Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

15-09-2016 | Vrouw | 74
fluticason (1mg/ml)
mijn ervaringen over de toediening via druppels is zeer slecht. achteroverliggend zou ik deze druppels gelijkmatig moeten verdelen over beide neusgaten wat ondoenlijk is. heb als proef met water geoefend, gewoon staand voor de aanrecht om het gevoel van druppelen te leren met het indrukken van de capsule. maar achteroverliggend is het toch veel moeilijker en ook het con[lees meer...]troleren of ik al op de helft van de capsule ben voor het andere neusgat is uitermate lastig. heb gezien dat er een spray bestaat en heb dat besteld bij de huisarts(apotheekhoudend)

23-01-2011 | Vrouw | 71
Allergische rhinitus
na het gebruik van 1 jaar moest ik bloed opgeven. Na jarenlange onderzoeken bij o.a. longarts, cardioloog, kno-arts was er geen uitsluitsel. Daarom ben ik gestopt met sprayen en nu heb ik geen klachten meer.

21-02-2014 | Vrouw | 69
fluticason
Vanaf de start in 1996 van deze spray zeer tevreden. Verplichte overstap naar ander merk beviel slecht. Vanaf het moment, dat Flixonase overgestapt is op andere verpakking, heb ik weer meer problemen. Samenstelling is hetzelfde volgens de apotheek. Wie heeft deze ervaring ook?

01-01-2011 | Man | 69
fluticason
Sinusitis door scheef tussenschot in neus

12-04-2016 | Man | 68
Bijholteontsteking
elke nacht neus verstopt (= hoger risico longontsteking voor XCOPD patient). Alleen 's avonds gebruik. Totaal geen effect i.t.t. bv xylometazoline (die niet lang achter elkaar gebruikt kan worden).

30-10-2014 | Man | 66
Bijholteontsteking
Ik gebruik het middel nu 20 jaar tot tevredenheid. Niemand kan mij vertellen of je het middel wel zo lang mag gebruiken.Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik heb een rhinovirus infectie doorgemaakt en nu kan ik het middel niet meer verdragen. Heb last van een zeer pijnlijke keel en benauwdheidsklachten en gezwollen lymfeklieren. Ik ga in overleg in overleg [lees meer...]met de huisarts om met dit middel te stoppen voorlopig. Graag zou ik willen dat er eens onderzoek wordt gedaan naar dit middel bij langdurig gebruik en dat dit wordt gepubliceerd. Ook vind ik dat mensen die het middel lange gebruiken gevolgd moeten door de behandelend arts.

12-02-2019 | Man | 65
fluticason (400mg)
Ademhalingsproblemen
Jaren last van verstopte neus in de nachtelijke uren, wisselend van linker naar rechterneusgat, afhankelijk van op welke kant ik lag , op de ligkant ging mijn neusgat dicht terwijl de ander kant open ging. op rugligging beide kanten verstopt. Tientallen jaren mee gelopen en allerhande neusdruppels gebruikt zonder blijvend resultaat. Nu door KNO art flixonase 400mg neusdrup[lees meer...]pels (let op neusdruppels ) gehad. Deze moet ik twee keer per dag in beide neusgaten inbrengen , 1 ampule over twee neusgaten. Hert resultaat is na een week verbluffend, klachten heb ik niet meer en blijf het gebruiken, al de derde week. Het proberen waard bij mensen met soortgelijke klachten. Oorzaak klacht is dat ik vernauwde neusgaten heb eb een klein poliepje. Hoop dat het stand houdt !

30-05-2013 | Man | 63
fluticason
Al tientallen jaren regelmatige aangroei van neuspoliepen. Moest nagenoeg iedere 2 jaar een fiks aantal uit beide neusgaten laten trekken. Ik heb ca. 15 ingrepen doorstaan. Uiteraard altijd verkouden, compleet dichtzitten van de neus en geen reuk. Na gebruik van Flixonase is de ingreep 8 jaar weggebleven en dan nog voor 1 neusgat. Inmiddels in overleg met de KNO overgegaan[lees meer...] op gebruik van 1 x per twee dagen en oom dat werkt sinds een jaar naar tevredenheid. Na 10 jaar gebruik nog steeds tevreden. Een normale neusverkoudheid van hooguit twee weken en het weer terug krijgen van mijn reuk ben ik op dit gebied weer net als een ieder ander.

10-04-2024 | Vrouw | 62

neusbloedingen droge neus

Opgelost in zoutwater neus spoelen werkte het beste. Ik heb vooral last van sinussen en oren.

01-09-2021 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Na 1 jaar Fluticason genomen te hebben wat in het begin prima werkt was na verloop van de tijd het middel erger dan de kwaal. Flixonase neusdruppels gebruikt ivm neuspoliepen die ontstaan door chronische Rhinitus . In het begin werkt het uitstekend, maar na 1 jaar elke dag gebruikt werd het middel erger dan de kwaal . Had constante opzwelling van neusslijmvliezen en[lees meer...] er zit nu een forse poliep in de neus links wat verstopte neusklachten . Ook een geïrriteerde keel was vervelend. In ieder geval slonken de poliepen bij mij niet echt met Flixonase op het laatst, maar nam het zelfs toe. Een prednison stootkuur gekregen van de KNO arts, wel dan ben je in 2 a 3 dagen van je probleem af . Echter na de weekkuur zijn de klachten weer terug na 2 a 3 weken bij mij helaas. En door blijven gaan ermee is absoluut geen optie, en krijg je ook niet van de KNO arts . Ik heb het vermoeden dat mijn neusslijmvliezen nu overactief zijn geworden door de vele medicamenten die ik heb gebruikt en het continue spoelen met nasaal zout 2 a 3 x per dag. Ik heb het idee dat je de beschermlaag van de neusslijmvliezen eraf zijn gespoeld aangezien de neus zeer droog aanvoelt en echt verstopt zit . Nu een tijdje niets gebruiken voelt dat de omgeving weer langzaam tot rust komt en de klachten iets afnemen . Het vervelendste zijn de nachten, het sloopt je . Nu wachten op de Fess operatie en dan hopen dat de klachten hopelijk tot het verleden behoren.

12-04-2017 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Druppel vrijwel elke dag. Kan af en toe wel eens overslaan zonder gevolgen.

29-12-2016 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Geen reuk en smaak al 6 jaar Diverse operaties gehad, poliepen verwijderd holtes schoongemaakt. Onderzoeken gehad bij reuk en smaak cliniek Gelderse vallei ziekenhuis. Diverse medicatie gehad, maar holtes slipten iedere keer weer dicht. Selestone 0,5 mg tabletten in combinatie met flixonase 400 2 maal daags 1 capsule en kreeg mijn reuk en smaak redelijk terug na een paar d[lees meer...]agen holtes weer schoon. Maar door heftige bijwerkijngen van de selestone daarmee gestopt. Nu op eigen houtje fixonase verdubbel naar 4 capsules per dag en me holtes zijn schoon en heb weer redelijk reuk en smaak

15-03-2018 | Vrouw | 61
fluticason (27,5ug/do)
Hoest
Liep achter in mijn keel irriteerde mijn keel en neus

16-07-2016 | Man | 61
Bronchitis
Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.

28-04-2011 | Man | 61
Geen reuk
Ik heb sinds 2 jaar geen reukvermogen meer (ik proef alles) ben naar de KNOarts in Alkmaar geweest en die heeft een poliep in de bovenholte van mijn neus geconstateert, zodoende heeft hij mij dit medicijn gegeven. ik gebruik deze nu een jaar maar GEEN resultaat ,maar waar ik wel last van hebt is dat ik veel slijm in mijn keel krijg en veel de kriebelhoest.

09-02-2011 | Man | 60
Neuspoliepen
Ik gebruik al jaren flixonase ivm neuspoliepen. Het heeft altijd goed gewerkt. De laatste tijd echter lijkt het wel alsof het niet meer werkt. Sterker nog het lijkt alsof flixonase averechts werkt en het de poliepen niet doet verdwijnen maar veroorzaakt, 'n rebound-effect. Heeft iemand hier ervaring mee?