Ervaringen met Mometason neusspray

mometason

Allergie (8 meningen)

02-06-2017 | Vrouw | 42
Astma
Neus van nature altijd open en alles netjes recht, nooit snurken, vrije ademhaling. Mits ik niet in die perioden zat. Dan weer een jaar totaal niet verkouden, dan weer een jaar aan de lopende band en ging dat 10 jaar lang. Jarenlang dus moeten sukkelen met langdurige perioden van verkoudheid. En dan elke dag letterlijk een hele tissuedoos van 200 stuks wegsnuiten waarna h[lees meer...]et 's avonds weer verminderde tot verdween. Om gek van te worden! Ik moest er maar mee leren leven, vernam ik van de huisarts na diverse onderzoeken. Uiteindelijk 2 jaren geleden ging het mis: weer constant verkouden, tot niets meer komen, constant moeten zitten, hijgen als ik een paar meter liep, veel dromen en zweten 's nachts (van de ontstekingen). En als ik probeerde de luchtwegen aan te sterken door een uurtje wandelen werd ik licht grieperig. Een minuutje rennen betekende meteen een week griep en weer in bed liggen. Dus toch maar eens naar de dokter toe, een andere (vakantieland). "Mevrouw, u heeft beginnende astma". Budesonide en Nasonex meegekregen. Twee keer per dag in het begin, daarna naar 1 maal daags. Na 1 dag al vermindering van de klachten, na dag 2 geheel hersteld! Ik voelde me weer eens mens en snotterde totaal niet meer. Alle ontstekingen weg, weer lekker kunnen rennen en springen en normaal kunnen leven zonder de tissuedoos bij me te hebben. Ik ontdekte op een gegeven moment dat ik zelfs zonder de budesonide kon (ik accepteer wat lichtere kortademigheid), want opr de budesonide voel ik me dus gejaagd, trillerig en wat angstig (ook bijnierschorshormonen). Bij de mometason (of Nasonex) echter heb ik deze klachten juist niet. Ik kan met de mometason alleen nu verder en gebruik het alleen als ik terugval in de klachten heb, dus niet doorlopend. Als het een tijd goed is gegaan, dan probeer ik of ik ermee kan stoppen en of het lichaam het weer op eigen kracht kan. En zo ja, dan ben ik tijdelijk vrij van medicijnen. Begin ik licht te snotteren op een dag en dat is na een week niet weg of neemt weer sluipend toe, dan weet ik dat het weer zover is en ga ik weer een maandje een flesje halen. Ik vind het echt het wondermiddel voor mij. Eindelijk verlost van dat eeuwige gesnotter! In die paar maanden vakantie stond andermans sterk naar rook stinkende bank, dat kan de reden zijn geweest van de problemen toen, astmapatiënten worden gek van andermans rook en oude rookdeeltjes. Maar andermans rookstank in het verleden ook (ik ben niet-roker, maar moest regelmatig andermans gifwolken inhaleren). Ik voel me in elk geval weer mens sinds ik me bij Dr. Hoest heb laten behandelen en mometason gebruik, :). Ik raad de mensen aan af en toe ermee te stoppen, de bijnieren worden zo niet lui en worden weer gedwongen zelf bijnierschorshormonen te produceren. Voor wie toch wat last heeft van de hormonen raad ik aan het voor het slapen gaan te gebruiken. Ik deed dat met de budesonide, want ik viel daarna in slaap en voelde dus dat gejaagde gevoel niet meer. 's Morgens was het dan alweer weg.

27-10-2016 | Vrouw | 38
Bijholteontsteking
Voor behandeling van chronische sinusitis dit middel voorgeschreven gekregen. Na 10-tal dagen symptomen van sinusitis inderdaad veel beter. Echter, constante hoofdpijn van 's morgens tot 's avonds (blijkbaar wordt dit ook vermeld op de bijsluiter, hoofdpijn vaak voorkomend). Conclusie: geneesmiddel doet wat het belooft maar door de hardnekkige bijwerking uiteindelijk ge[lees meer...]stopt met inname ervan.

25-07-2016 | Vrouw | 72
Luchtweginfectie
Mometason gebruikte ik tegelijk met andere medicijnen tegen luchtweg infectie. Kreeg pas last nadat ik gestopt was met de andere medicijnen. Kreeg vervolgens AVAMYS voorgeschreven, waarbij ik onmiddellijk hoofdpijn kreeg.

14-03-2016 | Vrouw | 47
mometason (50ug/do)
Sinds ik dagelijks deze neusspray gebruik, heb ik (bijna) geen last meer van allergische reacties.

23-12-2015 | Vrouw | 25
Verkoudheid
tegen chronische neusverkoudheid voorgeschreven gekregen, geen baat bij gehad.

17-03-2024 | Man | 72
Bijholteontsteking
Bijholte ontsteking na elke lichte verkoudheid. Zolang de afvoer van vocht niet blokkeerd geen pijn. Zodra de afvoer geblokkeerd wordt door gezwollen slijmvliezen in de neusholte flinke hoofdpijn. Dan gelijk beginnen met Mometason, na een week gaat het beter zo niet tijdelijk iets hogere dosering. Zoutwater spoelen met kannetje en ananas eten helpt ook

07-04-2022 | Man | 48
mometason (50ug/do)
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm geïrriteerd en gezwollen neusslijmvlies agv berkenpollenallergie. Resultaat is op zijn best 0,0. Maar het lijkt er zelfs sterk op dat de klachten verergeren na gebruik.

22-02-2022 | Man | 57
Tinnitus
Ik gebruik het nu 3 weken achter elkaar, maar in het begin na 3 dagen 4 dagen gestopt wegens hoofdpijn. Nu dus 2 weken achtereen. Klachten zijn zeker nog niet weg, maar kreeg vandaag plots hoge bloeddruk en een zeer onaangenaam opgewonden gevoel. Ik ga morgen afbouwen en na een week stoppen. Ik denk dat dit middel de adrenaline verhoogd in mijn bloed. In het begin ervaarde[lees meer...] ik trouwens het omgekeerde, ik werd er eigenlijk lekker rustig van.

17-03-2021 | Man | 54
mometason (50ug/do)
Eustatius buis verstopt druk op de oren, vocht achter de trommel vliezen Na één maand veelal bloed neus

05-03-2021 | Man | 58
mometason (50ug/do)
Na het gebruik van 3 andere sprays( flixonase, dymista, avimys ) die geen resultaten gaven nu MOMETASON neus spray van de huisarts meegekregen. Dit corticosteroïde werkte reeds al na 3 dagen gebruik. Ik ben tevreden en heb de gehele dag lucht. Inname 1x per dag twee keer sprayen beide neusgaten

07-03-2020 | Man | 70
mometason (18,0g)
Deze neuspray werkt maar drogis xylomeazoline 1,0 mg/ml (zonder cortico) werkt vrij snel en een paar uur. Shorre/ hese stem en neusverstopping en loopneus continu door langwerkend inhalator met corticosteroïd.

23-01-2020 | Man | 43
mometason (50ug/do)
geïrriteerd neusslijmvlies, altijd geur van bloed/ijzer in de neus, sterkere geur bij aanraking van de neus, vaak en veel niezen, jeuk aan de ogen

08-02-2019 | Man | 69
mometason (50ug/do)
Tevreden, kan daardoor weer normaal slapen. Specialist zegt dat ik dit bij voortduren mag gebruiken. Kan geen kwaad.

13-12-2018 | Man | 41
Ademhalingsproblemen
ik moest bijna dagelijks overgeven en kreeg soms bijna geen lucht meer. Verschillende onderzoeken gedaan..niks aan maag, keel, longen..sinussen leken een probleem. Overdag moest ik hele tijd licht hoesten omdat er iets leek in de weg te zitten. Tijdens het slapen werd ik wakker omdat ik soms geen lucht kreeg, ik had ook de hele tijd gevoel dat slijm in de weg zat. Ik hoest[lees meer...]te mezelf wakker de hele tijd. Sinds ik elke avond dit medicijn gebruik, heb ik er geen last meer van. Ik gebruik het in periodes dat ik er veel last van heb, 1x een uur voor ik ga slapen. Als ik het niet gebruik komen de slijmen en kuch ik de hele tijd. Tijdens het ademhalen hoor ik dan dat er iets in de weg zit. Piepend geluid en ik merk het vooral als ik plat lig.

01-05-2017 | Man | 34
Bijholteontsteking
Een bijholte-ontsteking/neusholte-ontsteking deze neusspray gekregen. Verzachte de pijn in het hoofd iets maar de ontsteking was (die ik al 3 maanden had) te hardnekkig en kwam er niet vanaf. Na het gebruik van antibiotica ben ik er wel vanaf gekomen (amoxicilline). Ik kreeg wel neusbloedingen wat ook in de bijsluiter stond. Gezien ik dus meer bijwerkingen had en geen v[lees meer...]ooruitgang zag, ben ik er mee gestopt.