Otrivin neusverkoudheid

xylometazoline

Verkoudheid (6 meningen)

30-04-2017

Verkoudheid

Ik heb dit produkt veel te lang gebruikt. Tot daar mijn fout. Ben dan gestopt omdat ik wegens enkele onderzoeken op de dienst cardiologie van het ziekenhuis enkele vervelende onderzoeken moest ondergaan alsook MRI scan van het hart. Er is geen hartafwijking gevonden. Ook geen coronair (vernauwde aders) probleem. Maar ik merk nu dat mijn hartkloppingen en ritmestoringen ve[lees meer...]rdwenen zijn. Dus ga ik er van uit dat de neusspray er voor iets tussen zit. Tot daar mijn ervaring met Otrivine.
27-05-2016

Voorhoofdsholteontsteking

In 1995 ben ik geopereerd aan een chronische voorhoofdsholteontsteking. Daarna was het helemaal mis. Mijn neus raakte verstopt, in die ernstige mate, dat mijn leven een hel werd. Jaar na jaar raadpleegde ik artsen, probeerde alles om mijn leven te herpakken, probeerde alle bestaande medicijnen, ook in het buitenland, zelfs genezing gezocht in homeopathische middelen. Niets[lees meer...] maar dan ook niets hielp. Twintig artsen, hynotiseurs, 13 ziekenhuizen, 6 huisartsen en zoutoplossing, reike, Gebedsdiensten voor genezing. Wat heb ik niet geprobeerd, van Azië tot Zuid-Amerika.. De wanhoop nam toe, mijn linkerneus zat voor 100% dicht en rechterkant voor 60% en het werd steeds erger. Ik sliep gemiddeld twee en een halve uur per nacht, was doodmoe, raakte mijn baan kwijt, mijn gezinsleven ging eraan, twee keer buiten bewustzijn geraakt en in het ziekenhuis beland, ik sliep met een soort houten stok tussen mijn tanden, zodat ik tenminste lucht kreeg, uiteindelijk na vijf onmenselijk zware jaren vol leed en lijden, kwam ik in 2000 in aanraking met een vriend die mij otrivin aanraadde. Godzijdank. Wat men ook mag zeggen, ik gebruik al 16 jaar Otrivin, ongeveer twee tot drie keer per dag, hierdoor ben ik weer een mens geworden! Geen bijwerkingen, geen verslaving, is allemaal bullshit. Ik dank God op mijn knieen dat Otrivin bestaat, anders had ik al lang zelfmoord gepleegd, want ik liep met dat idee rond. Die vriend van mij is zelf 9 keer (!!) geopereerd aan zijn neus, inmiddels leeft hij al 20 jaar dankzij Otrivin, in zijn huis heb je overal tien flessen rondslingeren en hij zei tegen mij: "Als ik pinarren en creperen zonder zuurstof, zoals ik jaren heb gedaan en ik kan dankzij Otrivin weer leven als een mens, ik kan ademen, ik kan die heerlijke, verrukkelijke zuurstof tot mij nemen, laat mij dan maar 10 jaar minder leven, of voor mijn part zelfs 20 jaar, maar de tijd die ik heb, kan ik als een volwaardig mens functioneren, dankzij Otrivin! Lang leve het leven, lang leve Otrivin!" En zo denk ik er ook over!!! Zolang er niets anders is, laat ons met rust en die horrorverhalen over Otrivin??? Hou dat voor jezelf, ik heb geen behoefte aan vermanende vingers, maar aan een menselijk leven!!
14-02-2013

Verkoudheid

Maakt de neus binnen een paar minuten weer vrij om door te ademen. Wel heb ik het idee dat ik dan ondanks een vrije neus nog steeds niet zo goed kan ruiken als wanneer ik niet verkouden ben. Soms voelt de neus dankzij dit middel zelfs opener dan wanneer ik niet verkouden ben (en het dus niet gebruik). Otrivin remt ook de snotproductie behoorlijk af, wat fijn is, hoewel e[lees meer...]r soms zoveel snot gemaakt wordt dat ook dit middel er niet tegenop kan.
07-02-2011

Verkoudheid

Dit middel helpt goed, maar je moet wel goed in de neusgang spuiten. Het lucht erg op. Natuurlijk moet je je verkoudheid "uitzieken" maar dit is ondertussen (plus 3 x 2 paracetamol p/d) lekker verlichtend. Hatsjie.....
27-05-2009

Verstopte holtes, verkoudheid

Dit middel helpt niet. Het geeft even een verfrissend gevoel maar of het gezwollen slijmvlies daadwerkelijk slinkt is zeer twijfelachtig. In elk geval heb ik dat nooit gevoeld omdat klachten gewoon blijven. Heb het ook gebruikt voor en tijdens vliegreizen maar ook daarbij is er geen verschil met helemaal niets gebruiken.
10-02-2009

Verkoudheid

Vroeger leidde bijna elke griep en verkoudheid bij mij uiteindelijk tot een bijholte of voorhoofdsholte ontsteking. Mijn huisarts gaf me beetje rare tip: niet meer hard snuiten, alleen even neus afvegen en liever ophalen dan snuiten (niet zo fijn voor de mensen om je heen....) en bij echte verkoudheid 5a6 dagen consequent otrivin gebruiken. Ik vond het destijds een raar ad[lees meer...]vies... maar het helpt heb nooit meer een holteontsteking gehad en de verkoudheid is die vervelende eerste dagen goed onder controle. Enige nadeel is dat ik door vele ontstekingen altijd acuut last krijg bij vliegen. Vreselijke pijn, maar ook dan moet ik 1a1,5 dag voor het vliegen met otrivin beginnen en dan gaat het meestal goed.
25-04-2008

Verkoudheid

Helpt erg goed. Je mag het maar een paar dagen gebruiken, maar dat is meestal voldoende. Je voelt je meteen een stuk beter als je weer een beetje door je neus kan ademen en niet continu aan het snuiten bent. Ook slaap je veel beter als je Otrivin gebruikt hebt. Het voordeel boven gewoon zout snuiven is dat het wat langer werkt en effectiever is.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum