Ervaringen met Bacicoline-B

Middenoorontsteking (16 meningen)
Bijholteontsteking (1 mening)

24-02-2024 | Man | 58

evenwichtsproblemen duizeligheid misselijkheid

Na het gebruik gelijk duizilig, misselijk, braak gevoel en evenwichtsproblemen. Na 6 dagen ben ik pas erachter gekomen dat deze oordruppels de oorzaak van deze bijwerkingen.

30-07-2022 | Man | 61
Oorontsteking
regelmatig oorproblemen, andere middelen hielpen niet meer 1e keer gebruik: 3x een dosis, volgende dag wakker met flink misselijkheid en duizeligheid. Direct gestopt, dit is niks. ....maar vervolgens was na een paar dagen wél mijn ontsteking weg. Bij een volgende keer, half jaar later direct maar bij de KNO om dat spul gevraagd, want blijkbaar effectief en die evenwich[lees meer...]tsproblemen moest ik dan maar verduren. Weer uitstekend resultaat op mijn ontsteking en geen enkel evenwichtsprobleem. Onlangs weer gebruikt met weer geen enkel probleem :)

25-01-2022 | Man | 74
Oorontsteking
Had ontsteking in gehoorgang. Maar had ook allang een trommelvlies perforatie. Dan mag je dit middel nooit voorschrijven /gebruiken. De dosering was 3x per dag 5 druppels. De gehoorgang ontsteking was binnen 5dagen genezen, maar de bijwerkingen vreselijk. Vanaf vierde dag evenwichtsverlies, misselijk, braken, ziek. Maar het ergste kwam daarna: blijvend ernstig gehoorverli[lees meer...]es. Ik zal dit middel NOOIT meer gebr.

16-06-2020 | Man | 44
Oorontsteking
Enige direct effectieve druppel bij de eerste signalen van oorontsteking die ik ken, in een lange oorprobleemcarrière. Helaas al sinds 2018 uit de handel. Niet verkrijgbaar in Frankrijk noch Spanje. Ik heb daleco pharma gemaild met de vraag of het ooit nog terugkomt. Geen reactie op ontvangen... Nu gebruik in Sofradex, maar die helpen niet zo snel, ik heb daarvan veel meer[lees meer...] druppels nodig, en die stinken zo.

21-04-2018 | Man | 33
Oorontsteking
Via een spoedafspraak kwam ik bij de KNO arts terecht in het ziekenhuis. Ik heb m`n leven lang al gehoor problemen en heb verschillende oordruppels gebruikt. De KNO arts schreef me deze medicijnen voor om snel van de ontsteking af te komen, ook wist hij dat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb. Na anderhalve dag dit medicijn gebruikt te hebben werd ik draaierig en [lees meer...]misselijk. Ik kon zowat niet opstaan uit m`n bed en moest me met douchen vast houden aan de wand om niet om te vallen. Zeer heftige bijwerkingen welke ik nog nooit heb ervaren met oordruppels. Ik heb contact opgenomen met het ziekenhuis en een andere KNO arts zei dat ik acuut moest stoppen met deze klachten. Doordat ik een gaatje in m`n trommelvlies heb kunnen deze druppels sneller bij m`n evenwichtsorgaan komen en heb ik eerder kans op deze klachten. Ik ben nu inmiddels een dag gestopt en heb nog steeds dezelfde klachten, duizelig misselijk en lopen als een dronkenlap. Ik hoop dat het snel over is. Dit medicijn neem ik nooit meer!

11-01-2017 | Man | 46
Oorontsteking
€26 voor 7,5 ml. Dat is nog duurder dan goud! Weer zo'n voorbeeld waar de cliënt door belanghebbende partijen als investeerders en farmaceuten op véél te hoge kosten worden gejaagd met als doel zo'n hoog mogelijke winst. Synalar Otic heeft dezelfde werkzame bestandsdelen en kost maar €2 voor 5ml.

07-01-2017 | Man | 59
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (15mg/5mg/10.000ie/ml)
Oorontsteking
Na gebruik allerlei oordruppels die niet hielpen, en chronisch last van loopoor, dichtzitten van oor (doof), koorts, kloppend oor, pijn en schilfers etc etc had ik eindelijk echt baat bij BacicolineB. Helemaal nadat de KNO arts mijn oor had leeggezogen van ontstekingsvocht. Geen bijwerkingen gemerkt. Klachten komen zo nu en dan mild terug, maar die probeer ik niet te lat[lees meer...]en escaleren door gebruik van een heel klein beetje cortisoncreme in de gehoorgang te smeren. Oorzaak van de hele misere was het gebruik van oordoppen.

05-01-2016 | Man | 70
hydrocortison/ colistine/ bacitracine (10mg/5mg/10.000ie/ml)
Oorontsteking
Er werd een lichte oorontsteking vastgesteld bij mij. De KNOarts heeft het oor schoon gemaakt en vervolgens de druppels medicijn Bacicoline-B voorgeschreven. Tijdens de eerste druppeling rond 18.00 uur op die maandag ging het al meteen mis door de eerste druppel dat plotseling gehoorverlies gaf. Later die avond nog eens gedruppeld en de volgende morgen nog een keer. Al sn[lees meer...]el kreeg ik die dag last van evenwichtstoornissen tijdens het lopen. Ik had geen controle meer over mijn loop en moest me overal aan vast houden. Het werd die dag alleen maar erger. Op de bijsluiter van het product staat echter niets vermeld van al deze bijwerkingen. Wel staat vermeld dat dit middel niet mag worden gebruikt bij een gaatje in het trommelvlies. Dit had de KNO-arts moeten/kunnen weten en dit mij erbij kunnen vertellen. In geval van bijwerkingen, niet vermeld in deze bijsluiter, dan contact opnemen met de arts. Na 2 maanden is mijn gehoorvermogen nog steeds zwaar verstoord. Ik ben wederom voor de vierde keer naar de KNOarts geweest met deze klachten. Na dit gesprek heeft de arts besloten niet meer met mij verder te willen werken. Dank u wel dokter!