Ervaringen met Mometason neusspray

mometason

Allergie (8 meningen)

04-10-2022 | Vrouw | 51
mometason (50ug/do)
Eerste dag al zware hoofdpijn en een griep gevoel, pijn in het lichaam. Besloten door te gaan onder het mom van wellicht trekt het weg. Klachten worden alsmaar erger, zeer pijnlijke keel waardoor ik naast de verstopte neus nu bijna niet meer kon ademhalen . 2 dagen nauwelijks geslapen , 1 nacht vanwege “gewone” slapeloosheidbijwerking, ik was klaarwakker. De 2e nacht van[lees meer...]wege zo,n ernstige keelpijn en ademhalingsproblemen , slikken was onwijs pijnlijk. Tevens ook bloedneuzen. Gestopt , klachten trekken weg. Dit is zeer gevaarlijk zeker als je neus al verstopt is!,!!

02-06-2022 | Vrouw | 32
mometason (50ug/do)
Vreselijk zo erge hoofdpijn elke dag m’n oorzuisingen blijven erg duizelig ook elke dag ik stop ermee

07-04-2022 | Man | 48
mometason (50ug/do)
Dit middel voorgeschreven gekregen ivm geïrriteerd en gezwollen neusslijmvlies agv berkenpollenallergie. Resultaat is op zijn best 0,0. Maar het lijkt er zelfs sterk op dat de klachten verergeren na gebruik.

30-01-2022 | Vrouw | 26
Sinusitis
Door een chronische bijholteontsteking gebruik gemaakt van Mometason ... Ik moest de Neusspray 4 weken gebruiken van de arts. Echter, ben ik gestopt met dit middel na 3 weken. Weinig tot geen positieve werking van het middel op mijn aandoening. De bijwerkingen daar in tegen waar nog veel erger. Ik kreeg last van paniekachtige aanvallen en een ontiegelijke hoofdpijn. In de [lees meer...]ochtend bij het wakker worden, had ik het gevoel alsof ik flauw kon vallen. En dit elke ochtend opnieuw... Tussen door nog last gehad van misselijkheid en verergeringen van de klachten. Wat een verschrikking middel zeg! Ik zou het echt IEDEREEN afraden!!!

06-11-2021 | Vrouw | 25
mometason (50ug/do)
Vanwege chronische verkoudheid en vocht achter de trommelvlies deze neusspray voorgeschreven. Klachten die ik heb zijn oorsuizen en druk op de oren. Na een maand geen verschil, zelfs oorpijn nu maar geen idee of dat door de neusspray kom. Maar wat echt extreem is is elke dag nu extreme hoofdpijn. Maar echt extreem. Ik ga ermee stoppen.

17-03-2021 | Man | 54
mometason (50ug/do)
Eustatius buis verstopt druk op de oren, vocht achter de trommel vliezen Na één maand veelal bloed neus

09-03-2021 | Vrouw | 31
mometason (50ug/do)
gebruikt vanwege allergie maar na een paar dagen mee gestopt. ik viel na gebruik als een blok in slaap en was helemaal weg, zelfs harde geluiden deden amper wat, paar keer op een ander tijdstip van de dag geprobeerd maar steeds viel ik in slaap. kreeg ook erge spierkrampen in mijn kaak en nek dus mee gestopt want het was niet verantwoord om dit te blijven gebruiken.

07-10-2020 | Vrouw | 55
mometason (50)
Na een middenoorontsteking (antibiotica en neuspray) bleef er vocht achter mijn trommelvlies zitten. Nu 2 weken elke keer voor het slapen gaan deze neusspray gebruikt. Ik werd wakker met achterliggende hoofdpijn en het gevoel van flauwvallen over de gehele dag. Verder geur en smaak verlies. Nu ik gestopt ben met dit medicijn welke mij niet heeft geholpen ben ik verder [lees meer...]ook weer klachtenvrij van de bijwerkingen! Vocht achter het trommelvlies is niet weg!

07-03-2020 | Man | 70
mometason (18,0g)
Deze neuspray werkt maar drogis xylomeazoline 1,0 mg/ml (zonder cortico) werkt vrij snel en een paar uur. Shorre/ hese stem en neusverstopping en loopneus continu door langwerkend inhalator met corticosteroïd.

17-02-2020 | Vrouw | 60
Sinusitis
Ik heb al maanden last van een chronische voorhoofdsholte ontsteking ( sinusitis) en hiervoor heb ik een flesje van dit spul gebruikt. Zonder enig resultaat, wel last van bijwerkingen : keelpijn, 3 weken geen stem meer, reuk en smaak weg! Ik heb doorgezet omdat het schijnt dat het na een paar weken pas gaat helpen maar ik vind dit echt troep! Nu probeer ik het met ca[lees meer...]psinol en dit werkt beter.

23-01-2020 | Man | 43
mometason (50ug/do)
geïrriteerd neusslijmvlies, altijd geur van bloed/ijzer in de neus, sterkere geur bij aanraking van de neus, vaak en veel niezen, jeuk aan de ogen

18-11-2019 | Vrouw | 39
Bijholteontsteking
Ik heb deze neusspray gekregen voor een bijholte ontsteking welke niet over ging. Ik heb de neusspray een paar dagen gebruikt en mijn neus ging na 5 dagen inderdaad weer open, maar mijn reuk en smaak zijn volledig weg. Volgens de huisarts en apotheek moet dit weer terugkomen maar dit is helaas nog niet het geval. Op internet kwam ik de bijsluiter van de merk variant en [lees meer...]daar stond dat je reuk door dit middel blijvend weg kan verdwijnen. Naast deze klachten had ik last van een zere mond, tong en keel. Ik vind het echt een paardenmiddel en ik snap werkelijk niet waarom ze dit een milde neusspray noemen,

25-10-2019 | Vrouw | 45
mometason (50ug/do)
In 2015 deze neusspray voorgeschreven gekregen door de KNO arts vanwege chronische rinitis door huisstofmijtallergie. Daarvoor was ik nooit ziek. Vanaf het moment dat ik de neusspray ben gaan gebruiken was ik continue ziek. Altijd luchtweginfecties die ik normaal nooit had. Zelfs tot bijholte ontstekingen aan toe. Na 2,5 jaar kwam mijn huisarts tot de conclusie dat bij con[lees meer...]tinue gebruik van dit middel (zitten corticosteroïden in en prednison volgens hem) dat ik daar alle klachten van kreeg. Ik moest per direct stoppen met dit middel en de klachten werden direct al minder en 2 dagen later was de keelontsteking die ik al 2 weken had opeens weg. Sinds juli 2017 ben ik nog maar 1 echt goed verkouden geweest en we zijn nu inmiddels 2 jaar verder. In 2018 er achter gekomen dat ik een tarwe intolerantie heb en dat kan ook verstopte neus als reactie hebben (naast dat mijn darmen er compleet spastisch van worden met diarree tot gevolg). Ik eet nu geen tarwe meer en mijn neus is nooit meer verstopt snachts.

07-10-2018 | Vrouw | 67
Voorhoofdsholteontsteking
Mometasonfuroaat neusspray veroorzaakt ernstige pijn in voorhoofdsholte bij voorhoofdsholte ontsteking

25-07-2016 | Vrouw | 72
Luchtweginfectie
Mometason gebruikte ik tegelijk met andere medicijnen tegen luchtweg infectie. Kreeg pas last nadat ik gestopt was met de andere medicijnen. Kreeg vervolgens AVAMYS voorgeschreven, waarbij ik onmiddellijk hoofdpijn kreeg.

01-05-2017 | Man | 34
Bijholteontsteking
Een bijholte-ontsteking/neusholte-ontsteking deze neusspray gekregen. Verzachte de pijn in het hoofd iets maar de ontsteking was (die ik al 3 maanden had) te hardnekkig en kwam er niet vanaf. Na het gebruik van antibiotica ben ik er wel vanaf gekomen (amoxicilline). Ik kreeg wel neusbloedingen wat ook in de bijsluiter stond. Gezien ik dus meer bijwerkingen had en geen v[lees meer...]ooruitgang zag, ben ik er mee gestopt.