Ervaringen met NasuMel

Avamys (123 meningen)
Fluticason neusspray (107 meningen)
Prevalin neusspray (83 meningen)
Dymista (78 meningen)
Nasonex (75 meningen)

01-05-2022 | Vrouw | 56
enzymrijke honing (10mg/g)
Ik had last van pijnlijke korstjes in mijn neus. Ik peuterde ze (tegen beter weten in) telkens weg wat weer leidde naar pijnlijke open wondjes. Een vicieuze cirkel dus. Huisarts schreef deze zal voor en al na 1 keer gebruikt te hebben was het al bijna weg. Heb het uiteindelijk 3 keer gebruikt en daarna was het helemaal over! Enig minpuntje, het wordt niet vergoed en is erg[lees meer...] prijzig

10-12-2021 | Vrouw | 60
enzymrijke honing (10mg/g)
Jarenlang last van ontstekingen in neus, korstvorming. Steeds antibioticazalf, hielp even maar probleem kwam steeds terug. Toen bij de antibiotica deze zalf werd gegeven als onderhoud was het direct een verademing. Ik kan beter ademen door neus, veel schoner , geen aangekoekte neus meer. Heel heel erg blij! Na drie weken totaal geen last meer.

26-01-2020 | Vrouw | 41
enzymrijke honing (10mg/g)
Ik gebruik nasumel neus zalf sinds gister omdat ik vervelende korsten hoog in me neus heb door het gebruik van fluticason helaas..nu vandaag zijn de korsten veel minder en maar is mij neusslijmvlies nog niet rustig en lijkt het wel of ze nog meer slijm produceren of lijkt dat maar zo. Mij neus is nog steeds niet vrij doorgankelijk voor lucht heel vervelend dit en alsof dat[lees meer...] niet genoeg is zitten me oren ook half dicht ben wel vandaag bij de spoedpost geweest maar ze zeggen dat er niks te zien is. Ik slik wel prednison 30 mg voor me slijmvliezen voor tien dagen ik zit nu op de 8ste dag Weet iemand hoelang het duurt voordat de slijmvliezen weer rustig zijn en normaal funcioneren? En hoelang het duurt voordat de nasumel en de prednison zn werk gaan doen en je het ook merkt dat het minder word. Alvast bedankt voor het mee denken en eventueel reageren Groetjes

22-01-2019 | Man | 70
enzymrijke honing (10mg/g)
Prima middels tegen neusproblemen o.a. korstjes. Het werkt goed d.w.z. bij mij helpt het. Het aanbrengen is ondoordacht en slecht. Met je vingers of een wattenstaafje, ouderwets. Neem een voorbeeld aan Nisita, gewoon een langer tuitje op de tube, een kind kan het bedenken.

16-11-2017 | Vrouw | 29
enzymrijke honing (10mg/g)
altijd korstjes in mijn neus, als iemand mijn neus al aanraakte deed het al zeer. Diverse zalfjes en sprays van de huisarts gehad en niets hielp of verzachte voldoende. Nasumel zelf online gevonden en het blijkt de oplossing! Geen bijwerkingen. Het verzacht meteen al en de korsten worden zacht en soepel en verdwijnen snel. Makkelijk aan te brengen door met een wattenstaafj[lees meer...]e wat product te pakken (meteen hygienisch) en daarmee in je neus goed rond te smeren. Ik doe het voor het slapen gaan 1 keer. Kan het iedereen aanraden!

01-10-2017 | Man | 33
enzymrijke honing (10mg/g)
Voorgeschreven door mijn KNO-arts ivm geirriteerde neus. De eerste week dat ik Nasumel smeerde kreeg ik een zere keel en vieze smaak in mijn slokdarm. Ik vermoed dat het oa de honing is die in Nasumel zit. Daarna geen last meer van gehad. Nasumel zelf werkt erg effectief voor mij. Het zorgt er voor dat ik weer vrij kan ademen, doordat de neusslijmvliezen rustig worden. Daa[lees meer...]rnaast verdwijnen de korstjes in mijn neus. Erg effectieve zalf!!

05-01-2014 | Vrouw | 50
enzymrijke honing
Omdat ik met regelmaat last heb van een bacteriele ontsteking in mijn rechterneusgat, gebruikte ik altijd Bactroban. Dit was niet preventief te gebruiken en als de ontsteking er eenmaal was, kon ik de kapotte binnenkant van mijn neus slechts verzachten met Bactroban; de ontsteking werd niet minder door deze zalf. Op aanraden van de huisarts gebruik ik nu, preventief, NasuM[lees meer...]el. De afgelopen 9 maanden helemaal geen ontsteking gehad, normaalgesproken wel gem. 3x per jaar. Dit kan geen toeval zijn. Heb in het begin braaf dagelijks gesmeerd (wattenstaafje met zalf) om het neusslijmvlies te versterken, wat blijkbaar heeft geholpen. Nu alleen als ik het gevoel heb dat er een zandkorrel in mijn oog zit, de voorbode van de neusontsteking.

11-05-2013 | Man | 82
Bloedingen
gebruik 5 jaar NASUMEL Had veel last van bloedneus (bloedverdunners) Nu geen probleem meer en is gemakkelijk 2 keer per dag aan te brengen. iets zalf op de vingertop en met een wattenstaafje verdelen

25-04-2013 | Vrouw | 51
enzymrijke honing
Al een aantal jaar last van droge neusslijmvliezen met als gevolg iedere dag bloedneuzen, vooral 1 kant was altijd geirriteerd, Verschillende keren de huisarts geraadpleegd maar die zei alleen dat ik het vet moest houden met vaseline en ook heb ik een keer bactroban gekregen maar dat hielp ook niet..Via internet kwam ik in aanraking met Nasumel, gelukkig kon ik het via int[lees meer...]ernet bestellen, vanaf de 2e dag...stukken beter!! En nu na bijna 3 weken gebruik...bijna geen last meer, het is voor mij echt wonderzalf! Ik kan het iedereen aanbevelen, tube kost incl. verzenden rond de 17 euro. Je doet er lang mee want je hebt maar een klein beetje nodig!

24-08-2012 | Man | 24
enzymrijke honing
Ik begrijp de schrijver hieronder niet die schrijft over innemen op bed en inspuiten, want NasuMel zit in een tube. Dat hoef je helemaal in te nemen in bed en inspuiten is al helemaal niet geval. Ik gebruik het al een aantal jaren omdat ik last heb van een chronisch beschadigd neusslijmvlies met regelmatig een bloedneus o.a. door gebruik van corticosteroid spray. Sinds ik [lees meer...]NasuMel gebruik heb ik daar meer nauwelijks last. Merk wel als ik een tijdje niet smeer dat het dan weer terugkomt. Even een tipje op de vinger, aanbrengen op de binnenkant van de neus en inmasseren. Werkt als de brandweer! Ik gebruik het meestal 2x per dag. Het is een honingzalf, dat is ook nog eens natuurlijk. Wel weer verbazingwekkend dat zo'n goed middel ineens niet wordt vergoed. Ik lees in de krant dat medicijnen die meer dan € 500.000 (!) per jaar kosten (ziekte van Pompe), waarbij aan de effectiviteit wordt getwijfeld, wel wordt vergoed en iets wat uitstekend werkt en nog € 20 kost wordt niet meer vergoed. Snap jij het, snap ik het. Jan W

05-06-2012 | Vrouw | 48
enzymrijke honing
Ik heb een huisstofmijt allergie, doordat mijn neusslijmvlies af en toe erg droog is vind ik deze zalf geweldig. ik gebruik ook een neusspray met corticosteroïden en daar wordt het neusslijmvlies ook droog door, ook heb ik geen last van bloedingen in de neus. In het begin werdt nasumel vergoed, maar nu al 2 jr niet meer, ook is hij goedkoper via internet dan bij de apothe[lees meer...]ek.

28-11-2011 | Vrouw | 63
Neusdruppels
innemen op bed, inspuiten is onhandig.

31-07-2010 | Man
Korstvorming in de neus
Op advies van KNO arts Nasumel gaan gebruiken om korstvorming in mijn neus tegen te gaan. Werkt perfect! Nergens last van en geen last meer korstjes.

14-05-2010 | Man
Heel vaak bloedneus
Sinds 2-1/2 jaar in gebruik nog geen bloedneus weer gehad ondanks gebruik van bloedverdunners. Het enige probleem is dat er veel neusslijm vrij komt. Maar of dit van de zalf komt weet ik niet.