Ervaringen met Rhinocort

Hooikoorts (18 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

17-07-2019 | Vrouw | 62
budesonide (100ug/do)
Gebruik het al jaren en zeer tevreden. Het is nu uit de handel en ik krijg rare allergische reacties van spray s. Het werd al niet vergoed en nu is er geen aternatief. Weet iemand of het nog in het buitenland te krijgen is.

03-06-2018 | Man | 63
Hooikoorts
Gebruik Rhinocort al jaren voor mijn hooikoorts Gebruik dit middel al jaren het is bij mij zeer effectief soms wil de huisarts het niet voorschrijven te duur of zo maar ik sta erop dat ik rhinocort 100 turbohaler krijg en niets anders ben er zeer tevredenover ben zwaar hooikoorts patient

24-04-2022 | Vrouw | 65
Hooikoorts
Rhinocort thurbohaler uit de handel Met alle gevolgen van dien Wat heb ik ondernomen Astra zeneca gemaild vervolgens naar j&j spanje Duitsland Zwitserland en Canada … wat een drama, licentie verlopen dus niet meer verkrijgbaar, ik dien ook het verzoek in kan iemand mij alsjeblieft helpen een een opzetstuk wat zou ik gelukkig zijn ik functioneer niet meer vast heel erg b[lees meer...]edankt

28-03-2022 | Man | 66
Hooikoorts
Ik gebruik al minstens 25 jaar rhinocort 100 in de turbuhaler sommige jaren weinig of geen hooikoorts maar nu ineens weer een heftige aanval vroeg specifiek om rhinocort 100 maar de apotheek wist me te vertellen dat er alleen nog maar neus spray budesonide 100 is maar daar ga ik alleen maar meer van niezen weet ik uit ervaring .. astrazeneca had het te druk met dat gef[lees meer...]aalde covid vaccin van hun denk ik Dat was naderhand niet zo goed als voorgespiegeld werd Nu hadden ze al jaren een goed product (rhinocort ) en dan leveren ze het niet meer heel teleurstellend allemaal

08-07-2020 | Man | 69
budesonide (100ug/do)
Reeds enkele 10-tallen jaren gebruikte ik rhinocort voor mijn ernstige hooikoorts tot begin 2019. Begin 2019 kreeg ik nl. te horen van de apotheek dat de rhinocort niet meer was te leveren. Daarna iom mijn huisarts enkele neussprays geprobeerd die geen van allen hielpen. Gedurende een jaar heb ik een verstopte en natte neus gehad met veel niezen, snotteren en slecht zien[lees meer...] want het had ook effect op mijn ogen. Voorjaar 2020 had ik contact met mijn allergie-arts van het ziekenhuis voor mijn wespenallergie en zij vroeg terloops naar mijn andere medicatie. Heb haar toen bovenstaand verhaal verteld. Haar reactie was: maar dan neem je toch pulmicort want daar zit exact dezelfde stof in (budesonide) met exact dezelfde dosering als in rhinocort!!! Ik was met stomheid geslagen... Zij heeft voor mij een recept uitgeschreven voor pulmicort, daarna vervang ik de dop van de pulmicort door de dop van de rhinocort en voila! Sindsdien heb ik weer mijn uitstekend werkende rhinocort/pulmicort zonder enige bijwerking en is mijn leven 100% verbeterd vergeleken met het afgelopen jaar!!!

22-01-2020 | Man | 71
budesonide (64ug/do)
Aangezichtspijn
Kieste in ooghoogte kan niet geopereerd worden gelukkig dat rhinicort64 helpt Komt het nu ook weer bij de apotheek

24-12-2019 | Man | 71
budesonide (64ug/do)
Aangezichtspijn
Kieste in oogholte

12-12-2019 | Man | 72
budesonide (100ug/do)
Gebruikte dit al jaren naar heel veel tevredenheid,sinds het uit de handel is weer veel meer last van allergie!!!! Andere spray helpt totaal niet!!!!

31-08-2019 | Man | 81
budesonide (0,1mg/do)
Neuspoliepen blijven al 20 jaar weg. Bij andere middelen NIET heb in het verleden 3 operaties gehad. De Poliepen kwamen na 1 jaar weer terug. Weliswaar onder plaatselijke verdoving geopereerd, maar ja wie doet dat nu noch? Astmatische klachten en neusverstoppingen zijn verdwenen! Er is in NederlaND GEEN MIDDEL MEER OM ook neuspoliepen TE VOORKOMEN. Wel in Duitsland, m[lees meer...]aar dan een druppelflesje.