Ervaringen met Travatan

Bij  GlaucoomX

Acetazolamide Tabletten (30 meningen)
Monoprost (22 meningen)
Xalatan (20 meningen)
Lumigan (19 meningen)
Cosopt (14 meningen)

17-05-2016 | Vrouw | 69
Glaucoom
Afgezien van enkele genoemde bijwerkingen (verkleurde iris, langere wimpers, huid veroudert sneller) is mijn situatie al jaren stabiel.

27-09-2015 | Vrouw | 68
Glaucoom
moest ivm kostenplaatje overstappen van Xalacom op Travatan. was wel huiverig maar het levert helemaal geen problemen op.

19-04-2015 | Vrouw | 68
Glaucoom
Moest overstappen van Xalacom naar Travatan. Hierin geen betablokker en conserveringsmiddel. Na 1 a 2 maanden wennen (rode en droge ogen) bevalt het uitstekend. De oogdruk blijft op peil.

14-08-2014 | Vrouw | 62
Glaucoom
Ik heb sinds 3 jaar Travatan, maar kreeg veel problemen. Ondertussen gaf de oogarts me telkens anderen, maar die flesjes zijn voor mij te moeilijk om er 1 druppel uit te krijgen. Nu is mijn specialist in Brunssum met pensioen gegaan en ben ik nu in Heerlen ziekenhuis weer. Daar vroeg mijn oogarts waarom ik travatan gebruikte ???? Ik zei tegen blindheid is mij verteld. [lees meer...] Helaas worden de klachten weer steeds erger, heel veel hoofdpijn krijg ik er door.

26-12-2021 | Man | 67
Glaucoom
Door ooghoek ( traanbuis) ca 3 -4 minuten ipv 1 minuut dicht te drukken zijn de bijwerkingen met 80% afgenomen.

10-10-2018 | Man | 59
Glaucoom
Ik gebruik al jaren Travatan, nu moet ik opeens travoprost (goedkoper) gaan gebruiken. Niet vrijwillig. Zijn deze oogdruppels gelijk aan elkaar, ik merkte bij de apotheek lichte twijfel, mijn ogen zijn me zeer dierbaar. Vriendelijke groet M.

06-11-2016 | Man | 56
Glaucoom
Bijwerkingen: oorsuizingen, een (voor druk) gevoelig hoofd. Klachten ontstonden binnen 1 maand na ingebruikname. Ik gebruik het in combinatie met Azarga oogdruppels, wat volgens de apotheek geen enkel probleem zou moeten zijn. Klacht gemeld bij oogarts, die zei van niets te weten. Op internet lees ik echter veel meer vergelijkbare klachten, dus ik twijfel sterk aan deze d[lees meer...]ruppels.

22-09-2015 | Man | 69
Glaucoom
Denk dat alle medicijnen voor glaucoom waardeloos zijn, krijg morgen andere eerlijk gezegd heb ik weinig vertrouwen in die nieuwe medicatie, en overweeg gewoon te stoppen, het zei zo.

05-07-2014 | Man | 64
Glaucoom
Moest van druppel veranderen, had Betagan 025%, kreeg Travatan. na een week voelde ik mij ziek worden, dacht eerst aan griep, hoesten, pijn in mijn schouder algehele malaise. Na drie weken kreeg ik jicht pijnen en kon bijna niet meer lopen, ik had zo,n gigantische pijn in mijn bil uitstralen naar mijn been, kon niet langer lopen dan vijf minuten. Ik voelde mij erg ziek, e[lees meer...]n gaf de schuld aan mijn burn-out. Mijn vrouw legde de link naar de oogdruppels omdat zij mij alleen maar achteruit zag gaan, en zich herinnerde dat ik ziek werd na de nieuwe oogdruppels. intussen naar de oogarts geweest, en die zei dat ze dit nog nooit meegemaakt had, maar zei dat het wel kon. 'k Heb nu weer Betagan maar dan 0,5 %, en ik ga met stappen flink vooruit , kan al weer een flink stuk lopen ik begrijp niet dat dit soort bijwerkingen niet meer bekend zijn

16-04-2014 | Man | 69
Glaucoom
Travatan = Travoprost oogdruppels, 1x per dag 1 druppel per oog. Recent ader gesprongen in rechter oog, oog-wit bloed doorlopen. Paar maanden geleden zelfde probleem, zelfde oog. European Medicines Agency waarschuwt hiervoor: Oculaire Hyperemie (=verhoogde bloedtoevoer naar het oog), bij meer dan 1 op 10 patiënten. Bijsluiter Travatan geeft dit niet/onvoldoende aan. [lees meer...]Via oogarts andere druppels (Monoprost = Latanoprost) voor geschreven gekregen. Ga hier op 16-04-2014 mee starten.