diverse operaties gehad, poliepen verwijderd holtes schoongemaakt. Onderzoeken gehad bij reuk en smaak cliniek Gelderse vallei ziekenhuis. Diverse medicatie gehad, maar holtes slipten iedere keer weer dicht. Selestone 0,5 mg tabletten in combinatie met flixonase 400 2 maal daags 1 capsule en kreeg mijn reuk en smaak redelijk terug na een paar d[lees meer...]agen holtes weer schoon. Maar door heftige bijwerkijngen van de selestone daarmee gestopt. Nu op eigen houtje fixonase verdubbel naar 4 capsules per dag en me holtes zijn schoon en heb weer redelijk reuk en smaak

23-10-2016 | Man | 54
fluticason (1mg/ml)
Heb veel alternatieve geneeswijzen geprobeerd tegen mijn chronische neusslijmvlies allergie, maar niets hielp. Neusslijmvliezen zwellen op met als gevolg veel slijmproductie, neusverstoppingen, continue lopende neus, totaal geen reukvermogen en bijna geen smaakvermogen. Flixonase neusdruppels geprobeerd en ja hoor..... de problemen verdwijnen bijna helemaal. 1 neusdruppel [lees meer...]verdelen over de 2 neusgaten per dag. Het probleem alleen is dat als ik ermee ophoud de problemen na 1 week weer terugkomen. Ben bang dat dit product verslavend werkt en dat ik na langdurig gebruik vervelende bijwerkingen in mn lichaam ga bemerken. heeft iemand ervaring met langdurig gebruik? en zo ja wat zijn uw ervaringen en mening? Graag hoor ik.

16-07-2016 | Man | 61
Bronchitis
Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.